1.5 C
Czech
Pátek 21. listopadu 2025
Protext ČTKShortlist letošních effie je zveřejněn. Nejvíc šancí mají agentury McCann, Ogilvy a...

Shortlist letošních effie je zveřejněn. Nejvíc šancí mají agentury McCann, Ogilvy a PHD Czech

Praha 9. listopadu 2024 (PROTEXT) – Effie Czech Republic, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), ve čtvrtek 7. listopadu na konferenci Forum Media slavnostně odtajnila svůj shortlist pro ročník 2024. Největší zastoupení na něm mají agentury McCann, Publicis a PHD Czech. Nejčastěji zastoupenými klienty v rámci shortlistu jsou Plzeňský Prazdroj, Česká Spořitelna, L’Oréal Česká republika a Vodafone Czech Republic.

Do 27. ročníku soutěže reklamní a marketingové efektivity, Effie Czech Republic, bylo přihlášeno 100 prací. Nezávislá porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur a výzkumných agentur (členů sdružení SIMAR), vybrala shortlist a ocenila „medailemi“ úspěšné práce na společném zasedání 15. října.

Petra Jankovičová, prezidentka AKA, která také společně s Ondřejem Novákem moderovala zasedání poroty, nejen k shortlistu, ale i k letošnímu hodnocení zdůrazňuje: „Už samotné umístění na shortlistu Effie představuje významné ocenění. Všechna hodnocení, bodování a postupy poroty se zaznamenávají do časových řad, a díky dlouhodobé práci s daty a neustálému vylepšování soutěže tak eliminujeme zkreslení a osobní preference. Diskuse je rok od roku efektivnější, což nám dovoluje mít přísnější porotu a zároveň kvalitnější přihlášky. A to je pro trh dobrá zpráva. S výzkumnými partnery vyhodnocujeme jak proces hodnocení, tak přihlášky samotné. Tento rok představujeme na Forum Media exklusivní analýzu přihlášek effie, a to i v evropském kontextu od Kantar. Především bych však ráda poděkovala více než 40 porotkyním a porotcům z řad významných zadavatelů, výzkumných, kreativních i mediálních agentur.

Z počtu prací v jednotlivých kategoriích vidíme, že některé oblasti byly silnější než jiné, což je signálem nejen pro další rozvoj soutěže v příštích letech, ale také pro zadavatele a agentury působící v těchto segmentech. Vysoký počet kvalitních přihlášek jsme již tradičně zaznamenali v kategorii Digitální marketing a také v kategorii Nápoje, kde je patrné, že v tomto segmentu je dobrým zvykem pravidelně měřit a vyhodnocovat dopady komunikace na značku, její vnímání, a především na prodeje. Zároveň vidíme, že počet kvalitních přihlášek stoupá v kategoriích, jako jsou PR, či aktivační kampaně. Tento trend nám vysílá signál, že má jak Effie, tak trh obecně stále prostor ke zlepšení v dlouhodobém pohledu, což může přinést stabilnější růst a odolnější značky.“

Ondřej Novák, ředitel ASMEA a projektový manažer Effie Czech Republic, k tomu uvádí: „Význam Effie jako poctivého, ale přísného zrcadla českého marketingu stále stoupá. Úroveň přihlášek v soutěži roste, nikoli však lineárně, ale tak říkajíc do nebes. A právě hloubková analýza přihlášek nám dává možnost definovat jejich silné i slabší stránky nejen coby způsob zpětné vazby pro přihlašovatele, ale také jako důležité informace pro trh obecně. Effie totiž již dávno není „jen“ soutěž, ale stala se platformou pro rozvoj efektivity marketingové komunikace jako takové“.

Garantem kategorie PR je APRA. Garantem výzkumné části je sdružení výzkumných agentur SIMAR. Partnery effe jsou Google, FTV Prima, IPSOS, Ressolution, Kantar, Wesfield Rise a Active Radio.

Slavnostní předávání cen Effie se uskuteční 14. listopadu v Kině Lucerna pod taktovkou moderátorské dvojice Renata Rosendorfská a Jan Suda.

