7.5 C
Czech
Úterý 11. listopadu 2025
Protext ČTKShortlist letošních effie je zveřejněn. Nejvíc šancí mají agentury McCann, Ogilvy a...

Shortlist letošních effie je zveřejněn. Nejvíc šancí mají agentury McCann, Ogilvy a PHD Czech

Praha 9. listopadu 2024 (PROTEXT) – Effie Czech Republic, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), ve čtvrtek 7. listopadu na konferenci Forum Media slavnostně odtajnila svůj shortlist pro ročník 2024. Největší zastoupení na něm mají agentury McCann, Publicis a PHD Czech. Nejčastěji zastoupenými klienty v rámci shortlistu jsou Plzeňský Prazdroj, Česká Spořitelna, L’Oréal Česká republika a Vodafone Czech Republic.

Do 27. ročníku soutěže reklamní a marketingové efektivity, Effie Czech Republic, bylo přihlášeno 100 prací. Nezávislá porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur a výzkumných agentur (členů sdružení SIMAR), vybrala shortlist a ocenila „medailemi“ úspěšné práce na společném zasedání 15. října.

Petra Jankovičová, prezidentka AKA, která také společně s Ondřejem Novákem moderovala zasedání poroty, nejen k shortlistu, ale i k letošnímu hodnocení zdůrazňuje: „Už samotné umístění na shortlistu Effie představuje významné ocenění. Všechna hodnocení, bodování a postupy poroty se zaznamenávají do časových řad, a díky dlouhodobé práci s daty a neustálému vylepšování soutěže tak eliminujeme zkreslení a osobní preference. Diskuse je rok od roku efektivnější, což nám dovoluje mít přísnější porotu a zároveň kvalitnější přihlášky. A to je pro trh dobrá zpráva. S výzkumnými partnery vyhodnocujeme jak proces hodnocení, tak přihlášky samotné. Tento rok představujeme na Forum Media exklusivní analýzu přihlášek effie, a to i v evropském kontextu od Kantar. Především bych však ráda poděkovala více než 40 porotkyním a porotcům z řad významných zadavatelů, výzkumných, kreativních i mediálních agentur.

Z počtu prací v jednotlivých kategoriích vidíme, že některé oblasti byly silnější než jiné, což je signálem nejen pro další rozvoj soutěže v příštích letech, ale také pro zadavatele a agentury působící v těchto segmentech. Vysoký počet kvalitních přihlášek jsme již tradičně zaznamenali v kategorii Digitální marketing a také v kategorii Nápoje, kde je patrné, že v tomto segmentu je dobrým zvykem pravidelně měřit a vyhodnocovat dopady komunikace na značku, její vnímání, a především na prodeje. Zároveň vidíme, že počet kvalitních přihlášek stoupá v kategoriích, jako jsou PR, či aktivační kampaně. Tento trend nám vysílá signál, že má jak Effie, tak trh obecně stále prostor ke zlepšení v dlouhodobém pohledu, což může přinést stabilnější růst a odolnější značky.“

Ondřej Novák, ředitel ASMEA a projektový manažer Effie Czech Republic, k tomu uvádí: „Význam Effie jako poctivého, ale přísného zrcadla českého marketingu stále stoupá. Úroveň přihlášek v soutěži roste, nikoli však lineárně, ale tak říkajíc do nebes. A právě hloubková analýza přihlášek nám dává možnost definovat jejich silné i slabší stránky nejen coby způsob zpětné vazby pro přihlašovatele, ale také jako důležité informace pro trh obecně. Effie totiž již dávno není „jen“ soutěž, ale stala se platformou pro rozvoj efektivity marketingové komunikace jako takové“.

Garantem kategorie PR je APRA. Garantem výzkumné části je sdružení výzkumných agentur SIMAR. Partnery effe jsou Google, FTV Prima, IPSOS, Ressolution, Kantar, Wesfield Rise a Active Radio.

