Protext ČTKSpolečné obědy zlepšují týmovost a spokojenost zaměstnanců, říkají studie

Společné obědy zlepšují týmovost a spokojenost zaměstnanců, říkají studie

Praha/New York 2. července 2024 (PROTEXT) – Zaměstnanci, kteří jedí společně, jsou produktivnější. Říká to studie americké Cornell University. Ta zkoumala, jak fungují týmy amerických hasičů, kteří společně obědvají. Členové hasičských čet, kteří společně jedli, podávali lepší výkony než ti, kteří jedli samostatně. Pokud to funguje u hasičů, proč by to mělo být jiné v kanceláři?

„Společné obědy pomáhají rozptýlit stres a načerpat novou energii, což se pozitivně odráží na výkonnosti celého týmu. Obědová pauza je příležitost k tomu, zjistit jaký má kolega den nebo jiné neformální komunikaci, která může výrazně přispět k soudržnosti týmu a posilovat firemní kulturu. Společné jídlo je důvěrnější činnost, než prohlížení excelovské tabulky či meeting. Z hlediska evoluce má společné stolování dlouhou tradici, která pokračuje i na dnešních pracovištích,“ přiblížil Kevin Kniffin, jeden z autorů studie.

Zpříjemnění oběda v práci se firmám vyplácí

Firmám se investice do příjemného prostředí ke stolování, firemních kantýn či příspěvků na obědy výrazně vyplatí. Na 72 % respondentů v průzkumu Work in America vnímá pozitivně, pokud zaměstnavatelé dbají o zdravý životní styl svých zaměstnanců. Potvrzují to i data nasbíraná za rok 2023. K tomu patří také dodržování pauzy na oběd a péče o zdravé stravovací návyky. K tomu, aby si zaměstnanci mohli dopřát plnohodnotný oběd, pomáhá i rozvoz s rychlým doručením, díky kterému mají zaměstnanci přístup ke kvalitnímu a vyváženému jídlu každý den.

„O společné obědy se postará služba foodora BUSINESS, která je moderní formou stravovacího benefitu od zaměstnavatele. Funguje na principu paušálu, v rámci kterého si zaměstnanec objednává cokoliv, na co má zrovna chuť. Jídlo si objedná do kanceláře a obědovou pauzu může využít k utužování vztahů s kolegy místo ohřívání jídla z krabičky nebo vybíráním „menšího zla“ v podobě meníčka z blízké restaurace,“ vysvětluje Filip Kroupa z foodora BUSINESS.

Obědová pauza zlepšuje fyzické i duševní zdraví

Více než 90 % dotázaných ve studii Tork Institute uvedlo, že je pro ně obědová pauza relaxem a jsou po ní připraveni opět se naplno pustit do práce. Zvednout oči od práce, projít se do společné kuchyňky, promluvit si s kolegy u horkého jídla, pomáhá také s kreativitou, protože zaměstnanci změní prostředí, ve kterém byli celé dopoledne a mohou přijít s novými nápady či pohledy na práci. Navíc mají zaměstnanci, kteří jsou svým zaměstnavatelem podporování v tom, aby v klidu obědvali, ke své firmě lepší vztah. Uvedlo to 81 % dotázaných. Chtějí být součástí své firmy, podílet se na jejím růstu a případně ji doporučit potenciálním uchazečům.

„V Česku je obědová pauza jedním z hlavních peaků doručování během dne, počet objednávek v této době roste více než 2,5násobně, což je mimochodem české specifikum, foodora v jiných zemích tento peak v podobné síle vůbec nemá. Zda si poté zaměstnanci snědí jídlo společně v kuchyňce, nebo si ho dají u pracovního stolu před počítačem, říct nedokážu. Určitě bych ale všem doporučil, aby si na jídlo během dne našli čas a nevěnovali se při něm práci, ale spíš ho strávili společně s kolegy. Odpoledne se jim určitě bude pracovat lépe,“ doplňuje Filip Kroupa.

 

Zdroj: MSL

 

 

Doporučujeme

CLARITY Act se zadrhl. Americký Senát odložil hlasování na září

Americký Senát před srpnovou přestávkou nestihl hlasovat o návrhu zákona CLARITY Act, který má zavést jednotnější pravidla pro kryptoměnový trh. Projednávání se přesouvá na září, návrh však nadále rozděluje demokratické i republikánské senátory.

V Číně udeřila silná bouře. Evakuován byl více než milion lidí

Východní pobřeží Číny zasáhl tajfun Dolphin, který si vynutil evakuaci více než milionu obyvatel a ochromil dopravu včetně finanční metropole Šanghaje. Bouře přinesla prudký déšť, záplavy a vítr o rychlosti až 150 kilometrů za hodinu. Úřady varují, že nebezpečí ještě nepominulo.

V USA ubylo 23 tisíc pracovních míst. Akcie vystoupaly na rekord

Americký trh práce v červenci překvapivě ztratil 23 tisíc pracovních míst. Slabá čísla ale burzy nezastavila. Investoři očekávají, že horší vývoj zaměstnanosti přiměje centrální banku k opatrnějšímu rozhodování o úrokových sazbách.

Motýli po celém světě mění svá území kvůli oteplování

Motýli po celém světě stále častěji mění oblasti, ve kterých žijí. Některé druhy se šíří do nových míst, jiné ze svých původních stanovišť mizí nebo se stěhují do vyšších nadmořských výšek. Rozsáhlý výzkum ukazuje, že hlavním důvodem jsou rostoucí teploty a častější výkyvy počasí. Změny zároveň naznačují, že se proměňují celé ekosystémy.

Tchaj-wan při vojenském cvičení zpomalil internet

Tchaj-wan během rozsáhlého vojenského cvičení poprvé cíleně zpomalil mobilní internet. Úřady tím simulovaly omezení komunikace, které by mohlo nastat při přírodní katastrofě nebo případném útoku.

KOMENTÁŘ: Nečekaná zpráva pro investory. Na akciích se děje něco, co se nestalo čtyři roky

Boom umělé inteligence způsobil, že americký akciový trh přestává být elitním klubem pro pár vybraných společností. Místo několika tahounů investoři dávají šanci pestřejší paletě titulů. Rovnoměrně vážený index S&P 500 proto po dlouhých měsících poráží ten klasický.

Trump jmenoval Willa Scharfa novým hlavním právním poradcem Bílého domu

Novým hlavním právním poradcem Bílého domu a asistentem prezidenta se od 1. září stane Will Scharf, který dosud působil jako tajemník personálu Bílého domu a zajišťoval administrativu spojenou s prezidentovou agendou. Oznámil to americký prezident Donald Trump v příspěvku na své sociální síti Truth Social.

Ukrajinský útok v Nižněkamsku zabil podle úřadů 12 lidí, mířil asi na rafinérii

Dvanáct lidí zemřelo a dalších 39 utrpělo zranění při rozsáhlém náletu ukrajinských dronů na Nižněkamsk v Tatarstánu, uvedla podle agentury TASS tisková služba vedení této republiky ve středním Rusku. Cílem útoku byl zřejmě rafinérský komplex v Nižněkamsku.

U Sochy svobody v New Yorku se převrátila loď, zahynula žena a dítě

Žena a malé dítě přišly o život v newyorském přístavu, kde se poblíž Sochy svobody převrátila loď. Záchranářům se podařilo vytáhnout z vody 12 lidí, ale pro sedmadvacetiletou ženu a holčičku ve věku pěti měsíců přišla veškerá pomoc příliš pozdě. Úřady zadržely provozovatele plavidla. Informují o tom dnes místní média.

Izrael odmítá Trumpův mírový plán pro Gazu, oznámil premiér Netanjahu

Izraelský premiér Benjamin Netanjahu odmítl patnáctibodový plán amerického prezidenta Donalda Trumpa pro poválečné uspořádání Pásma Gazy. Prohlásil, že Izrael nestáhne své vojáky, dokud nebude palestinské hnutí Hamás skutečně odzbrojeno.

Vyčerpané české turisty v Rakousku zachraňovaly policejní vrtulníky

O dvou víkendových případech letecké záchrany vyčerpaných českých turistů v rakouských Alpách dnes informují rakouská média. Skupina čtyř českých turistů se ocitla v nouzi a na konci byla zcela vyčerpaná na túře pod rakouskou horou Traunstein. Češi přecenili své síly a slepě se spoléhali na aplikaci, píše dnes o sobotní události server Kronen Zeitung. Ve druhém případě policejní vrtulník v sobotu zachraňoval českou rodinu s vyčerpanou desetiletou dívkou na hoře Grosser Donnerkogel. Píše o tom server MeinBezirk.

České hotely ubytovaly 6,4 milionu hostů. Cizinci zůstávají hlavně v Praze

Cestovní ruch v Česku ve druhém čtvrtletí mírně rostl. Tuzemská ubytovací zařízení navštívilo 6,4 milionu lidí, meziročně o půl procenta více. Zahraniční turisté se však nadále soustřeďují především do Prahy, zatímco regiony spoléhají hlavně na domácí klientelu.

Zemřel otec Lionela Messiho Jorge. Synovi pomáhal v kariéře od jeho 14 let

Ve věku 68 let zemřel Jorge Messi, otec argentinské fotbalové hvězdy Lionela Messiho. Dlouhodobě se potýkal se zdravotními problémy. Zemřel v nemocnici ve svém rodném městě Rosario.

Filmová The Legend of Zelda údajně našla Ganondorfa

Připravovaná hraná adaptace herní série The Legend of Zelda má mít svého hlavního padoucha. Ganondorfa si podle médií zahraje australský herec Uli Latukefu, známý především ze seriálů Young Rock a Marco Polo. Obsazení však zatím nebylo oficiálně potvrzeno.

Húsíové tvrdí, že zasáhli saúdskoarabskou rafinerii na pobřeží Rudého moře

Jemenští Húsíové zasáhli rafinerii společnosti Aramco na saúdskoarabském pobřeží Rudého moře. Oznámil to dnes podle agentury AFP vojenský mluvčí povstalecké skupiny podporované Íránem. Húsíové tak pokračují v útocích z posledních týdnů na Saúdskou Arábii, zejména na ropnou infrastrukturu a tankery v Rudém moři.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama