Reklama

Šanghaj ano, Tokio ne. Autosalon v Japonsku běží už 67 let, letos se poprvé ruší

Reklama

DOPORUČUJEME

NEJČTENĚJŠÍ

Od konce slavného autosalonu v čínské Šanghaji ještě neuběhl ani týden, už teď se ale řeší, co bude se zbytkem. Přehlídka automobilové budoucnosti měla v Tokiu odstartovat až v říjnu, kvůli zvyšujícímu se počtu nakažených v Japonsku z ní ale sejde. Čína tak byla pouhou výjimkou.

„Země vycházejícího slunce“ na tom byla v počtu nakažených celkem slušně a celý rok 2020 prožila bez větších potíží. A vlastně i ten letošní, tedy do bodu, než se začaly všechny větší akce blížit. Počty rostou, Japonci se bojí a prý se zde objevila i nová mutace.

To není dobré znamení jak pro olympijské hry, tak pro tradiční autosalon, který se na půl cesty mezi Tokiem a letištěm Narita koná nepřetržitě každé dva roky už 67 let. Letos poprvé ostrouhá. Není totiž jasné, zda by návštěvníkům bylo zajištěno bezpečí.

Rok 1954. Je těžké si představit, že po takhle dlouhé době se event premiérově odloží. Ale není divu, podle Japonské asociace výrobců automobilů přilákal v roce 2019 pozornost až 1,3 milionů návštěvníků, což v současné situaci zkrátka nejde.

Přehlídka konceptů, speciálů či budoucnosti

Přesně o tohle organizátorům jde. Japonský autosalon je jedinečný tím, že téměř nepředstavuje novinky, které se mají dostat zanedlouho na trh. Ba naopak. Ústřední roli mají všelijaké koncepty, experimenty a vize, které by měly v budoucnu obohatit trh s automobily.

„Je těžké nabídnout hlavní program v bezpečném prostředí,“ uvedli zástupci Toyoty, kteří patří mezi japonskou automobilovou smetánku. Právě Japonci z Toyoty mají na autosalonu v Tokiu klíčovou pozici. Podle organizátorů by se navíc autosalon neměl na rozdíl od jiných konat ani virtuálně.

Šanghaj, jedna velká výjimka. Stejně jako Tokio se musí s nepřízní smířit i Frankfurt nebo Ženeva. Není jasné, zda se mítinky přesunou či úplně zruší, tradiční pojetí ale určitě nečekejte.

Sledujte nás na sítích

NEJNOVĚJŠÍ

Kim Kardashian
Celebrita toho největšího světového formátu Kim Kardashian opět udělala něco, co lze bez nadsázky označit za šokující. Kvůli propagaci své nové kolekce oblékla sebe i své luxusní SUV Lamborghini Urus do sněhově bílého plyšového materiálu. Kdyby se o této proměně měla natočit pohádka, mohla by se jmenovat „Jak se z drsného vlka stal krotký beránek“.
Tesla Cybertruck
Podívejte se na trio elektrických pickupů, které by se soudě podle vzhledu rozhodně neztratily na vesmírné misi na planetu Mars. Nejvíc kosmicky působí Tesla Cybertruck, ale i Rivian R1T a Bollinger B2 v člověku vyvolávají pocit něčeho nadpřirozeného.

Napište svůj komentář

Napište komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Reklama
Reklama
Reklama