Motocykl, který posouvá svoji platformu Harley-Davidson Sportster na úplně novou úroveň. Model Nightster je postavený na pevných základech. Oproti základní verzi si u letošního Nightsteru můžeme všimnout znatelného posunu v oblasti výkonu i designu. Tenhle motocykl je kromě kvalitních technologií nabitý historií a odkazem na začátky jedné z nejslavnějších firem světa.
Všichni známe klasický tvar Sportsteru. Ačkoli se jedná o klasický cruiser, dostáváme s ním navíc i vysoce sportovní vzezření. Nightster toto ovšem posouvá do docela jiné dimenze. Zákazník navíc získá i možnost si svůj stroj doladit podle svého díky doplňkům kolekce Adversary. Nový Nightster je ovšem originální ještě v jedné zásadní věci. Představuje se nám s kompletně novým motorem Revolution Max, který disponuje abnormální silou. Kromě toho poskytuje i bleskovou akceleraci, která se nechá poznat při každém startu.
Design změněn od základu
Vzhled je u nového Harleye samostatnou kapitolou. Výrobci sice zachovali linie platformy Sportster, zbytek je ovšem zcela jiná písnička. Každičký detail je na této motorce promyšlený zvlášť a dotažený do jeho maxima. Zajímavostí už je samotný rám. Ten tradiční tady totiž nenajdeme. Místo toho byla využita pohonná jednotka jako nosný prvek. Zkrátka sedíme skoro přímo na motoru. Má to jednu zásadní výhodu. Firma tak dosáhla znatelného snížení váhy, která teď činí 211 kg.
Přední kolo o rozměru 16 palců, zadní 19. Kromě osobitého stylu mají za úkol trochu zkrotit stabilitu, což je u tohoto stroje potřeba. Výsledek je znatelný. Motorka krásně drží stopu a žádný výmol by ji neměl překvapit. Se Sportsterem sdílí nový model odkryté zadní tlumiče. Jedná se sice jen o estetický prvek, ale to nijak neubírá jejich výkonnosti.
Posezení si tady skutečně užijeme. Nohy nám nesahají zbytečně dopředu a jízdní pozice je vcelku vzpřímená. Díky tomu, že byla zredukována hmotnost a přesunuta do středu k motorové části, jsou jízdní vlastnosti na úplně jiné úrovni. Motorka nehází, krásně bere zatáčky a delší jízdy jí nedělají vůbec žádný problém.
Technologie
Pro případ, že na Nightster usedne nezkušený jezdec, disponuje motorka několika bezpečnostními prvky. Rider Safety Enhancments přizpůsobuje výkon motocyklu aktuálním podmínkám, prudkým zatáčkám a brzdění. Kromě jiných samozřejmě najdeme systémy ABS a kontroly trakce. Všechno funguje na výbornou.
Síla jménem Harley
Motor Revolution Max 975T. Novinka o objemu 975 cc, která žene do kola 89 koní při 7500 otáčkách. Točivý moment je nám k službám v podobě 95 Nm. To jsou opravdu skvostné hodnoty. Objem palivové nádrže není na tento typ stroje zrovna nejvyšší. 11,7 l je ucházející, ale pár litrů navíc by neškodilo. Tuhle novinku pořídíme za 305 000 korun, ale raději počítejme i s nějakou tou přirážkou za dopravu, nebo provizí pro dealera. Harley-Davidson Nightster 2022 ovšem rozhodně stojí za hřích. Do USA posíláme vzkaz: „výborná práce.“