Target čeká náročný konec roku. Firma upravila celoroční výhled, protože bojuje s ochlazující poptávkou a zlevňováním, které má rozhýbat prodeje. Investoři tak dostali další signál, že obrat v jedné z největších amerických maloobchodních sítí potrvá déle.
Nový výkonný šéf Michael Fiddelke plánuje razantní kroky. Chce zlevnit tisíce položek, přestavět síť obchodů a posílit technologie, které mají urychlit doručování. Tvrdí, že Target stojí před zásadním přenastavením. „Uvidíte víc změn než v posledních několika letech,“ řekl novinářům.
Poslední výsledky ukazují, že firma k tomu motiv měla. Tržby ve čtvrtletí klesly o 1,5 procenta na 25,3 miliardy dolarů a zákazníci dál šetří u volitelného zboží. Srovnatelné prodeje spadly o 3,8 procenta, tedy víc, než čekal trh. To přinutilo vedení snížit horní hranici celoročního zisku na 7 až 8 dolarů na akcii.
Digitální prodeje ale mírně rostly. Služba rychlého doručení Circle 360 zvýšila objemy o více než třetinu a firma hlásí dvouciferný nárůst příjmů z reklamy, členství a tržiště. Dařilo se potravinám, nápojům, hračkám a sportovnímu zboží, zatímco domácí potřeby a móda dál brzdily výkon celé skupiny.
Fiddelke chce proto investovat 5 miliard dolarů do rozšíření velkoformátových prodejen a urychlení přestaveb těch stávajících. Target také rozvíjí model, v němž slouží obchody jako lokální distribuční uzly. Cílem je rozšířit doručení následující den na více než polovinu amerických domácností. „Vezmeme to rok po roce,“ uvedl budoucí šéf.
Pro zákazníky má Target ještě jednu novinku. Firma oznámila partnerství s OpenAI a příští týden spustí aplikaci Target přímo v ChatGPT, zatím jen v testovací verzi. Vedení tím míří na předvánoční nákupy a chce posílit hodnotu pro zákazníky.
Na trhu ale náladu nezlomilo nic. Akcie Targetu od začátku roku ztratily 35 procent a po zveřejnění výsledků klesly v předobchodní fázi o další 2,3 procenta. Firma čeká, že prodeje ve stávajícím čtvrtletí znovu oslabí, tentokrát o nízká jednotková procenta.


