O sedm procentních bodů za období let 2021-23 se zvýšil podíl elektrických autobusů na trhu v Evropě. Vyplývá to z údajů portálu EV Volumes. Na konci minulého roku si tak elektřinou poháněné autobusy (jedná se o součet vozidel s čistě elektrickým a plug-in hybridním pohonem) připsaly osmnáctiprocentní díl z celkového koláče.
Nejvíce se samozřejmě stále prodává autobusů se spalovacím dieselovým motorem. Jejich podíl ovšem od roku 2021 klesl o jedenáct procent na současných šedesát procent.
Jedničkou mezi značkami se vloni stala divize Traton společnosti Volkswagen. Její podíl během tří let vystoupal z původních tří na více než jedenáct procent. V samotném čtvrtém čtvrtletí loňska pak dosáhl dokonce na 15 procent. Součástí této společnosti je značka MAN, která vyrábí v Evropě momentálně nejžádanější elektrický autobus. Je jím Lion´s City. Tento městský elektrobus se vyrábí ve třech délkových variantách. Je vybaven baterií s průměrnou kapacitou 506 kWh a na zásobu elektřiny v ní uložené zvládne ujet 350 kilometrů.
Velmi žádaný je také model Urbino polského výrobce Solaris. Tato značka zaujímá nyní na evropském trhu druhou pozici a až na třetí odsunula čínskou značku BYD. Ta ztrácí pozice. Ještě v letech 2021 a 2022 si držela podíl 15 procent, vloni klesla na 9,6 procenta. Dohání ji tak i Mercedes-Benz.
Letos se dá očekávat také další nárůst zájmu o autobusy s pohonem na vodíkové palivové články. Již vloni se zájem o ně meziročně zvýšil o 65 procent.