Třetí generace Audi Q3 dorazí s dospělejším designem, silnějším dvoulitrovým motorem a plně digitální kabinou. Luxusní SUV do milionu korun tak nabídne více stylu i technologií, aniž by ztratilo praktičnost a každodenní použitelnost.
Nová Q3 působí na první pohled mnohem seriózněji než předchůdce. Audi sice zatím neprozradilo přesné rozměry, ale vůz narostl všemi směry, včetně delšího rozvoru. Z hranatého a podsaditého crossoveru se tak stal ladnější a uhlazenější model, který zapadá do aktuálního designového jazyka značky.
Zadní světla dostala OLED technologii s unikátními světelnými podpisy, zatímco přední Matrix LED zůstávají pro USA zapovězené. Na evropských verzích dokážou promítat symboly přímo na vozovku – efektní, ale v praxi spíše rozptylující.
Motorizace není všude stejná
Evropští zákazníci mají k dispozici více karosářských verzí, hybridy i sportovní SQ3 či RS Q3. V USA (a pravděpodobně i na dalších trzích mimo Evropu) se Q3 nabízí jen s jedním motorem, známým dvoulitrovým turbem EA888. Novinkou je i sedmistupňová dvouspojková převodovka, která nahradila klasický osmistupňový automat. V běžném provozu působí svižně, jen při rozjezdu reaguje trochu vlažně. Pohon všech kol zůstává standardem.
Digitální scéna místo Virtual Cockpitu
Uvnitř nastává zásadní proměna. Audi opouští Virtual Cockpit a přechází na tzv. Digital Stage – zakřivený panel s 11,9palcovým přístrojovým štítem a 12,8palcovým centrálním dotykovým displejem. Ten běží na systému Android, nabízí přístup k aplikacím Google i třetích stran a přehledné velké ikony.
Samozřejmostí je bezdrátové CarPlay a Android Auto, indukční nabíječka, AI-asistent hlasového ovládání i audiosystém Sonos. Jedinou vadou na kráse je absence sportovní interiérové výbavy S line v USA. Místo sportovních sedaček a hliníkových detailů se zákazníci musí spokojit s klasickými dekory a dřevěnými obklady.
Nové ovládání pod volantem
Zajímavou novinkou je sloupek řízení, který kombinuje volič převodovky, blinkry i stěrače v jediném modulu. Na jednu stranu uvolnil prostor na středové konzoli, na druhou stranu vyžaduje zvyk. Řidič se musí znovu naučit základní úkony, což nemusí být právě příjemné zjištění.
Verdikt
Díky atraktivnějšímu designu, silnějšímu motoru a moderní výbavě má Audi Q3 dobře našlápnuto stát se jedním z lídrů segmentu prémiových kompaktních SUV, kde soupeří například s BMW X1 nebo Volvem XC40.