Více
    6.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 2 prosince, 2021

    Porsche a jeho nejznámější model. 911 Carrera je skvostem Itálie

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Když se řekne 911, málokomu okamžitě nenaskočí na mysl legendární Porsche, které je známé především pro svůj nadčasový design. Dnešní modely se od toho prvního tím pádem moc neliší, protože tak osobitý vzhled se hodí do každé doby. Model Carrera si mezi zákazníky vydobyl nevídaný respekt. Pojďme se podívat, co se pod tímto jménem ukrývá.

    Zlí jazykové mohou tvrdit, že 911 je okoukané a Carrera tuplem. Je vidět, že v něm nikdy neseděli a nenechali na sebe dýchnout historii společně s těmi nejmodernějšími technologiemi, které se v Porsche mohou vyskytnout. Ať je rok 1963, nebo 2021, pořád nám tohle auto má co nabídnout.

    Pokud se nám to poštěstí a najdeme na účtu pár milionů, které nebudeme potřebovat, přichází ta nejpříjemnější fáze. Musíme si vybrat, jakou verzi modelu Carrera vlastně chceme. Kromě barvy, interiéru, kol a dalších si musíme hlavně vybrat, jestli se chceme vozit v Coupe, Cabrio, nebo Targa.

    Coupe je hodně ve vůni. Tahle klasika je snad sen pro každého. Zvenku působí jako malý bezpečný kokpit, se kterým si vyhráli ti nejlepší designéři světa. Coupe není zrovna pro každého, ale ruku na srdce, kdo z nás by nechtěl vzít partnerku nebo partnera a projet se po otevřených pláních, kde nás trápí jen vítr ve vlasech? Targa je skvostná kombinace obojího. Přední a zadní část střechy na pevno a mezi tím prostor pro volnost, nebo střechu. Pravdou zůstává, že málokdo se mezi těmito verzemi rozhode hned.

    Design jako od Dia

    Důvod, proč je tu 911 už přes 50 let, je vzhled. Platí to i pro verzi Carrera. Slávu této značce nepřinesl silný motor, ale ikonická linie Flyline, nad kterou si lámou hlavu odborníci po celém světě. Jak mohlo někoho v roce 1963 napadnout něco tak dokonalého a nadčasového?

    Kromě skvělé linie, se u Carrery povedl spoiler. Ten je tak krásně zapuštěný do karoserie, že si ho nevšimneme do doby, než dosáhneme té správné rychlosti. Kola mají nádech tajemna a už na první pohled budí respekt. Na výběr máme z 19 a 20 palců.

    Výkon

    Pod kapotou najdeme šesti válec s výkonem 283kW, což znamená 385 koní v zápřahu. Při startu se ozve 450Nm krouticího momentu. Nezapomeňme, že 911 je lehčí než většina sporťáků a společně s dokonalým aerodynamickým tvarem je tento výkon doslova smrtící.  Z 0 na 100 se Carrera dostane za 4,2s. Maximální je rychlost je uvedena v podobě 293 km/h. Se spotřebou se dostaneme na cca 10-11l na 100km.

    Abychom si tenhle kus lidské historie a dokonalý sběratelský kousek pořídili, na již zmíněném účtu se nám musí válet 2,5 milionů korun za základ. Ale mezi námi, nestojí to za to?

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Škoda Karoq 2022

    Na tohle jsme všichni čekali. Nová Škoda Karoq 2022 je konečně tady

    Jako malí jsme čekali, až se strhne pomyslná plenta, která pod sebou ukrývala skvost dosud nevídaný. Škoda světu představila svoje oblíbené SUV po faceliftu a je rozhodně na co koukat. Jestli Karoq zažil slávu a nadšení v roce 2017, kdy byl poprvé představen jako varianta pro ty, kteří nechtějí jezdit medvědem, teď to bude hotové šílenství.
    Škoda Enyaq

    Král mezi elektromobily. Škoda Enyaq iV prošla recenzí Top Gearu na výbornou

    Škoda Enyaq iV patří mezi špičky elektromobilů. Je takřka nemyslitelné, abychom v podobné cenové kategorii našli konkurenta. Škodě se povedlo skloubit design, sílu a dojezd. Najdeme zde i mouchy, ale jde o první SUV s elektromotorem, které vyjelo z vrat téhle automobilky, takže proč bychom nebyli shovívaví. Co si o Škodovce myslí v Top Gearu?
    VW Golf R

    VW Golf R vyzval k zápasu řadu závodních matadorů. Rozhodně nezklamal

    Přestože je značka VW považovaná za rodinnou platformu, z vrat téhle automobilky vyjíždějí i slušná žihadla, která nemají problém stačit strojům jako je Audi, Porsche, BMW a jiné. Model Golf R patří k těm, které si koupí fanoušek VW, který miluje sportovní nadupané vozy. Na závodní dráze se R utkalo s věhlasnými značkami. Jak to dopadlo?
    Suzuki S-Cross

    Japonské vozy patří ke špičkám. To platí i o Suzuki S-Cross

    Japonská auta jsou výplodem vlastností Japonců samotných. Ti přistupují ke všemu s respektem, rozvahou a trpělivostí. Jsou známí svou spolehlivostí a schopností dotahovat věci do konce. Nemají rádi přeplácanost a tak i například Suzuki S-Cross působí jednoduše, uhlazeně a až chirurgicky přesně sestavené. Tohle menší SUV je opravdu pro všechny.
    Dacia Duster dostala nový kabát

    Dacia Duster je ostřílený matador, který má stále co nabídnout

    Už je to nějaký ten pátek, kdy společnost Dacia představila jednu ze svých dnes nejprodávanějších verzí. Pod křídly Renaultu, kam Dacia patří, vzniklo SUV, které si vysloužilo nevídanou oblibu, přestože jsou na trhu lepší značky typu VW nebo Škoda. Duster láká hlavně svou cenou a vcelku slušným designem i výkonem. Pojďme se na něj podívat zblízka.
    2022 Ford Ranger

    Nový Ford Ranger je žhavým adeptem na pick-up roku

    Než byl Ford Ranger před nedávnem představen, málokdo tušil, kolik muziky se výrobcům podaří vměstnat pod kapotu. Milovníci velkých amerických strojů musí při pohledu na tenhle nový kousek roztát blahem. Nejenže se všude ukrývá tolik novinek, že je lze sotva spočítat, ale i jedinečnost pohonu je něco, s čím jsme opravdu nepočítali.
    Reklama
    Reklama
    Reklama