Více
    18.8 C
    Czech
    Sobota, 25 června, 2022

    Sportovní a rychlý. Hyundai i30 N trhá asfalt

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Hatchback, který svými schopnostmi a výkonem míří do kategorie hot hatch. Hyundai vyrobil dalšího následovníka rychlosti pro každého. i30 N se zásadně liší od svého sourozence i30. Dostaneme mnohem více karbonu, rychlosti, technologií a výkonu. Výrobci si dali záležet i na tom, abychom při jízdě pracovali pouze s tím nejlepším. Tomu odpovídá například i brzdový systém. 

    Tímto modelem se společnost Hyundai rozhodně proslavila. Výrobci dokázali vzít to nejlepší, co známe z kategorie hot hatch a vybudovali model, který je nabitý pouze tím nejlepším. Řídili se zásadou, že za rychlé auto, které nabízí i hodně stylu, nemusíme platit miliony korun. Do rukou se nám tak dostane nejnovější i30 N, který je primárně zaměřený na výkon. Vyroben byl z lehkých materiálů. I ty zajišťují fakt, že i30 N je daleko lépe ovladatelný než kdy dříve. Zkrátka čistá radost z jízdy. 

    Design

    Vzhled vznikal pod přísným dohledem sportovnosti. Model i30 N musí na první pohled budit respekt. Přestože se nejedná o přerostlé auto, ale o klasický hatchback, sportovních prvků se do jeho DNA vešlo opravdu mnoho. Přední část působí mnohonásobně větším agresivním dojmem, než jsme tomu byli zvyklí u základu i30. Masivní masku chladiče podtrhuje tenká rudá linka po celé délce sportovního nárazníku. Světla jsou protažena dozadu, což rovněž evokuje sportovního ducha.

    Design kol se nepatrně proměnil. K dispozici máme velikost 19 palců a pochopitelně nesmí chybět rudá barva brzd. Podle testu dokáže Hyundai zabrzdit na 35 m, což je ovšem průměr. Zezadu oceníme převážně silně sportovní spoiler, který u kategorie hot hatch nesmí chybět. Oproti starší verzi se změnily LED světlomety a také nárazník. Ten se stal robustnějším, stejně jako koncovky výfuku. 

    Interiér dostal do vínku mnoho nového. Sportovní volant a extrémně pohodlné sedačky jsou pouze začátek. Zbytku kabiny výrobci věnovali mnoho písmenek N a také precizní prošívání. Pokud se rozhodneme pro manuální shortshift převodovku, čeká na nás řadící páka s ocelovým kroužkem. Velice působivé. 

    Motor 

    Jak základ i 30 N, tak vyvoněná verze W/ performance package, nabízí pod kapotou dvoulitr T-GDI s manuální převodovkou (6 stupňů), nebo speciálním výtvorem firmy Hyundai, 8stupňový automat N DCT. Silnější verze disponuje silou až 280 koní a krouticím momentem 392 Nm. Maximální rychlost 250 km/h. 

    Verdikt

    Perfektně ovladatelné sportovní auto s pořádnou dávkou koní a stylu. Cena startuje na hodnotě 700 000 korun, což je za takto nabitý hot hatch prostě ideální. Za nás skvělá investice. 

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS