Podle důvěryhodných zdrojů testuje TikTok hry na vietnamském trhu a do konce roku je plánuje rozšířit v jihovýchodní Asii. Zprávu zveřejnila agentura Reuters.
TikTok je již nyní jednou z nejrychleji rostoucích sociálních médií na světě. Na vybraných trzích dokonce předstihl YouTube v délce sledování a má více než 1 miliardu aktivních uživatelů měsíčně. Nyní se snaží společnost rozšířit svoje pole působení mimo nekonečné listování krátkými videi.
Tuto zprávu přinesla včera agentura Reuters, která podrobně popisuje plány TikToku a mateřské společnosti ByteDance na přidání videoher do platformy pro sdílení videí. Uvádí se, že ve Vietnamu mají uživatelé přístup ke hrám již delší dobu. TikTok využívá své mladší, technicky zdatné publikum jako testovací trh. Jak poznamenala agentura Reuters, lidé používající Douyin od ByteDance (čínská verze TikToku), mají přístup ke hrám již od roku 2019.
Nejedná se o první testování her
TikTok v minulosti již obsahoval několik malých her, včetně hry od společnosti Zynga s názvem Disco Loco 3D. Toto nadcházející rozšíření herních možností platformy však bude čerpat hry z již tak rozsáhlé knihovny mobilních her společnosti ByteDance. TikTok také již dříve potvrdil, že jedná s dalšími tvůrci her o společných projektech.
Ještě před spoluprácí se společnosti Zynga spustil TikTok svou vlastní hru Garden of Good, která vznikla ve spolupráci s neziskovou organizací Feeding America a zaměřuje se na charitativní sbírky. Tato hra byla spíše experimentem, který měl zjistit, zda uživatele TikToku zajímá hraní her.
Jedna z odhalených her, které se na vietnamském trhu teď testuje, se jmenuje Draw & Guess (Kresli a hádej). Hra je navržena speciálně tak, aby podporovala interakci mezi tvůrci a diváky v živém přenosu. V této hře dostanou hráči zadaná slova, která pak kreslí na obrazovku, a diváci se snaží uhodnout, co kreslí. Správné odhady se zobrazují na obrazovce.
Funkce mobilních her umožňuje také sdílení obrazovky. Tvůrci by tedy mohli sdílet svou obrazovku s diváky v reálném čase, včetně své kamery, zvuku, oznámení a dalších upozornění. TikTok také pracuje na možnosti nakupování v živém přenosu. Diváci si budou moct prohlížet dostupné produkty s možností přidání do košíku k okamžitému nákupu.