Více
    11 C
    Czech
    Čtvrtek, 6 října, 2022

    Přes 30.000 zaměstnanců hodnotilo své zaměstnavatele. Které firmy mají nejspokojenější zaměstnance?

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Praha 27. června 2022 (PROTEXT) – Žebříček TOP Zaměstnavatelé podle více než třiceti tisíc zaměstnanců jasně ukazuje, kde jsou zaměstnanci spokojení a kam se mají kandidáti hlásit. Tyto firmy mají významné předpoklady k tomu, aby byly na trhu úspěšnější než ostatní zaměstnavatelé. Spokojení zaměstnanci dokáží generovat firmám větší zisk než zaměstnavatelé, kteří mají nespokojené zaměstnance.

    Studie eNPS TOP Zaměstnavatelé Česká republika je sesterským projektem studie TOP Zaměstnavatelé. eNPS Česká republika probíhá mezi zaměstnanci firem v České republice. Projekt je realizován ve spolupráci se zaměstnavateli. Cílem studie je poskytnout jedinečné údaje celému pracovnímu trhu i firmám samotným, kdo jsou TOP Zaměstnavatelé podle zaměstnanců pracujících v hodnocených firmách a kde by se kandidáti měli ucházet o práci.

    Studie zároveň naznačuje zaměstnavatelům, o kolik může firma zvýšit výkonnost firmy zvýšením spokojenosti zaměstnanců v práci, tedy nakolik by mohla být firma ziskovější, kdyby její zaměstnanci byli více spokojení, motivovaní a angažovaní.

    „Většina firem v Česku zapomíná na spokojenost svých zaměstnanců, která umí být významným zdrojem efektivity a zisku firmy, pokud se se spokojeností, motivací a angažovaností zaměstnanců správně pracuje. Z celosvětových zkušeností mám prokázáno a spočítáno, že firmy správnou prací se zaměstnanci dokážou zvýšit zisk až o stovky procent. Nebo také naopak mohou zisk snížit až po úplný krach firmy,“ říká Michal Novák, ředitel eNPS TOP Zaměstnavatelé ČR.

    „V případě nespokojenosti zaměstnanců totiž významně rostou firmě náklady na odchodovost z firmy, nábor nových lidí, jejich školení a zaučení do úrovně, na jaké byl odchozí zaměstnanec. S odchodem zaměstnance často také odchází know-how, projekty se zpožďují, a tím i investic. Klesá produktivita ostatních zaměstnanců. Zaučení nového zaměstnance často trvá mnoho měsíců a produktivita firmy je po takovou dobu nižší, než kdyby zkušený zaměstnanec zůstal ve firmě,“ dodává Novák.

    „Na základě eNPS jsme provedli několik akčních kroků k tomu, aby se zaměstnanci cítili ve firmě lépe z krátko, středně a dlouhodobého pohledu. Už po první vlně vidíme velký vliv následných kroků na spokojenost zaměstnanců, jejich výkonnost a tím i výkonnost celé firmy,“ říká Eva Vinšová, HR ředitelka skupiny J&T.

    „Průzkum eNPS jsme využili poprvé. Je to skvělá zpětná vazba ze strany našich zaměstnanců, která nás motivuje k tomu, abychom neusnuli na vavřínech a stále naše pracovní prostředí a firemní kulturu zlepšovali, aby nás tu práce bavila a byla v souladu s osobním životem našich zaměstnanců,“ říká k vítězství v jedné z kategorií manažerka HR v innogy Lenka Kružíková.

    „My používáme eNPS již delší dobu právě pro jeho rychlost a jednoduchost, dává nám okamžitou zpětnou vazbu na to, jak se spokojenost našich zaměstnanců vyvíjí v čase a ve kterých oblastech a odděleních se potřebujeme zlepšovat. Pro naše zaměstnance je to zase skvělý signál toho, že jejich názory jsou slyšet, vidět a management s nimi pracuje,“ potvrzuje i Zita Václavíková, HR ředitelka skupiny Srovnejto.

    Speciální kategorie podle velikosti firmy

    VELIKOST FIRMY

    NÁZEV VÍTĚZE

    malá firma (do 100 zaměstnanců)

    ABPLAST

    střední firma (do 250 zaměstnanců)

    Devoteam

    velká firma (do 1 000 zaměstnanců)

    Karvinská hornická nemocnice

    největší firma (nad 1 000 zaměstnanců)

    innogy

    Tabulka: výsledky hlasování více než 30 tisíc zaměstnanců podle velikosti firmy bez ohledu na obor podnikání na základě eNPS (employee Net Promoter Score) metodologie.

