Společnost Google testuje YouTube pro hraní videoher. Funkce se jmenuje Playables a umožní uživatelům přístup k hrám na mobilních zařízeních nebo stolních počítačích. Informoval o tom server The Wall Street Journal a Video Games Chronicle.
Plán YouTube rozšířit své působení mimo poskytování videoobsahu i na hraní videoher byl předmětem e-mailu zaslaného zaměstnancům společnosti Google. V e-mailu byli zaměstnanci vyzváni k testování nové herní platformy a server The Wall Street Journal měl možnost si e-mail prohlédnout.
Google is reportedly testing a product to play games via YouTube. https://t.co/xappXn85QE pic.twitter.com/Fm74QmrUa8
— VGC (@VGC_News) June 25, 2023
Jedna ze zmíněných her se jmenuje Stack Bounce a je popisována jako arkádová hra, ve které hráči házejí skákací míč a rozbíjejí vrstvy cihel. Uživatelé budou moci hry hrát okamžitě pomocí webových stránek YouTube nebo prostřednictvím mobilní aplikace YouTube pro iOS a Android. Hráči již nyní navštěvují YouTube, aby sledovali e-sports nebo své oblíbené tvůrce obsahu hrající různé hry.
Stack Bounce je existující titul od společnosti GameSnacks, který vznikl jako projekt Area 120 pro vytváření her pro zařízení s nízkou spotřebou energie a pomalým připojením. Hru již můžete najít v Android Auto nebo přímo na webu. Není však jasné, zda tyto malé hry představují maximum toho, co má YouTube s Playables v plánu.
YouTube chce najít nový zdroj příjmů
Společnost chce najít „nové oblasti růstu po zpomalení výdajů na reklamu“. Hostovaním her by se YouTube dostal do dalšího aspektu online herního průmyslu. „Na hraní her se YouTube dlouhodobě zaměřuje,“ uvedl mluvčí společnosti Google v prohlášení. „Stále experimentujeme s novými funkcemi, ale v tuto chvíli nemáme nic, co bychom mohli oznámit.“
V loňském roce společnost Google oznámila, že ukončuje provoz služby Stadia, která uživatelům umožňovala streamovat hry přímo z cloudu do různých zařízení. Počet předplatitelů se nikdy nerozšířil a šéf Stadia Phil Harrison viděl příležitost pro YouTube, aby využil technologii Stadia a pomohl tak YouTube vytvořit nový zdroj příjmů.
Obchod Google Play již nyní zahrnuje statisíce mobilních her dostupné pro uživatele systému Android. Vývojáři, kteří ročně vydělají více než 1 milion dolarů, musí společnosti Google odvádět až 30% podíl z transakcí v aplikacích. Není známo, jaký zisk Google očekává z nového produktu YouTube Playables a jakou výhodu bude mít oproti Obchodu Play.