Vedení Volkswagenu, do jehož koncernu patří i značka Škoda, se rozhodlo prorazit na indický trh. Česká automobilka proto dostala jednoznačný úkol: vytvořit auto šité na míru druhé nejlidnatější země světa. Vůz už má jméno, jeho podoba se ale stále tají.
Možná si říkáte, co název Kushaq znamená. Ve starodávném indickém jazyce sanskrt, který mimochodem stále patří mezi 22 místních úředních jazyků, označuje slovo „kushak“ vládce, krále nebo panovníka. Ono pozměněné „q“ na konci u Škodovky naznačuje, že půjde o další SUV.
Jako tomu je třeba u Kodiaqu, Kamiqu nebo Karoqu. Crossover od Čechů a Indie? To má podle Němců budoucnost. Trh se v asijské zemi rozrůstá a auto si na něm prý lehce najde své místo. A nemá jít jen o jednu novinku. Pro Indii jsou prý připravena hned 3 vozidla.
Kushaq si na svou premiéru počká až do března. Příznivci automobilů se tak budou muset zatím spokojit jen s prezentačním videem a letmým pohledem na křivky auta. Novinka od značky Škoda má čerpat ze starého konceptu modelu Vision IN.
Výkon 110 kW, menší velikost a nápadná podoba s Kamiqem. Uvidíme, co Volkswagen ve spolupráci s českými výrobci ještě vymyslí. Plánů mají ale zřejmě v záloze dost a dost.