Více
    1.4 C
    Czech
    Pátek, 28 ledna, 2022

    Rychlé a seslané z nebes. Maserati MC20 slovo „porážka“ ve slovníku nemá

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Sportovní vozidla italské značky Maserati, kterou lidstvo zná už od roku 1914, vynikají převážně svou ladností a na druhé straně dravostí. Model MC 20 ovšem vypadá, jako by ho vytesali andělé z mramoru. Ladný, celistvý kus dokonalého umění, které si dokáže i pěkně zařvat. Přesně tohle je auto, které bude v garáži dělat parádu i milionářům. Rychlé, krásné, drahé.

    Tento trojzubec už se světu představil v mnoha variantách, ale přesto nás MC20 něčím zaujalo. Zdá se, že tohle auto má v sobě mnohem víc, než jen kvalitní marketing. Maserati totiž skutečně vložilo do svého sporťáku duši. Nejenže se dokáže solidně ozvat, protože to, čím je nacpané je všechno jen ne slabý motor, ale dokáže všechny zaujmout svým dokonalým vzhledem jak zvenku, tak v královské kabině.

    Motor a síla

    Pod kapotu výrobci dali osvědčenou kvalitu. Dokonalý, 3 litrový motor, dohc, 24v se šesti válci twin-turbo. Tenhle blázen pošle do podvozku sílu o výkonu 463kW, takže nějakých 630 koňských sil. Při startu se nechá poznat krouticí moment 730Nm. Samotná karoserie váží pouze 100kg. Celkově se váha vyšplhala na 1500kg. Kombinace síly a hmotnosti dává dohromady výsledek, který se rovná šíleně rychlé jízdě. Tohle dělá z MC20 nejlepší auto ve své kategorii v poměru váha a výkon. Z 0 na 100 se podívá za 2,9s.

    Ojedinělá krása?

    Na délku 4 669mm, šířka 2 178mm, výška pouhých 1 224mm. Rozvor kol 2 700mm. Tohle všechno jsou tvrdá čísla, která byla oblečena do sněhobílého kabátu královské dokonalosti. Z kombinace barev, která je samozřejmě na nás, se jako nejatraktivnější jeví právě bíla. Ta dodává autu celkový dojem nadčasovosti a až sterilní čistoty. Celé posazené na 20palcových kolech, která více než která jiná vzbuzují nevídaný respekt.

    V kabině o sobě výrobci rádi hlásí, že se drží sportovního minimalismu a luxusních prvků. Co je na tom pravdy? Pravdou je, že všechno. Kombinace modré a černé nás vezme na výlet noční oblohou a o to přesně Italům šlo. O emoce, které v nás může probudit pouze jejich auto. Luxusní skořepinové sedačky nám na okruhu pojistí tu pravou stabilitu.

    A to, že tohle auto není levné, je předpoklad, se kterým se prostě musí počítat. Vyjde nás v přepočtu na cca 5,5 milionů korun. Ano, je to hodně. Našla by se jistě i výkonnější auta za podobnou cenu. Je na každém z nás, jestli se necháme touhle sportovní károu oslovit. 

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    BMW řady 7

    Král mezi sedany. BMW řady 7 aspiruje na nejlepší kousek automobilky

    BMW dokáže vyrobit sportovní sedany, hatchbacky a všechno okolo. Dokáže se postarat i o luxusní kousky nabité elektronikou a malými, super fantastickými detaily. Řada 7 je ovšem absolutní král mezi svými kolegy i soupeři. Přestože si musíme připlatit i za polštářek pod hlavu, protože v tomhle autě nic není zadarmo, fascinuje svým výkonem, ale hlavně pohodlím.
    Audi RS e-tron GT

    Elektrické a šíleně dravé. Audi RS e-tron GT je elektromobil snů

    Elektromobily si vydobyly svou popularitu převážně jako malá autíčka do měst, kde neznečišťují vzduch a jsou tichá. Pak jsou tu ale auta, která dostlala elektromotor proto, aby dělala na silnicích slušnou paseku. E-tron je toho ideálním důkazem. Přes svou šetrnou povahu dokáže tohle auto drtit silnice svým obřím výkonem. Jednoduše elektromobil snů.
    Hyundai Tucson

    Konkurent věhlasným SUV se pyšní novým designem a motorizací. Tohle je Hyundai Tucson

    Někteří by mohli namítat, že nový Tucson je slepenec všemožných aut dohromady. Světla podobná Peugeotu, přední maska má tvar linií velice podobný Mercedesu. Na druhou stranu je potřeba říci, že i kdyby to byla pravda, je zde tolik nových věcí, že je nový Tucson opravdu originál. Oproti předešlé verzi působí sebejistěji a dává na výběr z mnoha motorizací.
    Renault Zoe

    Malé auto s velkou duší. Renault Zoe se nenechá zastrašit

    Už nějakou dobu se lidé po městě vozí v maličkém vozítku, které konkuruje svým elektrickým rivalům jako Škoda, Mini a další. Vyplatí se ale investovat zrovna do Renaultu? Přestože svým výkonem nezaostává za konkurencí, svůj vzhled by rozhodně mohl „poladit“. Oproti své starší verzi sice udělal Renault Zoe veliký pokrok, ale stále se pár chybiček najde.
    Lexus LX 600

    Nový a nablýskaný jako nikdy předtím. Lexus LX 600 boří zavedený design

    Tenhle „fešák“ je určený převážně pro americké silnice. K nám se pravděpodobně vůbec nepodívá. Navazuje na svého předchůdce LX 570, který si vydobyl věhlas po celých Státech. Toyota ví, jak se přes značku Lexus prosadit a co její zákazníci chtějí. Zajeté pořádky narušuje převážně svým novým vzhledem, který je americký až do morku kostí. Pojďme se na něj podívat.
    Nissan Qashqai

    Nissan Qashqai dominuje trhu. Ztělesňuje ideální volbu a zajetou klasiku

    O tomto autě se mluví jako o dostupném SUVčku, přestože cena je vždycky diskutabilní. Každý si pod pojmem „dostupný“ představí něco jiného. Pravdou ale zůstává, že Qashqai si vydobyl pověst legendy mezi stroji svého druhu. Poměr výkonu a ceny zůstává stále nedostižen, alespoň podle některých. Legendární design, silný motor a koncept SUV pro město. Čím nás Japonci ještě překvapí?
    Reklama
    Reklama
    Reklama