O Effie

Effie je zkratka slova Effectiveness (efektivnost) a označuje soutěž o nejefektivnější reklamu. Ve dvoukolovém rozhodování porota posuzuje měřitelné, prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům a hodnotí účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům. Kreativita, k níž se přihlíží ve druhém kole hodnocení, je zde chápána v širším slova smyslu: jako inspirativnost strategického řešení a nápaditost komunikačního mixu i jako účelnost a cílevědomost, s nimiž ztvárnění kampaně slouží zvolené strategii.

Effie překračuje hranice reklamy a tradičních médií, protože moderní marketing kombinuje různé komunikační disciplíny a využívá nová média. Podle mezinárodního průzkumu reklamy (GWA) je Effie nejprestižnější soutěží v oblasti komerčních komunikací. Koná se ve více jak třiceti vyspělých zemích světa a má i dva nadnárodní formáty: Euro Effie, evropskou soutěž o nejefektivnější kampaň, kde podmínkou účasti je úspěšné využití alespoň ve dvou zemích starého kontinentu, a Gobal Effie, kde je podmínkou využití aspoň v šesti zemích světa.

V České republice byl uspořádán první ročník v roce 1997, kdy AKA získala licenci od americké společnosti AMA N.Y. V prvním ročníku soutěžilo 23 kampaní.

Více na www.effie.cz

O AKA

AKA – Asociace komunikačních agentur je výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace sdružující mediální, reklamní, CRM a marketingové agentury. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. Rovněž dbá o etické standardy komerční komunikace prostřednictvím Rady pro reklamu, jíž je spoluzakladatelem, a od roku 1997 pořádá EFFIE, nejprestižnější soutěž zaměřenou na efektivitu reklamy s mezinárodním přesahem v ČR.

Více na www.aka.cz

Shortlist effie 2024

Kontakty pro média:

Kristina Vacková, office@aka.cz

Ondřej Novák, ondrej.novak@asmea.cz

Reklama

Doporučujeme

O míru se podle Fialy a Lipavského nesmí jednat bez souhlasu Ukrajiny

Česko podporuje americké úsilí o ukončení ruské agrese. O budoucnosti brutálně napadené Ukrajiny však nelze rozhodovat bez jejího souhlasu, sdělil dnes ČTK premiér v demisi Petr Fiala (ODS). Rovněž ministr zahraničí v demisi Jan Lipavský (nestr., zvolen za Spolu) na síti X uvedl, že o míru na Ukrajině se nesmí jednat bez Ukrajiny. Připomněl Mnichovskou dohodu, která obětovala cizí území a válce nezabránila.

V Nigérii unesli ozbrojenci desítky dětí, první odhad úřadů je 52

V Nigérii dnes unesli ozbrojenci z katolické školy desítky dětí, píše agentura Reuters s odkazem na místní televizi Arise TV. První odhady úřadů zmiňují 52 školáků. V úterý se podle Reuters odehrál podobný útok na kostel v západní části země, kde ozbrojenci unesli 38 lidí.

Na COP30 se rozhořel požár a na sociálních sítích dezinformace

Čtvrteční požár v modré zóně klimatického summitu COP30 v brazilském Belému poskytl živnou půdu dezinformacím. Oheň, který vypukl krátce po půl třetí odpoledne ve stánku Východoafrického společenství, byl sice rychle uhašen, přesto jej některé profily na sociální síti X okamžitě spojily s „démonickou“ sochou darovanou Brazílii Čínou.

Největší indický konglomerát zastavuje dovoz ruské ropy, ustupuje globálnímu tlaku

Indický gigant Reliance Industries, největší tamní dovozce ruské ropy, zásadně mění kurz. Společnost miliardáře Mukeše Ambaniho oznámila, že zastavila veškerý dovoz ruské surové ropy pro svou exportní rafinerii v Jamnagaru. Jde o největší ropný komplex na světě, který běžně zpracovává stovky tisíc barelů denně.

Rusko zaútočilo na Oděsu, jednu oběť hlásí Ukrajina z Dněpropetrovské oblasti

Ruská armáda v noci na dnešek zaútočila na Oděsu, informovaly úřady v tomto jihoukrajinském městě. Pět lidí utrpělo zranění. V Dněpropetrovské oblasti přišla při dronovém útoku o život žena, další dva lidé mají středně těžká zranění, napsal na telegramu šéf regionální vojenské správy Vladyslav Hajvanenko. V Ternopilu na západě země záchranáři z trosek obytného domu, který ve středu ráno zasáhla ruská střela, vyprostili těla tří dalších obětí.

Zelenskyj je dle svých slov připraven spolupracovat s USA na novém mírovém návrhu

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj prohlásil, že je připraven spolupracovat s administrativou amerického prezidenta Donalda Trumpa na její vizi konce války. Šéf Bílého domu odsouhlasil nový 28bodový mírový plán pro Ukrajinu, který nutí Kyjev k řadě bolestivých ústupků, částečně pro něj ovšem znamená i vítězství.

Ukrajina čelí tlaku USA, aby plán na ukončení bojů přijala do 27. listopadu

Ukrajina čelí intenzivnímu tlaku ze strany Spojených států, aby rychle přijala plán na ukončení bojů vytvořený administrativou amerického prezidenta Donalda Trumpa a Moskvou. Zástupci americké strany chtějí, aby ho ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj přijal do 27. listopadu. S odvoláním na nejmenované ukrajinské činitele o tom na svých internetových stránkách píše britský list Financial Times (FT).

Počet obětí sesuvů půdy v Indonésii stoupl na 30

Po ničivých sesuvech půdy v indonéské provincii Centrální Jáva dál roste počet obětí. Záchranáři hlásí desítky mrtvých a pohřešovaných a varují, že pokračující lijáky mohou situaci znovu zhoršit. Dešťová sezona má přitom trvat ještě měsíce.

Kevin Spacey přiznal drsnou realitu. Skandály ho připravily o domov i peníze

Hollywoodský život vyměnil za kufr a nejistotu. Kevin Spacey popsal, jak ho skandály připravily o domov i finanční stabilitu. Dnes žije z hotelu do hotelu a snaží se postavit na nohy po největším pádu své kariéry.

Požár na COP30 zastavil klíčová jednání v závěrečné fázi summitu

Klimatický summit COP30 mířil do klíčové fáze jednání o budoucích klimatických krocích. Místo finálních dohod ale světoví lídři skončili na parkovišti před areálem. Požár v pavilonu konferenčního centra změnil běžný den jednání v chaos, který odsunul klimatické vyjednávání na vedlejší kolej.

Reico dokončilo nákup Palladia, jedné z nejhodnotnějších nemovitostí v zemi

Reico investiční společnost Erste Asset Management završila jednu z největších realitních transakcí v zemi. Do svého portfolia zařadila pražské Palladium, obchodní centrum na Náměstí Republiky, které patří k nejhodnotnějším komerčním nemovitostem v České republice. Pro fond jde o zásadní krok, který má posílit jeho stabilitu i dlouhodobou návratnost.

Kyperští lídři signalizují připravenost obnovit rozhovory o urovnání konfliktu

Prezidenti Kypru Nikos Christodulidis a mezinárodně neuznávané Severokyperské turecké republiky Tufan Erhürman se dnes sešli v nárazníkové zóně OSN mezi oběma částmi ostrova a dali najevo připravenost k jednání se šéfem světové organizace Antóniem Guterresem o možném obnovení mírových rozhovorů. Napsala to agentura Reuters.

Meta upozorňuje australské teenagery na blížící se zákaz sociálních sítí

Austrálie spustila bezprecedentní změnu pravidel pro sociální sítě. Dětem mladším 16 let se 10. prosince uzavře přístup k velkým platformám, a Meta proto začala tisícům uživatelů posílat výzvu, aby si stáhli svá data a připravili se na zrušení účtů. Země tak vstupuje na dosud neprobádané území, které má omezit online rizika, ale zároveň vyvolává otázky o fungování a spravedlnosti nových omezení.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama