Reklama

Souboj titánů. Šílený elektromobil Rimac Nevera si „namazal na chleba“ Porsche Taycan i BMW M5

Reklama

DOPORUČUJEME

NEJČTENĚJŠÍ

V Chorvatsku na letišti si to rozdala tři nesmírně nabušená auta. Dva elektromobily Rimac Nevera a Porsche Taycan Turbo S a vedle nich BMW M5 Competition s osmiválcem a dvěma turbodmychadly pod kapotou. I když to ve své podstatě nebyl souboj rovného s rovným, je video z tohoto závodu nabité endorfiny a emocemi.

Nejprve si představme závodníky. Rimac Nevera je poháněn elektřinou a jeho elektromotory generují neuvěřitelný výkon 1914 koní. Tento hypersport z chorvatské dílny má pohon všech kol a jeho cena je kolem 50 milionů korun.

Porsche Taycan Turbo S je prvním elektromobilem od známé německé automobilky, patří mezi nejrychlejší elektromobily této doby a pyšní se výkonem 761 koní. Cenovku má skoro desetkrát nižší než Rimac Nevera. Stojí kolem 5,2 milionu korun.

Jediným neelektrickým zástupem pak je BMW M5 Competition. Dvě turba v kombinaci s osmiválcem generují výkon 625 koní. Cena tohoto „bavoráku“ je cca 4,9 milionu korun.

Zdá se, že Rimac Nevera „urve“ titul nejrychlejšího auta světa

Když sečteme výkony všech vozů i jejich ceny, dostaneme se k tomu, že na letišti v Chorvatsku se potkala auta v hodnotě 60 milionů o celkovém výkonu 3300 koní.

Jelikož ale více než 1900 koní patří Rimacu Nevera, dal se výsledek závodu poměrně bezpečně odhadnout. A nikoho zřejmě nepřekvapí, že celebrita benzínového světa v podobě BMW M5 Competition zůstala v tomto souboji vzadu.

Závod uspořádal youtuber „carwow“

Uspořádání takovéto sešlosti není určitě nic jednoduchého, ale oblíbenému youtuberovi se to podařilo. V rámci férového boje by sice bylo lepší, kdyby se vedle Rimacu Nevera postavila třeba Tesla Model S Plaid či Bugatti Chiron, ale i výše zmíněné vozy dokážou nastavit zrcadlo a porovnat „připravenost“.

Celý souboj si samozřejmě nemohl nechat ujít šéf chorvatské automobilky Mate Rimac, který v černých brýlích moc dobře tušil, že právě jeho „kůň“ bude tím nejrychlejším. Závod nebyl startován žádnými světelnými semafory, ale pěkně jako na ulici. Což má většina fanoušků motorsportu nakoukáno ze série filmů Rychle a zběsile.

Po startu vypálily vpřed oba elektromobily prakticky beze zvuku, zatímco za nimi na třetím místě burácelo BMW s charakteristickým praskáním ve výfuku. Bylo jasné, že spalovací motor nebude elektrické síle stačit.

Porsche má o 1153 koní méně než Rimac Nevera, ale přesto se drželo zuby nehty

Závod se konal na čtvrtmílové trati, což je přibližně 400 metrů. A v první polovině se výrazně slabší Porsche drželo v závěsu za Neverou. Až v druhé polovině trati se skoro až nelidsky naladěné elektromotory chorvatského démona rozjely na plné obrátky a ukázaly Taycanovi záda.

Výsledné časy byly: Rimac Nevera – 8,7 vteřiny, Porsche Taycan 10,2 vteřiny a BMW M5 Competition 11,5 vteřiny.

Sledujte nás na sítích

NEJNOVĚJŠÍ

Dacia Duster 2021
Když řeknete Dacia Duster, zbystří snad každý myslivec. Tohle auto je totiž pro nimrody jako stvořené. Vydrží jako kůň, nestojí mnoho a ve své podstatě disponuje skvělým poměrem cena/výkon. Oblíbené SUV rumunské automobilky, které samozřejmě uspokojí nejen myslivce ale i širokou veřejnost, nyní prošlo několika úpravami a po červnovém představení je už i na českém trhu. Připraveny jsou čtyři varianty výbavy.
Mercedes
Automobilky na celém světě investují do vývoje ohromné peníze, aby jejich vozy zvládly ujet na jedno nabití co největší vzdálenost. A podle všeho se Mercedes už v roce 2022 chystá prolomit magickou hranici 1000 kilometrů na nabití. Zvládnout by to měl model Vision EQXX.

Napište svůj komentář

Napište komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Reklama
Reklama
Reklama