Luxusní vůz, který je výstavní skříní německé společnosti Audi. Vyplatí se ovšem koupě tohoto SUV? Opravdu kvalita odpovídá ceně? Podívali jsme se na toto populární a drahé auto zblízka. Cena je faktor, který je naprosto zásadní. Nutno si přiznat, že mladé rodiny na toto auto jednoduše nedosáhnou. Lidem, kteří si mohou dovolit zaplatit velkou sumu, se ale do rukou dostane spolehlivá šelma.
Podle slov automobilky samotné je Q5 auto, ve kterém získáme daleko více, než jen SUV. Naráží tak na kombinaci sportovnosti, která je patrná na první pohled, a praktičnosti, kterou poznáme až dlouhodobým užíváním. Je pravdou, že cestování s Audi Q5 odpovídá maximálnímu pohodlí. Přestože nepůsobí mohutně jako třeba Q7, prostoru nám bude dopřáno více než dost. Pohon všech kol a kombinace silného výkonu zajistí i zábavu v zatáčkách. Ovladatelnost je fantastická.
Luxusní design
SUV Q5 samo sebe prezentuje jako sebevědomé auto. Prvky ostatních strojů, jako již zmíněná Q7, jsou u Q5 silně patrné. Předek auta reprezentuje klasickou filosofii čtyř kruhů. Maska chladiče disponuje velkými otvory a chlazení je tak daleko efektivnější. LED osvětlení je spojeno krásnou linkou, která kopíruje tvar sportovního nárazníku.
Pohled z boku definuje originalitu Q5. Tvar tohoto SUV vyniká svou sportovností. Dlouhé 4,68 m s rozvorem 2,81 m. Střecha auta se krásně svažuje do zadní části. Ta se s trochou nadsázky podobá mnoha dalším modelům. Malý spoiler, krásné světlomety s animací, vysoký nárazník. Výfuky, které jsou opravdovými výfuky, a ne žádnou lacinou napodobeninou, mají skvostný zvuk.
Interiér je skutečný luxus. Kožené sedačky jsou absolutně prémiové a pohodlné. Volant není ničím zvláštním. Obrazovka infotainmentu sedí dost vysoko na to, abychom na ni pohodlně viděli i během jízdy. Ocenit musíme klasická kolečka pro ovládání teploty, která nebyla nahrazena žádným nešťastným dotykovým displejem. Obrazovka za volantem nám promítne vše. Od budíků po navigaci. Dokonalý pomocník.
Motor a výkon
Konečně přichází na řadu ta masivní síla, která mnoha lidem rozhodne a usnadní nákup. Nejslabší a zároveň nejlínější je pravděpodobně dvoulitrový řadový čtyřválec 35 TDI, který disponuje silou 163 koní. Krouticí moment 380 Nm. Skvělá volba pro dlouhé cestování. Pokud chceme ovšem něco živějšího, rozhodně nám padne do oka buďto 45 TFSI s výkonem 265 koní, nebo 50 TDI quattro. Tenhle dieselový šestiválec o objemu 3 litry je i přes typ paliva dost živé a hbité auto. 286 koní a krouticí moment 620 Nm. Na silnici sedí dokonale a do zatáček vjíždí s až neuvěřitelnou lehkostí. Oblouky jdou krájet naprosto famózně.
Jak se pohybuje Q5 cenově? Nejsilnější benzín pořídíme v základu za 1,5 milionu korun. 50 TDI pak za 1,6 milionu korun. Dostat se samozřejmě můžeme i do úplně jiných relací. Vyplatí se ale koupě? Pokud máme nějaký ten peníz navíc a jsme ochotní investovat, Audi nikdy nebude špatnou volbou, v čele s Q5.