První den páté sezóny Overwatch League. Ve čtvrtek se fanoušci poprvé podívali na soutěžní Overwatch 2. Přestože fanoušci a hráči mají přístup do bety již týden, absence hodnocené hry nechávala fanoušky chladnými. Nyní, po skončení prvních tří zápasů OWL, všichni o něco více chápou, co bude možné sledovat ve hře 5v5.
První zápas přináší vrcholy i pády
Jakkoli hekticky začala 5v5 v první sérii mezi týmy New York Excelsior a Los Angeles Gladiators, zpoždění na severoamerickém streamu u prvních dvou map tomu nepomohlo. Co bylo vidět, byly kompozice, obě zaměřené na potápění, ale s odlišným výběrem hrdinů. Jedním z klíčových rozdílů bylo Echo z NYXL, zatímco Gladiátoři se drželi Genji. Díky životaschopnosti Genjiho se Gladiátoři ujali vedení.
První mapou bez lagů pro sérii byla nová mapa Escort Circuit Royal, na které Gladiátoři měli match point. Tam, kde Control a Hybrid působily chaotičtěji, se při pomalé hře Escort projevil osvěžující pocit ze hry 5v5. Výběr Zarya od Kima „Kellana“ Min-jae pomohl udržet NYXL v sérii, silný v obraně i útoku v závěrečné části.
Toto vítězství mapy New York přivedlo fanoušky na Push poprvé v Overwatch League. Solider: 76 v obou týmech, Ana a Lucio v obou týmech. Caster Mitch „Uber“ Leslie se zmínil o tom, že tato mapa mohla skončit mnohem dříve než za osm vymezených minut, ale výkyvy obou týmů udržovaly mapu zajímavou. Mapu i sérii si odnesli Gladiátoři, ale první série pro Overwatch 2 byla dobrá.
Jak vypadaly další dva zápasy?
Zápas Paris Eternal a San Francisco Shock upevnil dosavadní společné tipy v Overwatch 2. Ana a Lucio pro podpůrnou linii se zdají být konzistentní, stejně jako Genji. A v poslední sérii dne mezi Atlanta Reign a Florida Mayhem jsme viděli debut Doomfista. Stejně jako naše první pohledy na Push, i Colosseo umožňuje jak delší souboje, tak intenzivní boje po stranách. Po pomalém začátku si Atlanta upevnila vítězství 3:1.
Jednou z věcí, která se u 5v5 velmi liší, je tempo map a také způsob, jakým týmy používají ultimátky. Pokud se nejedná o zoufalé situace nebo strategičtější mapy, týmy koordinují pouze dvě nebo maximálně tři ultimáty. Namísto klasického stylu GOATs nebo brawl compu, kdy se pro boj šetří všechny ultimátky, díky větší důležitosti jednotlivců může rozhodnout pouze jedna nebo dvě.
Co se týče diváckého zážitku, první den Overwatch ligy s Overwatch 2 přinesl opět stejnou zábavu, jakou známe, ale s velkým množstvím rozmanitých kompozic i nového obsahu.