Málokdy se stane, že by v pořadu Top Gear byli moderátoři z něčeho tak moc odvaření, jako se ukázalo nyní. Při pohledu na nové Porsche Cayman se rozklepou kolena nejednomu automobilovému znalci. Lehoučké, s obřím výkonem a stále až příliš krásné. Co všechno nám Cayman GT4 RS nabízí? Jak se liší od klasické GT4? Pojďme se na to podívat.
Jak řekl Jack Rix, editor magazínu Top Gear: „Tohle je auto, na které čekáme už léta“. Je pravdou, že je to nejsportovnější verze modelu Cayman, jakou si můžeme pořídit. Podle toho vypadá i design, materiál, výkon a interiér. Inženýři si museli dát hodně záležet a vypít po nocích hodně kafe, protože se jim podařilo vyrobit auto, které jednoduše neodlepíme od země.
Aerodynamika letí
Auto vypadá jako po prostřílení kulometem, protože tolik „děr“ v karoserii, se jen tak nevidí. Hodně průduchů, plno malých spoilerů. To co dělá GT4 RS skutečně neslepitelným autem je ale převážně zadní křídlo. Výsledek je, že nové Porsche produkuje o 20% více síly, které nás táhne k zemi, než klasické GT4.
Vzhledem k tomu, že se jedná o verzi RS, není divu, že jde o absolutní špičku inženýrské práce. Proč o tom mluvíme? Protože kromě toho, že se jim podařilo udržet Caymana na zemi, snížili mu váhu o 35kg. A mezi námi, u takovýchto aut je znát každý gram. Sklo je ultra tenké, dveře lehčí, dokonce ani kliky na nich nejsou z ničeho jiného, než z látky.
Nejčastější materiál, který byl použitý je karbon. Přední kapota, všechna křídla včetně zadního spoileru, všechny aerodynamické komponenty, to všechno je ultra lehké a dovoluje tak GT4 RS předvádět hodně rychlé kreace na okruhu.
Výkon a síla
Pod kapotou je čtyřlitrový motor flat-six, který můžeme znát už z verze GT3. Otáček autu dovolí natočit až 9000. Koní má v zásobě 493 s krouticím momentem 451Nm. Z 0 na 100 se podívá za 3,4s a to je vcelku impresivní číslo. Maximální rychlost 315 km/h. Konečně váha, která se snížila na „pouhých“ 1415kg.
Pro představu, klasické GT4 má koní 414, krouticí moment 429Nm, z 0 na 100 se vyšplhá za 3,9s a maximálně to rozbalí na 302 km/h. Největší rozdíl je, jak jsme si už řekli, že je o 35kg těžší, než verze RS.
Na kolik by nás tahle hračka přišla? Z kapsy bychom museli vytasit asi 141 000 eur, což je v přepočtu cca 3,5 milionů korun. Vyplatí se? Tomu věřte!