Více
    6.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 2 prosince, 2021

    Proč běhat maratony – část 3: osobní rozvoj a zábava

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Maraton je obrovská výzva i pro zkušené běžce. Nicméně překonání tohoto milníku stojí za to. Posune váš osobní rozvoj na další level a přinese i některé čistě „světské“ radosti.

    Výhody pro váš osobní rozvoj

    Přihlaste se na maraton a okamžitě zakusíte pocit úspěchu. Začněte trénovat na zmíněný maraton a zjistíte, že zažíváte změnu a růst v mnoha ohledech.

    Zůstat zaneprázdněný

    Trénink na maraton zabere hodně času. Pokud jste nedávno prošli životní změnou, která vám poskytla více volného času, jako je odchod do důchodu, rozchod, ztráta zaměstnání nebo nově prázdné hnízdo, nyní může být ten správný čas přijmout maratonskou výzvu.

    Nová komunita

    Pokud jste až do této chvíle běhali jen příležitostně, trénink na maraton znamená, že se již nebudete moci vyhýbat běžecké subkultuře.

    Dosažení celoživotního cíle

    Mnoho lidí má na svém seznamu cílů „uběhnout maraton“, ale jen málokdo ho skutečně dosáhne.

    Důkaz, že jste sportovec

    Dobře, takže dokázat odpůrcům, že jste schopni podat neuvěřitelný fyzický výkon, by neměl být jediný důvod, proč se rozhodnete trénovat na maraton. Ale je to příjemný malý bonus.

    Sebedůvěra

    Jakmile zaběhnete maraton, budete mít pocit, že dokážete dobýt svět (samozřejmě po zdřímnutí po běhu). Vaše běžecké sebevědomí jistě přeteče do dalších oblastí vašeho života, jako je práce a vztahy.

    I když během maratonského tréninku a závodu zažijete drsné chvíle, jakmile protnete cílovou pásku, stojí to za to. Budete hrdí na to, že jste si stanovili cíl dokončit maraton a dosáhli jste ho. I špatný běh nebo závod může být poučným momentem, který vás donutí dozvědět se o sobě něco nového. Přestože pomalý či obtížný běh může být skličující a frustrující, můžete se posunout vpřed tím, že zjistíte, co se pokazilo, a pak se rovnou vrhnete zpět do tréninku. Na cestě jsou to boje, překážky a špatné běhy, které vám pomohou stát se lepším a zkušenějším běžcem.

    Výhody zábavy

    Trénink a běh maratonu vyžaduje tolik duševní a fyzické energie, že je někdy snadné zapomenout na to, jak moc se bavíte. Ale v celkovém zážitku je to rozhodně spousta legrace.

    Cestování

    Pokud rádi cestujete, maratónský běh je skvělou záminkou k návštěvě nového města a země. Během závodu uvidíte hodně z místní oblasti a možná dostanete hotel za zvýhodněnou cenu pro maratónské běžce.

    Nové běžecké oblečení

    Budete hodně běhat, takže vám nebude stačit jedno nebo dvoje běžecké oblečení, pokud nechcete neustále prát. Nákup nového vybavení je skvělý způsob, jak se odměnit za to, že se držíte svého tréninku.

    Místní objevy

    Pokud se při běhání obvykle držíte kratších vzdáleností, trénink na maraton vás donutí hledat nová místa k běhu, protože budete běhat hodně a stejné trasy vás budou nudit.

    Odměna

    Ať už je to medaile, tričko, nebo skvělá závěrečná fotografie, dostanete něco, co je uznáním vašeho úspěchu. Možná ho nebudete nosit ani se na něj neustále dívat, ale bude tam, když budete potřebovat hmatatelnou připomínku svých běžeckých schopností.

    Vychloubání Jakmile překročíte cílovou čáru, jste finišerem maratonu a vždy jím budete. Ten titul vám nikdo nikdy nemůže vzít.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    cvičení

    Cvičení: Nejlepší úleva od stresu

    Stres je běžnou součástí života mnoha lidí. Úplně zbavit se stresu sice není možné, ale naučit se s ním zdravě zacházet může ve skutečnosti pomoci zmírnit některé z nejhorších příznaků.
    Houby

    Zařaďte do jídelníčku houby. Vaše zdraví vám poděkuje

    Houby představují zdravou nízkokalorickou potravinu s vysokým obsahem vlákniny. Dodávají receptům pikantní chuť, ale zároveň jsou zdravou volbou. Přečtěte si, co vše houby dokážou udělat pro vaše zdraví.
    podzimní zelenina

    Zdravý podzimní jídelníček – část 4: zdravé kosti díky pastiňáku

    Využijte naplno všechnu sezónní zeleninu. Vyměňte hranolky za sladké brambory, do salátu přidejte pastiňák a do polévky propašujte brokolici. Jsou to učiněné vitamínové bomby.
    podzimní zelenina

    Zdravý podzimní jídelníček – část 3: růžičková kapusta není jen bláto ze školní jídelny

    Podzim nám nabízí sklizeň mnoha lokálních druhů ovoce a zeleniny, které jsou zdravější, než jste si možná mysleli. Podívejte se s námi na pórek a růžičkovou kapustu.
    Houby

    Houby jako skvělá nízkokalorická potravina

    Houby jsou nízkokalorická potravina, která tělu dodává spoustu živin jako je měď, draslík, železo a několik vitamínů B. Technicky nejsou zeleninou, ale často se v receptech používají a podávají jako zelenina.
    Cvičení s hudbou

    Jak hudba zvyšuje motivaci ke cvičení

    Navzdory únavě může hudba dodat energii a motivaci k fyzické aktivitě. Cvičení se nám také díky správné muzice nezdá tak náročné jako bez ní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama