Nike hlásí další čtvrtletí, které ukazuje dvě věci najednou. Firma se v některých oblastech zvedá, jinde dál ztrácí. Celkově tržby v posledním kvartálu mírně vzrostly, zisky ale výrazně spadly.
Tržby se v kvartálu končícím 30. listopadu zvýšily o 1 procento. Táhla je hlavně Severní Amerika. Čistý zisk naopak klesl o 32 procent, především kvůli slabým výsledkům v pevninské Číně, Hongkongu a na Tchaj-wanu, kde příjmy spadly o 17 procent.
Nike se podle dostupných informací snaží napravit chyby z minulých let. Příliš sázela na „lifestyle“ řady a přišla o pozice v čistě sportovních kategoriích, například v běhání. Teď proto firma zrychluje vývoj výkonových bot a zároveň vyklízí staré zásoby.
Generální ředitel Elliott Hill, který se do vedení vrátil z důchodu, přeskupil firemní strukturu a vyměnil řadu top manažerů. Investorům řekl, že Nike musí v Číně „resetovat“ přístup, začít investicemi v Pekingu a Šanghaji a upravit nabídku zboží. Zároveň dodal: „To, co jsme udělali, je začátek, ale neděje se to v takové úrovni ani rychlosti, jakou potřebujeme.“
Firma zároveň varuje, že slabost v Číně jen tak nezmizí a dál potáhne výsledky dolů. Pro aktuální kvartál čeká pokles globálních tržeb v nízkých jednotkách procent, i když v Severní Americe dál počítá s růstem. Analytik Simeon Siegel z Guggenheim Securities situaci popsal tak, že Nike „zrychluje růst“ a lidé „kupují víc věcí“.
Velký problém zůstává Converse. Prodeje značky spadly o 30 procent napříč regiony a management chce „resetovat“ klíčovou řadu Chuck Taylor. Další zátěží jsou cla: Nike počítá, že jí letos zvýší náklady o 1,5 miliardy dolarů, a proto už zdražila část tenisek, oblečení i vybavení. Hill přitom investorům připomněl, že obrat „nebude dokonale lineární“.


