Německá firma dala světu motorku, která nestojí jmění jako ostatní cesťáky, a přesto je neuvěřitelně schopná. Moto: touha po dobrodružství. Přesně tak se dá tenhle cestovní stroj, který nese i jisté znaky sportovnosti, definovat. Motor dostal pár koní navíc, takže nás nenechá na holičkách v žádném terénu. Technologické novinky jsou samozřejmostí.
Výrobci se při návrhu tohoto motocyklu řídili jasnou filozofií. G 310 musí působit spontánně řídit ji musí být radost. Navrhli ji převážně pro objevování krás velkoměst, ale díky silnému výkonu a antihoppingové spojce dokážeme zbrázdit i nejdivočejší terény. Posed je vzpřímený, a tak je zaručeno, že na tomhle dravci zvládneme odřídit i pořádně dlouhé cesty. GS dostalo do vínku skvělou vlastnost jednoduchosti. Když motorku vidíme, prostě se chceme projet a nic nám v tom nebrání. To je veliké plus.
Individuální design
Design má sám o sobě dvě roviny. Výrobci poskytují zákazníkům neuvěřitelnou svobodu v tom, jak si svůj vysněný cesťák nakonfigurovat. Na výběr je převážně ze široké palety barev. Základní a zároveň tou, kterou se BMW nejvíce pyšní, je Rallye styl. Kyanidově modrá metalíza se zářivě červenými tóny. Sportovní až do morku kostí.
Individualizace je až neuvěřitelně přístupná. Druh „Dobrodruh GS,“ nebo „Příměstský GS.“ Obě varianty mají něco do sebe, přestože ta dobrodružná má daleko více sebevědomí a obecně vypadá tvrději. „Příměšťák“ působí trochu jako skútr. To rozhodně po silné motorce nechceme. Dobrodruh nabízí nastavitelnost řídítek, krytky na ruce a vyhřívané rukojeti. S takovýmto arsenálem nemá vítr šanci.
Na motorce sedíme pěkně vysoko. Od zemně se sedačka dostala na úroveň 0,835 m. GS je dlouhé přes 2 m, široké necelý metr. Hmotnost není největší. 175 kg není zanedbatelné číslo, ale známe i těžší váhy.
Motor a výkon
Konstrukce je předpisová. Čtyřtaktní jednoválec, který je chlazený vodou, má čtyři ventily ovládané vlečnou pákou. Objem 313 cc. Výkon, který při jízdě pocítíme odpovídá 34 koňským silám. Maximální krouticí moment se nám tady dostal na hodnotu 28 Nm. Maximální garantovaná rychlost: 143 km/h. Spotřeba se nezdá být tak drastická. 3,5 litru na 100 km je nádherné číslo. Přesto, v terénu počítejme raději s vyšší hodnotou.