Automobilka Dacia konečně představila český ceník svého elektromobilu, kterým chce atakovat konkurenci v Evropě. Ideální městské vozítko sice nenabízí šílenou porci koní, dokáže ale zaujmout praktičností, designem a hlavně cenou. Jedná se totiž pravděpodobně o nejlevnější elektromobil, který si můžeme vůbec pořídit. Rok 2024 přináší Dacii Spring.
Dacia Spring se zapíše do učebnic designu i automobilového průmyslu. Proč? Přináší totiž inovace do odvětví technologií a hlavně dokazuje, že elektrická auta se dají vyrobit i za rozumnou cenu. Nebudou sice disponovat takovou porcí koní, jako ta, která začínají na milionu korun, stále ale svoji práci odvedou dobře. Vzhled je u modelu Dacia Spring zcela zásadní. Hatchback, který se hodí převážně do měst, nám učaruje jednoduchým exteriérem a útulnou kabinou. Nečekejme zázraky na poli zrychlení, dojezd nás ale příjemně překvapí.
Cena skutečně nezruinuje rodinný rozpočet. Pokud žijeme ve městě a pohybujeme se výhradně na jeho vozovkách, rozhodně bychom měli o voze Dacia Spring uvažovat. Základ nás vyjde na 419 000 korun. To je naprosto odpovídající částka za to, co všechno se nám dostane do rukou. Máme navíc pocit, jako bychom vůbec neplatili za elektrickou technologii. Pokud si budeme chtít dopřát maximální počet koní, dostaneme se na cca 500 000 korun. To je ovšem stále přijatelné. Pojďme se na Dacia Spring podívat zblízka.
Design
Jak jsme si již řekli, design hraje zásadní roli. Přední maska využívá typického rozvržení mříže s X uprostřed. LED světlomety krásně navazují na celkové rozvržení grilu. Pod SPZ najdeme podklad, který imituje pohled na městské uličky z ptačí perspektivy. Kolem kol i na spodních hranách dvěří najdeme ochranné prvky. Ty krásně zapadají do filozofie vzhledu. Zadní strana zaujme černou lištou, na které se vyjímá nápis Dacia.
Interiér působí ideálně pro běžné denní užívání. 10palcová obrazovka infotaimemntu, multifunkční volant, ovládání fyzickými tlačítky. Navrch dostaneme cca 33 litrů úložného prostoru na dveřích i palubní desce. Po sklopení sedadel nabízí kufr objem až 696 litrů.
Motorizace
Motor skutečně nedisponuje masivním výkonem. Základní verze umí vyrobit 45 koní, nejsilnější pak 65 koní. Na 80 % baterii dobijeme ta 45 min. Pokud se pohybujeme pouze ve městě, dojedeme na jedno dobití 305 km. Pokud jízdu kombinujeme, zvládneme cca 225 km.
Verdikt
Dacia Spring znamená revoluci v eletkromobilitě. Je jednoduchá, intuitivní a hlavně levná.