Reklama politické strany na dezinformačním webu AC24.cz vyvolala v Česku kontroverzi. Inzerce KDU-ČSL s obličejem Mariana Jurečky se objevila na webu označeném za šíření ruské propagandy. Informoval o tom iROZHLAS.
Ministerstvo pro místní rozvoj představilo metodiku pro bránění dezinformačním webům přístupu k veřejným prostředkům, ale úkol není triviální. Reklama na stránce AC24.cz vedla k debatě o efektivitě opatření. Mluvčí strany Simon Dytrych uvedl, že inzerce byla omyl, za kterým stojí zprostředkovatelská firma.
Jednatel firmy Ydeal, zodpovědné za inzerci, odmítl záměr podpory dezinformátorů, píše server iROHLAS.
Problém s umísťováním reklamy na dezinformačních webech je obtížně řešitelný, protože tyto stránky maskují své domény. I přes nastavení preferencí inzerentů se reklamy často objevují na nevhodných webech.
Blokace dezinformačních webů státem vyvolává kontroverze. Provozovatel webu se brání soudně proti zablokování, které považuje za porušení síťové neutrality. Veřejnost je rozdělena ohledně účinnosti opatření proti dezinformacím na internetu.