Slavnostní předávání cen Effie se uskuteční 14. listopadu v Kině Lucerna pod taktovkou moderátorské dvojice Renata Rosendorfská a Jan Suda.

O Effie

Effie je zkratka slova Effectiveness (efektivnost) a označuje soutěž o nejefektivnější reklamu. Ve dvoukolovém rozhodování porota posuzuje měřitelné, prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům a hodnotí účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům. Kreativita, k níž se přihlíží ve druhém kole hodnocení, je zde chápána v širším slova smyslu: jako inspirativnost strategického řešení a nápaditost komunikačního mixu i jako účelnost a cílevědomost, s nimiž ztvárnění kampaně slouží zvolené strategii.

Effie překračuje hranice reklamy a tradičních médií, protože moderní marketing kombinuje různé komunikační disciplíny a využívá nová média. Podle mezinárodního průzkumu reklamy (GWA) je Effie nejprestižnější soutěží v oblasti komerčních komunikací. Koná se ve více jak třiceti vyspělých zemích světa a má i dva nadnárodní formáty: Euro Effie, evropskou soutěž o nejefektivnější kampaň, kde podmínkou účasti je úspěšné využití alespoň ve dvou zemích starého kontinentu, a Gobal Effie, kde je podmínkou využití aspoň v šesti zemích světa.

V České republice byl uspořádán první ročník v roce 1997, kdy AKA získala licenci od americké společnosti AMA N.Y. V prvním ročníku soutěžilo 23 kampaní.

Více na www.effie.cz

O AKA

AKA – Asociace komunikačních agentur je výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace sdružující mediální, reklamní, CRM a marketingové agentury. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. Rovněž dbá o etické standardy komerční komunikace prostřednictvím Rady pro reklamu, jíž je spoluzakladatelem, a od roku 1997 pořádá EFFIE, nejprestižnější soutěž zaměřenou na efektivitu reklamy s mezinárodním přesahem v ČR.

Více na www.aka.cz

Shortlist effie 2024

Kontakty pro média:

Kristina Vacková, office@aka.cz

Ondřej Novák, ondrej.novak@asmea.cz

Reklama

Doporučujeme

Letoun turecké armády havaroval v Gruzii, na palubě bylo 20 osob

Nákladní letoun turecké armády dnes havaroval na gruzínském území blízko hranice s Ázerbájdžánem, oznámilo podle agentur turecké ministerstvo obrany. Na palubě bylo podle ministerstva 20 tureckých vojáků včetně posádky. Letadlo typu C-130 vzlétlo z Ázerbájdžánu a bylo na cestě zpět do Turecka. Turecké ani gruzínské úřady však prozatím neinformovaly o počtu případných obětí.

Írán má zájem o mírovou dohodu s USA o svém jaderném programu

Írán má zájem o mírovou dohodu se Spojenými státy ohledně svých jaderných zařízení. Cílem je ukončit desetiletí trvající napětí mezi oběma zeměmi. Teherán však zdůrazňuje, že takový krok nesmí ohrozit jeho národní bezpečnost, informovala dnes agentura Reuters s odvoláním na íránského náměstka ministra zahraničí Saída Chatíbzádeha.

Ariana Grande zazářila na premiéře Wicked v šatech z roku 1952

Ariana Grande okouzlila na londýnské premiéře muzikálu Wicked: For Good. Oblékla jedinečnou róbu z roku 1952 od návrháře, který stojí za kostýmy slavného Čaroděje ze země Oz. Její vintage look skvěle podtrhl pohádkovou atmosféru večera.

Rumunsko na svém území zaznamenalo úlomky ruského dronu po útoku na Ukrajinu

Rumunsko dnes oznámilo, že na jeho území byly po ruských leteckých útocích na ukrajinský přístav Izmajil nalezeny možné úlomky bezpilotního letounu. Napsala to agentura AFP. Ukrajina čelí ruské vojenské agresi od února 2022.