    Jednotlivé oborové kategorie

    OBOROVÁ KATEGORIE

    NÁZEV VÍTĚZE

    Administrativa

    Vlková Partners

    Automobilový průmysl

    Tawesco Automotive

    Bezpečnost a ochrana majetku

    ELZY servis

    Cestovní ruch

    ABF

    Doprava

    DUKO

    Elektrotechnika

    KYOCERA Document Solutions Czech

    Energetika

    innogy

    Farmacie, kosmetický průmysl

    Glenmark Pharmaceuticals

    Finance, bankovnictví, pojišťovnictví

    Česká spořitelna – penzijní společnost

    Gastronomie, pohostinství

    HELAN

    Chemický průmysl

    FONTANA WATERCOOLERS

    IT

    Pipedrive Prague

    Logistika

    LogEx logistics

    Marketing, reklama

    DDB

    Media, žurnalistika

    Sportnet Data

    Obchod, prodej, nákup

    IKEA Česká republika

    Ochrana životního prostředí

    H – REKULTIVACE

    Ostatní

    Technické služby města Duchcova

    Personalistika

    CBL TW

    Polygrafie

    HART PRESS

    Poradenství

    VGD

    Poštovní a zásilková služba

    Postkom

    Potravinářství

    AKCIOVÝ PIVOVAR DALEŠICE

    Právní služby

    Advokátní kancelář Hartmann, Jelínek, Fráňa a partneři

    Reality

    CTP Invest

    Sklářská a keramická výroba

    Saint-Gobain Sekurit ČR

    Služby

    LE CYGNE SPORTIF GROUPE

    Sociální péče

    Domov třetího věku

    Sport

    Sportplex Frýdek-Místek

    Stavebnictví

    Casta

    Strojírenství

    Hořické strojírny

    Telekomunikace

    STARNET

    Textilní průmysl

    Kümpers Textil

    Těžební průmysl

    Austin Powder Service CZ

    Umění a kultura

    Divadla Kladno

    Věda a výzkum

    Agrotest fyto

    Veterinářství

    VETCENTRUM Duchek

    Vrcholový management

    PROMET GROUP

    Výroba

    ABPLAST

    Vzdělávání

    Základní škola, Praha 4, Bítovská 1

    Zdravotnictví a lázeňství

    Nemocnice Dačice

    Zemědělství

    POLABÍ Vysoká

    Zprostředkovatelská činnost

    Alpha Supplies

    Tabulka: výsledky hlasování více než 30 tisíc zaměstnanců podle oborového zaměření firmy na základě eNPS (employee Net Promoter Score) metodologie.

    Jak probíhal průzkum

    Sběr dat se konal od 19. ledna do 2. února 2022 on-line a zapojit se do něj mohli všichni zaměstnanci tisícovek firem třemi způsoby:

    1. Firma si poslala odkaz na dotazník sama.

    2. Firmu si našel zaměstnanec na webu hlasování a potvrzením na zaměstnancův pracovní mail byl ověřen a jeho hlas započítán.

    3. Firmu hodnotil bývalý zaměstnanec firmy, který musel prokázat, že ve firmě opravdu pracoval (např. fotografií části výplatní pásky).

    Účast: více než 30 tisíc respondentů.

    Dotazník byl připraven organizátory podle celosvětové Net Promoter Score metodologie. Při přípravě dotazníku byly využity zkušenosti organizátorů a know-how z předchozích 11 ročníků studie TOP Zaměstnavatelé podle studentů VŠ.

    O řediteli projektu eNPS TOP Zaměstnavatelé Česká republika

    Ing. Michal Novák, CIPD, expert na HR oblast s celosvětovou zkušeností. Pomáhá českým firmám zvyšovat produktivitu práce. Pracoval osm let pro entity investiční skupiny PPF po celém světě. Řídil tým 800 personalistů v mnoha zemích světa. Implementoval desítky HR systémů, digitalizoval HR procesy do úrovně kompletně bezpapírového HR a se svým týmem nabíral 7000 zaměstnanců měsíčně. Před příchodem do skupiny PPF pracoval šest let v konzultační firmě PwC Česká republika.

    .

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS