Více
    1.9 C
    Czech
    Čtvrtek, 27 ledna, 2022

    VW Golf R vyzval k zápasu řadu závodních matadorů. Rozhodně nezklamal

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Přestože je značka VW považovaná za rodinnou platformu, z vrat téhle automobilky vyjíždějí i slušná žihadla, která nemají problém stačit strojům jako je Audi, Porsche, BMW a jiné. Model Golf R patří k těm, které si koupí fanoušek VW, který miluje sportovní nadupané vozy. Na závodní dráze se R utkalo s věhlasnými značkami. Jak to dopadlo?

    Moderátoři magazínu Motor1 se rozhodli, že už se dlouho nezávodilo na čtvrt míle, a že už dlouho proti sobě nestála auta, která se cenově pohybují kolem 50 000 liber (1,5 milionu korun) v průměru. Postavili vedle sebe 5 světových značek, mezi kterými se objevil právě VW Golf R. Závodila s ním auta: Audi RS3, Mercedes AMG A45s, BMW M2 a Porsche Cayman GTS. Podle čísel bychom mohli poznat, s jakými přednostmi jednotlivá vozidla do závodu šla.

    VW Golf R

    Tenhle drobeček váží 1,550kg. Pod kapotou má dvoulitrový čtyřcylindr, který vyprodukuje sílu 320 koní a na startu nechá průchod krouticímu momentu 420Nm. Náhon na všechna kola jsou samozřejmostí a cenově nás vyjde na 1,2 milionu korun.

    Audi RS3

    Tohle Audi je žihadlo v pravém slova smyslu a žhavým favoritem na výhru. Váží 1,570kg a pod kapotou schovává 400 koňských sil. Krouticí moment 500Nm. Náhod na všechna kola a v přepočtu na koruny za něj zaplatíme 1,5 milionu.

    Mercedes AMG A45s

    Dlouhý název, krátké auto. Živé, hravé a hlavně rychlé. Koní má 420 a krouticí moment 500Nm. Dvoulitrový motor se 4 cylindry a náhon na všechna 4 kola. Váží 1,625kg a je o trochu dražší než Audi. Konkrétně z peněženky vytasíme 1,76 milionu korun.

    BMW M2

    Němci vědí, jak dělat silná nebojácná auta a tak ani M2 není výjimkou. 410 koní pod kapotou ve třílitrovém motoru se 6 cylindry. Krouticí moment 550Nm a náhon na zadní nápravu. Kil má 1,575 a „koštuje“ 1,57 milionu korun.

    Porsche Cayman GTS

    Tenhle nízký závodník schovává pod svým kabátkem čtyřlitrový motor se 6 cylindry, který vyprodukuje 400 koní. Krouticí moment 420Nm, náhon na zadní, ale hlavně, váží pouze 1,480kg. Veliká výhoda do závodu. Cenově se Porsche vyšplhalo na 2,03 milionu korun.

    3, 2, 1, START

    Od začátku v závodu na ¼ míle jasně vedlo Audi společně s Golfem. Skloubily se u nich všechny proměnné a tak se není čemu divit. Po chvíli ovšem začaly favority dohánět vozy: BMW a Mercedes. Pro vítězství si dojelo Audi, hned poté dorazil Mercedes a pak následovalo trio v pořadí BMW, VW a nakonec Porsche.

    Druhý pokus dopadl následovně. Audi, Mercedes, BMW, Porsche a nakonec VW. V závodu, kdy auta startovala už z určité rychlosti, a testovalo se zrychlení samotné, testu začalo jasně dominovat BMW a hned poté Porsche. Do cíle si pro vítězství dojelo Porsche, pak následovalo BMW, a poté Audi, Mercedes a nakonec VW.

    Závěrem

    Přestože Golfu nikdo nedával moc nadějí, ukázal, že rozhodně nezaostává za silnými a tvrdými značkami. Tolik muziky, kolik dostaneme v podobě tohohle malého, nízkého mazlíčka, je zkrátka neuvěřitelné. Až žije Golf.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    BMW řady 7

    Král mezi sedany. BMW řady 7 aspiruje na nejlepší kousek automobilky

    BMW dokáže vyrobit sportovní sedany, hatchbacky a všechno okolo. Dokáže se postarat i o luxusní kousky nabité elektronikou a malými, super fantastickými detaily. Řada 7 je ovšem absolutní král mezi svými kolegy i soupeři. Přestože si musíme připlatit i za polštářek pod hlavu, protože v tomhle autě nic není zadarmo, fascinuje svým výkonem, ale hlavně pohodlím.
    Audi RS e-tron GT

    Elektrické a šíleně dravé. Audi RS e-tron GT je elektromobil snů

    Elektromobily si vydobyly svou popularitu převážně jako malá autíčka do měst, kde neznečišťují vzduch a jsou tichá. Pak jsou tu ale auta, která dostlala elektromotor proto, aby dělala na silnicích slušnou paseku. E-tron je toho ideálním důkazem. Přes svou šetrnou povahu dokáže tohle auto drtit silnice svým obřím výkonem. Jednoduše elektromobil snů.
    Hyundai Tucson

    Konkurent věhlasným SUV se pyšní novým designem a motorizací. Tohle je Hyundai Tucson

    Někteří by mohli namítat, že nový Tucson je slepenec všemožných aut dohromady. Světla podobná Peugeotu, přední maska má tvar linií velice podobný Mercedesu. Na druhou stranu je potřeba říci, že i kdyby to byla pravda, je zde tolik nových věcí, že je nový Tucson opravdu originál. Oproti předešlé verzi působí sebejistěji a dává na výběr z mnoha motorizací.
    Renault Zoe

    Malé auto s velkou duší. Renault Zoe se nenechá zastrašit

    Už nějakou dobu se lidé po městě vozí v maličkém vozítku, které konkuruje svým elektrickým rivalům jako Škoda, Mini a další. Vyplatí se ale investovat zrovna do Renaultu? Přestože svým výkonem nezaostává za konkurencí, svůj vzhled by rozhodně mohl „poladit“. Oproti své starší verzi sice udělal Renault Zoe veliký pokrok, ale stále se pár chybiček najde.
    Lexus LX 600

    Nový a nablýskaný jako nikdy předtím. Lexus LX 600 boří zavedený design

    Tenhle „fešák“ je určený převážně pro americké silnice. K nám se pravděpodobně vůbec nepodívá. Navazuje na svého předchůdce LX 570, který si vydobyl věhlas po celých Státech. Toyota ví, jak se přes značku Lexus prosadit a co její zákazníci chtějí. Zajeté pořádky narušuje převážně svým novým vzhledem, který je americký až do morku kostí. Pojďme se na něj podívat.
    Nissan Qashqai

    Nissan Qashqai dominuje trhu. Ztělesňuje ideální volbu a zajetou klasiku

    O tomto autě se mluví jako o dostupném SUVčku, přestože cena je vždycky diskutabilní. Každý si pod pojmem „dostupný“ představí něco jiného. Pravdou ale zůstává, že Qashqai si vydobyl pověst legendy mezi stroji svého druhu. Poměr výkonu a ceny zůstává stále nedostižen, alespoň podle některých. Legendární design, silný motor a koncept SUV pro město. Čím nás Japonci ještě překvapí?
    Reklama
    Reklama
    Reklama