Ministři EU posoudí dva hlavní způsoby, jak finančně podpořit Ukrajinu

Ministři financí Evropské unie budou ve čtvrtek na jednání v Bruselu debatovat o dvou hlavních způsobech, jak získat finanční podporu pro Ukrajinu. Jedním je půjčení peněz, druhou a pravděpodobnější variantou využití zmrazených ruských aktiv, uvedl nejmenovaný vysoce postavený úředník EU. Česko bude na zasedání zastupovat končící ministr Zbyněk Stanjura.

Izrael chce pro teroristy trest smrti a kontrolu nad zahraničními médii

Izrael je na cestě k zavedení trestu smrti pro odsouzené teroristy, kteří se dopustili vraždy. Návrh zákona prošel prvním čtením. Stejně tak prošel návrh legislativy, podle které by vláda mohla ukončit činnost zahraničních médií v zemi bez rozhodnutí soudů.

Jemenští povstalci vzhledem k příměří v Gaze oznámili konec útoků v Rudém moři

Jemenští povstalci oznámili, že vzhledem k příměří v Pásmu Gazy zastavují útoky na lodě v Rudém moři. V dopise palestinskému teroristickému hnutí Hamás, které podporují, ale zároveň uvedli, že své útoky obnoví, pokud boje znovu začnou. Informovala o tom v noci na dnešek agentura AP. Příměří v Pásmu Gazy mezi Izraelem a Hamásem platí od 10. října, od té doby ale bylo několikrát porušeno.

Sony zvýšila odhad zisku díky anime a slabším clům

Sony zvedla výhled provozního zisku pro finanční rok končící v březnu 2026 o osm procent na 1,43 bilionu jenů, tedy zhruba 9,5 miliardy dolarů. Důvodem je menší dopad amerických cel a silný výkon divizí zaměřených na zábavu a polovodiče.

Trump vyhrožuje BBC miliardovou žalobou kvůli sestříhanému projevu

Americký prezident Donald Trump obvinil BBC, že ho sestříhaným záznamem projevu z 6. ledna 2021 poškodila. Britské stanici tak hrozí žalobou v hodnotě nejméně jedné miliardy dolarů. Kauza vyústila v rezignaci generálního ředitele BBC Tima Davieho i šéfky zpravodajství Deborah Turness a znovu otevřela debatu o nestrannosti veřejnoprávního giganta.

Trump se v Bílém domě setkal se syrským prezidentem Ahmadem Šarou

Bez účasti kamer a prohlášení dnes skončila v Bílém domě schůzka amerického prezidenta Donalda Trumpa s prozatímním syrským prezidentem Ahmadem Šarou. Podle agentury Reuters nicméně poté americké ministerstvo financí oznámilo další uvolnění sankcí, které USA na Sýrii v minulosti uvalily. Šara je podle agentury vůbec prvním syrským prezidentem, který Bílý dům navštívil. Prezidentská schůzka se podle agentury měla mimo jiné týkat i připojení Sýrie k vojenské koalici bojující proti takzvanému Islámskému státu (IS), kterou vedou Spojené státy.

Libanon propustil na svobodu po deseti letech syna Kaddáfího

Syn bývalého libyjského diktátora Hannibal Kaddáfí se po deseti letech strávených ve vězení v Libanonu dostal na svobodu. Stalo se tak dnes po uhrazení kauce ve výši zhruba 900.000 dolarů (19 milionů korun), řekl agentuře AP jeden z advokátů muže. Podle zdrojů Kaddáfí bude moci opustit Libanon, kde byl vězněn, aniž by s ním začal proces.

Výbuch u Rudé pevnosti v Dillí zabil nejméně osm lidí

Nejméně osm lidí zemřelo a devatenáct dalších utrpělo zranění po explozi auta nedaleko historické Rudé pevnosti v Dillí. K výbuchu došlo v pondělí večer u jednoho z vchodů do stanice metra Lal Quila, nedaleko turisticky nejnavštěvovanější památky hlavního města.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama