Více
    3 C
    Czech
    Pátek, 28 ledna, 2022

    Na tohle jsme všichni čekali. Nová Škoda Karoq 2022 je konečně tady

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Jako malí jsme čekali, až se strhne pomyslná plenta, která pod sebou ukrývala skvost dosud nevídaný. Škoda světu představila svoje oblíbené SUV po faceliftu a je rozhodně na co koukat. Jestli Karoq zažil slávu a nadšení v roce 2017, kdy byl poprvé představen jako varianta pro ty, kteří nechtějí jezdit medvědem, teď to bude hotové šílenství.

    Obecně se SUV jak klasická, tak menší, stala i s crosseovery žádaným artiklem na automobilovém trhu. Výhody jsou nezvrtané. Jsme výše, máme lepší rozhled, vetší auta bývají zpravidla bezpečnější a pro rodinu je základní proměnnou fakt, že toho hodně uvezeme. Jak hodně dětí, tak hodně nákupů. Velká auta prostě vládnou trhu a nový Karoq vyvolal tolik nadšení, že se pravděpodobně zhostí první příčky této lačností po SUV.

    Co je tedy nového?

    Po bezmála 4 letech je čas na změny a to hezky od podlahy. V prvé řadě je třeba poděkovat výrobcům, že se nejedná ani o hybrid, ani elektromobil, ale o klasickou spalovací nádheru. Zelené sice fandíme, ale tak nějak jsme na benzín a diesel prostě zvyklí. Musela se ovšem upravit spotřeba, aby auto přeci jen bylo o trochu šetrnější k přírodě. V Boleslavi na to šli přes design. Upravený čumák, kde kromě nového, krásného grilu najdeme i vzduchové clony Air Curtain, které zase šetří energii o něco více.

    Další zajímavostí jsou bezpochyby kola. Ta jsou hodně v klasice, ale otvory jsou vyplněny clonami, takže nedochází k takovému odporu. Jsme ovšem zvědaví, jak se bude auto chovat při silném boční vetru. Pokud přejdeme to, že clonky vypadají jako struhadlo na mrkev, jde o nádherně zpracovaná kola.

    Karoq je hodně ve stylu

    Hodně nového znamená loučení se starým. Tady to odnesly výbavy, na které jsme byli zvyklí, a které postupně uvolňují místa novinkám a vymoženostem. Odporoučela se verze Scout a dokonce i Active. S čím se teď budeme setkávat, jsou verze: Ambition, Sportline, Style. Hlavní sázkou na jistotu je Sportline, i které výrobci doufají, že si mezi zákazníky vybuduje největší oblibu. Je zde ještě něco, co nazýváme Exclusive, ale to jen u modelů Style a Sportline. Toto spojení tvoří opravdovou lahůdku.

    Interiér a bezpečí

    Interiér prošel změnou spíše jen po povrchu. Moc se toho nezměnilo kromě nových lišt. Co se týče materiálů, škoda si zakládá na recyklovatelnosti, takže velká část interiéru měla kdysi podobu PET láhví. I toto se počítá a Škodě to přináší plusové body.

    V nabídce se objevily zbrusu nové asistenční systémy, takže je vidět, že jde Škoda opět cestou: žádná nehoda, dobrá nehoda.

    Motory a čísla

    Nabídka motorů je opravdu široká. Jednolitrový TSI s 81kW a 200Nm. Dále 1,5 litru TSI se 110kW a 250Nm. Dále už jen 2,0l a to verze TSI 4×4 se 140kW a 320Nm. 2,0 TDI ve verzi s 85kW a 300Nm a 110kW a 340Nm. Poslední verzí je 2,0 TDI 4×4 se 110kW a 360Nm krouticího momentu.

    Co dodat?

     Škodovka zase jednou předvedla, že její vozidla zůstanou stejně nesmrtelná a nádherná, jako kdysi. Nový Karoq je po právu tou chloubou, o které by kdejaké světové automobilky mohli jen snít. Přejeme nové Škodě mnoho spokojených zákazníků a hodně najetých kilometrů.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    BMW řady 7

    Král mezi sedany. BMW řady 7 aspiruje na nejlepší kousek automobilky

    BMW dokáže vyrobit sportovní sedany, hatchbacky a všechno okolo. Dokáže se postarat i o luxusní kousky nabité elektronikou a malými, super fantastickými detaily. Řada 7 je ovšem absolutní král mezi svými kolegy i soupeři. Přestože si musíme připlatit i za polštářek pod hlavu, protože v tomhle autě nic není zadarmo, fascinuje svým výkonem, ale hlavně pohodlím.
    Audi RS e-tron GT

    Elektrické a šíleně dravé. Audi RS e-tron GT je elektromobil snů

    Elektromobily si vydobyly svou popularitu převážně jako malá autíčka do měst, kde neznečišťují vzduch a jsou tichá. Pak jsou tu ale auta, která dostlala elektromotor proto, aby dělala na silnicích slušnou paseku. E-tron je toho ideálním důkazem. Přes svou šetrnou povahu dokáže tohle auto drtit silnice svým obřím výkonem. Jednoduše elektromobil snů.
    Hyundai Tucson

    Konkurent věhlasným SUV se pyšní novým designem a motorizací. Tohle je Hyundai Tucson

    Někteří by mohli namítat, že nový Tucson je slepenec všemožných aut dohromady. Světla podobná Peugeotu, přední maska má tvar linií velice podobný Mercedesu. Na druhou stranu je potřeba říci, že i kdyby to byla pravda, je zde tolik nových věcí, že je nový Tucson opravdu originál. Oproti předešlé verzi působí sebejistěji a dává na výběr z mnoha motorizací.
    Renault Zoe

    Malé auto s velkou duší. Renault Zoe se nenechá zastrašit

    Už nějakou dobu se lidé po městě vozí v maličkém vozítku, které konkuruje svým elektrickým rivalům jako Škoda, Mini a další. Vyplatí se ale investovat zrovna do Renaultu? Přestože svým výkonem nezaostává za konkurencí, svůj vzhled by rozhodně mohl „poladit“. Oproti své starší verzi sice udělal Renault Zoe veliký pokrok, ale stále se pár chybiček najde.
    Lexus LX 600

    Nový a nablýskaný jako nikdy předtím. Lexus LX 600 boří zavedený design

    Tenhle „fešák“ je určený převážně pro americké silnice. K nám se pravděpodobně vůbec nepodívá. Navazuje na svého předchůdce LX 570, který si vydobyl věhlas po celých Státech. Toyota ví, jak se přes značku Lexus prosadit a co její zákazníci chtějí. Zajeté pořádky narušuje převážně svým novým vzhledem, který je americký až do morku kostí. Pojďme se na něj podívat.
    Nissan Qashqai

    Nissan Qashqai dominuje trhu. Ztělesňuje ideální volbu a zajetou klasiku

    O tomto autě se mluví jako o dostupném SUVčku, přestože cena je vždycky diskutabilní. Každý si pod pojmem „dostupný“ představí něco jiného. Pravdou ale zůstává, že Qashqai si vydobyl pověst legendy mezi stroji svého druhu. Poměr výkonu a ceny zůstává stále nedostižen, alespoň podle některých. Legendární design, silný motor a koncept SUV pro město. Čím nás Japonci ještě překvapí?
    Reklama
    Reklama
    Reklama