Více
    6.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 2 prosince, 2021

    Tohle musíme vidět zblízka. Nové Porsche 718 Cayman GT4 RS je bláznivá střela

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Málokdy se stane, že by v pořadu Top Gear byli moderátoři z něčeho tak moc odvaření, jako se ukázalo nyní. Při pohledu na nové Porsche Cayman se rozklepou kolena nejednomu automobilovému znalci. Lehoučké, s obřím výkonem a stále až příliš krásné. Co všechno nám Cayman GT4 RS nabízí? Jak se liší od klasické GT4? Pojďme se na to podívat.

    Jak řekl Jack Rix, editor magazínu Top Gear: „Tohle je auto, na které čekáme už léta“. Je pravdou, že je to nejsportovnější verze modelu Cayman, jakou si můžeme pořídit. Podle toho vypadá i design, materiál, výkon a interiér. Inženýři si museli dát hodně záležet a vypít po nocích hodně kafe, protože se jim podařilo vyrobit auto, které jednoduše neodlepíme od země.

    Aerodynamika letí

    Auto vypadá jako po prostřílení kulometem, protože tolik „děr“ v karoserii, se jen tak nevidí. Hodně průduchů, plno malých spoilerů. To co dělá GT4 RS skutečně neslepitelným autem je ale převážně zadní křídlo. Výsledek je, že nové Porsche produkuje o 20% více síly, které nás táhne k zemi, než klasické GT4.

    Vzhledem k tomu, že se jedná o verzi RS, není divu, že jde o absolutní špičku inženýrské práce. Proč o tom mluvíme? Protože kromě toho, že se jim podařilo udržet Caymana na zemi, snížili mu váhu o 35kg. A mezi námi, u takovýchto aut je znát každý gram. Sklo je ultra tenké, dveře lehčí, dokonce ani kliky na nich nejsou z ničeho jiného, než z látky.

    Nejčastější materiál, který byl použitý je karbon. Přední kapota, všechna křídla včetně zadního spoileru, všechny aerodynamické komponenty, to všechno je ultra lehké a dovoluje tak GT4 RS předvádět hodně rychlé kreace na okruhu.

    Výkon a síla

    Pod kapotou je čtyřlitrový motor flat-six, který můžeme znát už z verze GT3. Otáček autu dovolí natočit až 9000. Koní má v zásobě 493 s krouticím momentem 451Nm. Z 0 na 100 se podívá za 3,4s a to je vcelku impresivní číslo. Maximální rychlost 315 km/h. Konečně váha, která se snížila na „pouhých“ 1415kg.

    Pro představu, klasické GT4 má koní 414, krouticí moment 429Nm, z 0 na 100 se vyšplhá za 3,9s a maximálně to rozbalí na 302 km/h. Největší rozdíl je, jak jsme si už řekli, že je o 35kg těžší, než verze RS.

    Na kolik by nás tahle hračka přišla? Z kapsy bychom museli vytasit asi 141 000 eur, což je v přepočtu cca 3,5 milionů korun. Vyplatí se? Tomu věřte!

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Škoda Karoq 2022

    Na tohle jsme všichni čekali. Nová Škoda Karoq 2022 je konečně tady

    Jako malí jsme čekali, až se strhne pomyslná plenta, která pod sebou ukrývala skvost dosud nevídaný. Škoda světu představila svoje oblíbené SUV po faceliftu a je rozhodně na co koukat. Jestli Karoq zažil slávu a nadšení v roce 2017, kdy byl poprvé představen jako varianta pro ty, kteří nechtějí jezdit medvědem, teď to bude hotové šílenství.
    Škoda Enyaq

    Král mezi elektromobily. Škoda Enyaq iV prošla recenzí Top Gearu na výbornou

    Škoda Enyaq iV patří mezi špičky elektromobilů. Je takřka nemyslitelné, abychom v podobné cenové kategorii našli konkurenta. Škodě se povedlo skloubit design, sílu a dojezd. Najdeme zde i mouchy, ale jde o první SUV s elektromotorem, které vyjelo z vrat téhle automobilky, takže proč bychom nebyli shovívaví. Co si o Škodovce myslí v Top Gearu?
    VW Golf R

    VW Golf R vyzval k zápasu řadu závodních matadorů. Rozhodně nezklamal

    Přestože je značka VW považovaná za rodinnou platformu, z vrat téhle automobilky vyjíždějí i slušná žihadla, která nemají problém stačit strojům jako je Audi, Porsche, BMW a jiné. Model Golf R patří k těm, které si koupí fanoušek VW, který miluje sportovní nadupané vozy. Na závodní dráze se R utkalo s věhlasnými značkami. Jak to dopadlo?
    Suzuki S-Cross

    Japonské vozy patří ke špičkám. To platí i o Suzuki S-Cross

    Japonská auta jsou výplodem vlastností Japonců samotných. Ti přistupují ke všemu s respektem, rozvahou a trpělivostí. Jsou známí svou spolehlivostí a schopností dotahovat věci do konce. Nemají rádi přeplácanost a tak i například Suzuki S-Cross působí jednoduše, uhlazeně a až chirurgicky přesně sestavené. Tohle menší SUV je opravdu pro všechny.
    Dacia Duster dostala nový kabát

    Dacia Duster je ostřílený matador, který má stále co nabídnout

    Už je to nějaký ten pátek, kdy společnost Dacia představila jednu ze svých dnes nejprodávanějších verzí. Pod křídly Renaultu, kam Dacia patří, vzniklo SUV, které si vysloužilo nevídanou oblibu, přestože jsou na trhu lepší značky typu VW nebo Škoda. Duster láká hlavně svou cenou a vcelku slušným designem i výkonem. Pojďme se na něj podívat zblízka.
    2022 Ford Ranger

    Nový Ford Ranger je žhavým adeptem na pick-up roku

    Než byl Ford Ranger před nedávnem představen, málokdo tušil, kolik muziky se výrobcům podaří vměstnat pod kapotu. Milovníci velkých amerických strojů musí při pohledu na tenhle nový kousek roztát blahem. Nejenže se všude ukrývá tolik novinek, že je lze sotva spočítat, ale i jedinečnost pohonu je něco, s čím jsme opravdu nepočítali.
    Reklama

    Napište svůj komentář

    Napište komentář!
    Zde prosím zadejte své jméno

    Reklama
    Reklama