Po dlouhém vývoji přišla v roce 2021 firma Ford s modelem Puma. Dostal nový facelift a technologie. A stal se opravdu oblíbeným strojem. Tenhle crossover konkuruje modelům od automobilek Kia, Renolt i Peugeot. Pro rodinné potřeby je jeden z nejpraktičtějších. Nabízí přepracovaný úložný prostor a hybridní pohon. Podle výrobců usnadní každou cestu.
Ford Puma je velice kompatibilní auto s každým typem terénu. Kombinuje dynamiku městského ježdění s off road možnostmi. Výkon je dostačující jak pro dlouhé cesty po dálnici, tak na polní cesty vedoucí na naši chatu.
Co ovšem opravdu září je nový vzhled. S designem si výrobci skutečně vyhráli a už od prvního pohledu se dřina vyplatila. Stejně tak interiér nabízí kromě krásných linií a kvalitních matriálů i silnou praktičnost. Potahy jdou velice snadno sundat, což s dětmi mnohdy uvítáme. Úložný prostor s omyvatelnou podlahou je pak tím největším z celé řady.
Design
Přední část se lehounce podobá Kie Sportage. Lze se jen dohadovat, kdo se kde inspiroval. Nejmarkantněji se shodují přední světlomety se svou typicky vypouklou siluetou. Maska chladiče dostala vetší mřížování, což podtrhává možnosti SUV, které si crossover zapůjčil. Nárazník je velice decentní a nijak nevyčnívá z řady.
Z boku se jedná o klasický Ford. Tady, přestože je kapota velice vydařená, nepřichází severoamerický matador s ničím novým. 18palcová kola vzadu a 17palcová vepředu nabízí krásný hvězdicový tvar.
Zadní část je poměrně kontroverzní. Tady máme pocit, že předjíždíme hatchback. Tento dojem je umocnění ergonomií kufru. Ten je seseknutý a nepůsobí tak nijak obřím dojmem. LED světlomety neurazí ale ani nenadchnou. Zkrátka obyčejný crossover. Pochopitelně, i tady platí zákon, milion lidí, milion chutí.
Interiér nabízí pohled na skvěle odvedenou práci. Skromná kabina nabízí jak kvalitní materiály, tak dokonalou funkčnost. 8palcová obrazovka infotainmentu, fyzická tlačítka pro ovládání teploty, velice příjemný volant. Sedačky jsou pohodlné a stejně tak i praktické. Potahy se dají velice šikovně a rychle sundat, což převážně rodiny s dětmi ocení.
Největším benefitem je ovšem kufr. Zavazadlový prostor Megabox. Díky němu máme k dispozici objem až 456 l a prostor o výšce 115 cm. Omyvatelná podlážka je rovněž velice chytré řešení všech nečistých problémů.
Motor
Litrový benzín v hybridu je v nabídce se silou 125 koní, nebo 155 koní. Převodovka jak automat, tak manuál. Ta je pochopitelně levnější na pořízení. Kvalita jízdy zcela odpovídá ceně. Za 590 000 korun v průměru dostaneme velice šikovné a hbité auto. Ne nadarmo je jedno z nejoblíbenějších na trhu.