Více
    9.3 C
    Czech
    Pondělí, 3 října, 2022

    Obří exkluzivní výletní loď pro 9 000 lidí půjde do šrotu. Dříve, než vůbec stačila vyplout

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Global Dream II je gigantickou zaoceánskou lodí s vodním parkem, obrovským luxusním kinem a ubytovací kapacitou pro 9 000 cestujících. Tento pojízdný sen však nikdy nevypluje z doku. Největší výletní lodě světa jsou nyní vrakovány. Upozornil na to Daily Star.

    V současné době se loď Global Dream II nachází uvnitř německé loděnice a čeká na vyjmutí a prodej některých svých zařízení a motorů. Zbytek bude prodán do šrotu.

    Jak uvádí Daily Star, podle německého časopisu pro plavbu An Bord ji postavila hongkongsko-německá loďařská společnost MV Wefrten a pojme více cestujících než kterákoli jiná výletní loď. Exteriér je řešen velmi originálně. Karoserii zdobí výjev pestrobarevného astronauta tryskem plujícího mořskými vlnami, s letící raketou v pozadí. Loď byla ve vlastnictví Genting Hong Kong, ten ale na začátku tohoto roku vyhlásil bankrot v důsledku pandemie covidu-10. Jak zmiňuje recenzní stránka Cruise Critic, pandemiezcela zabila“ poptávku po výletních plavbách. Dosud se však nenašel kupec, který by o Global Dream II měl zájem.

    Musí uvolnit místo pro ponorky

    Podobně dopadla i její předchůdkyně Global Dream. I ta se stále nachází nedokončená ve stejném doku. Čas na nalezení kupce pro obě lodě se krátí, protože na ně v loděnici brzy už nebude prostor. Od roku 2024 má výrobna produkovat pouze ponorky.

    Obě lodi s hmotností kolem 208 000 tun by byly šesté největší výletní lodě Royal Caribbean. „Loď Global Dream II, první ve své třídě, měla opustit loděnici v roce 2021, ale když vypukla pandemie, poptávka po okružních plavbách se zhroutila,“uvedli experti ze společnosti Interesting Engineering. V lednu dle informací Daily Star společnost MV Werften vyhlásila bankrot a správci začali hledat možnosti, jak rozdělané projekty zpeněžit.

    „Loděnice byla prodána společnosti ThyssenKrupp’s Marine System, která na místě plánuje od roku 2024 stavět ponorky, fregaty a korvety. Před tím je třeba objekt vyklidit. Insolvenční správci se snaží prodat motory a strojní součásti, poté bude trup prodán za šrotovné,“ dodávají znalci.

    Nejprve ji musí přestavět

    Dodávají však, že jelikož je loď postavena pro asijské trhy, kajuta, paluba a pohonný systém by nejprve vyžadoval značné změny, aby je bylo možné použít v Evropě nebo Severní Americe. A to znamená další investice. Cena za Global Dream II není oficiálně zveřejněna, má však pokrýt sumu, kterou původní vlastníci dluží místní vládě. Naděje na prodej jsou však zjevně mizivé.

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS