Věděli jste, že v logu FedEx je skrytá šipka? Pokud jste si to nikdy nevšimli, podívejte se i na další kreativní řešení v brandech těch největších světových značek.
Logo, které znají snad všichni. Všimli jste si ale někdy šipky, která je tvořena mezi písmenem E a x?
Chytré využití prostoru mezi posledními dvěma písmeny, za něž získalo logo několik ocenění, z něj dělá jeden z nejúčinnějších dosud vytvořených firemních identit. Marketingový guru Stephen Bayley jej zařadil do svého seznamu 20 návrhů, které definovaly moderní svět, a označil jej za „jednu z nejšťastnějších nehod v historii grafického designu“. Ve skutečnosti to byla totiž nehoda. „Základní myšlenkou byl šíp,“ řekl Lindon Leader, který logo navrhl v roce 1994. Poradenská firma Landor Associates , která byla pověřena znovuobjevením identity značky FedEx, vytvořila přes 400 verzí loga, než si všimla, že vložení velkého písmene „E“ a malého písmene „x“ společně vytvoří návrh „šipky“. „Po několika dnech mě napadlo, že původní myšlenku na šíp můžeme realizovat takto a tím naplnit sdělení – doručíme z bodu A do bodu B,“ řekl Leader.
![](https://www.wn24.cz/wp-content/uploads/2020/08/Snímek-obrazovky-2020-08-18-v-13.38.32-2-1024x630.png)
Northwest Airlines používali logo navržené firmou Landor Associates, stejné studio, které dělalo logo pro FedEx. Kruh a šipka vytvářejí kompas směřující na severozápad. Šipka ale spolu s „N“ také vytvoří „W“, které má část levé nohy odstraněnou. Tvoří tak zkratku názvu letecké společnosti NorthWest.
![](https://www.wn24.cz/wp-content/uploads/2020/08/5-11-1024x624.jpg)
Znak německého výrobce automobilů BMW připomínající vrtuli letadla s modrým pozadím oblohy. Logicky se předpokládalo, že odkaz směřuje k historické minulosti BMW, jakožto výrobce leteckých motorů. V poslední době však společnost objasnila, že znak ve skutečnosti představuje vlajku Bavorska, německého spolkového státu, odkud společnost pochází.
![](https://www.wn24.cz/wp-content/uploads/2020/08/6-8-1024x682.jpg)
Současné logo Amazonu bylo představeno v roce 2000. Nový návrh měl již žlutou šipku, která se podobá úsměvu, ale také označuje písmeno „a“ a končí šipkou u písmena „z“. Tisková zpráva objasňuje, že tímto chce Amazon zdůraznit „doručení vše od A do Z.“
![](https://www.wn24.cz/wp-content/uploads/2020/08/7-11-1024x681.jpg)
Toblerone čokoládová tyčinka pochází ze švýcarského města Bern, který se nachází kousek od známé hory Matterhorn. Hora je znázorněna v logu. Ale pokud se podíváte lépe do horu, uvidíte skutečný symbol Bern: medvěda.
Sportovní tým Washington (NHL Washington Capitals) ukryl Capitol Hill ve svém logu, přímo pod hlavou orla.
![](https://www.wn24.cz/wp-content/uploads/2020/08/10-8-1024x681.jpg)
Logo pro Tour de France zahrnuje cyklistu. Tělo je písmeno „R“, zatímco „O“ a žluté slunce tvoří kola.
![](https://www.wn24.cz/wp-content/uploads/2020/08/11-5-1024x682.jpg)
Dobrým příkladem kreativivního myšlení je výrobce pneumatik Continental: „C“ a „o“ tvoří tvar pneumatiky.
![](https://www.wn24.cz/wp-content/uploads/2020/08/Snímek-obrazovky-2020-08-18-v-14.01.45-1024x531.png)
Logo Formule 1 z roku 2017: Písmeno „F“ a červené rychlostní značky na pravé straně krásně vytvářejí v meziprostoru číslo „1“. Zdá se, že pro většinu diváků to nebylo evidentní, což vedlo k přepracování loga.