Německá automobilka Volkswagen vykázala za první čtvrtletí roku 2024 20% pokles provozního zisku ve srovnání se stejným obdobím roku 2023. Jako hlavní příčinu poklesu tržeb společnost uvedla slabší poptávku po svých prémiových značkách. Provozní zisk v prvních třech měsících roku 2024 činil 4,6 miliardy eur, což je méně než 5,7 miliardy eur v předchozím roce.
Jako hlavní faktory, které přispěly k poklesu zisku, byly zdůrazněny nižší prodeje a vyšší fixní náklady spolu s nepříznivým složením zemí, značek a modelů. Prodej vozidel se v prvním čtvrtletí rovněž snížil o 2 % a dosáhl celkového počtu 2,1 milionu kusů. „Podle očekávání naše výsledky za první čtvrtletí ukazují pomalý začátek roku,“ uvedl k tom Arno Antlitz, finanční a provozní ředitel koncernu Volkswagen.
Volkswagen sticks to 2024 targets despite 20% drop in first-quarter profit https://t.co/lS9UG2CeIS pic.twitter.com/BjHqjKJcSO
— Reuters (@Reuters) April 30, 2024
Provozní zisk luxusní značky Porsche, která je součástí koncernu Volkswagen, se snížil na 1,2 miliardy eur, což představuje pokles z 1,7 miliardy eur v prvním čtvrtletí roku 2023. Podnik v prvním čtvrtletí celosvětově prodal 71 000 vozů, což je o 16 % méně než ve stejném období loňského roku. Nižší objemy byly způsobeny faktory, jako je vývoj produktů a zpoždění v souvislosti se zakázkami.
Navzdory problémům, s nimiž se Volkswagen v prvním čtvrtletí potýkal, zůstává optimistický ohledně dosažení svých finančních cílů pro rok 2024, které zahrnují 5% nárůst tržeb z prodeje a celoroční provozní marži mezi 7 % a 7,5 %. „V průběhu roku očekáváme další dynamiku díky uvedení více než 30 nových modelů všech značek. Současně se v průběhu roku postupně projeví účinky našich programů zvyšování efektivity,“ uvedl Antlitz.
CNBS informuje, že v reakci na finanční zprávu klesly v 9:00 londýnského času evropsky obchodované akcie Volkswagenu o 2,6 %. Společnost pokračuje v orientaci na vyvíjející se tržní podmínky a v realizaci strategií, které mají v následujících čtvrtletích podpořit růst a ziskovost.