Více
    0.1 C
    Czech
    Sobota, 4 prosince, 2021

    Medvěd na silnicích. Pro koupi Kodiaqu se vždycky důvod najde

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Když v roce 2016 přišla česká automobilka Škoda se svou vlastní verzí SUV, měli z toho lidé radost, ale i strach. Padaly otázky typu: „Povedlo se Čechům vyrobit konkurenta věhlasných značek?“. Po téměř 6 letech si můžeme odpovědět každý sám. Nejnovější Kodiaq 2021 je patřičnou chloubou a u lidí sbírá převážně plusové body.

    Po tolika letech, kdy se Češi vozili převážně v Hyundai SUV, či jim podobných, se konečně dočkali něčeho vlastního. Už téměř 6 let vozí Kodiaq motoristy po celém světě. Mezi nejhlavnější přednosti se řadí kvalita zpracování motoru a interiéru, spolehlivost a hlavně bezpečnost. Málo kde se najde tak bezpečný vůz, jakým je právě tento medvěd.

    Když pomineme to, že se v základní verzi cítíme na silnici jako doma a jako vládci vesmíru, k mání nám jsou ještě dva další modely. Kodiaq Sportline a Kodiaq RS. Ten první podle slov jeho výrobců nezapře sportovního ducha a to převážně díky sportovním sedačkám, volantu a kolům z lehké slitiny Triglav. RS verze, která je dostupná jen v benzínu je se svými 180kW opravdu nejsilnější a nejrychlejší Kodiaq na trhu.

    Motorů je více

    Kromě RS verze, kde najdeme motor 2,0 TSI 180kW v automatu, si můžeme do našeho Kodiaqu nechat namontovat jak benzín, tak diesel. Benzínová verze nabízí specifikace 1,5 TSI 110kW automat a manuál, a 2,0 TSI 140kW ve stylu L&K s krouticím momentem 320Nm. Dieselové verze nám nabízí 2,0 TDI 110kW automat a manuál, a dále 2,0 TDI 147kW v automatu se stylem L&K. krouticí moment této nejvyšší verze je 400Nm.

    Motory jsou skvěle zpracovány a prakticky jsme nenašli případ, že by byl jakýkoli z nich extrémně poruchový, nebo nespolehlivý. Dovezou nás všude a zážitek je z jízdy opravdu nezapomenutelný. Jak jinak si vysvětlit takový celosvětový úspěch.

    Bezpečnost

    Kromě pevné a masivní konstrukce, která dokáže při nehodě o trochu zvýšit procento šance na přežití, se inženýři zaměřili hlavně na prevenci. Přední i zadní bezpečnostní asistent jsou samozřejmostí, ale mezi hlavní chlouby patří „proaktivní“ asistent. Ten, v případě blížící se nehody, uzavře všechna okna a to i včetně panoramatické střechy a zablokuje bezpečnostní pásy.

    Interiér

    Uvnitř Kodiaqu si skutečně připadáme jako doma. Všude je extrémně moc místa na nohy, i když třetí řada je znovu spíše pro děti, ale to je stály problém. Palubní deska působí čistě, uhlazeně a majestátně. Jednoduše si na takové pohodlí snadno zvykneme a přesedat do jiného se nám rozhodně chtít nebude.

    Cena

    nejde říci, že cena je chyba na kráse, protože skutečně odpovídá tomu, co si chceme pořídit. Všechny modely se pohybují od 800 000 až do 1,5 milionů korun. Záleží, jestli chceme RS nebo Sportline a také jaký typ motoru nás okouzlí. Přesto všechno si od nás Kodiaq vysloužil 10/10. Kolik byste mu dali vy?

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Honda Civic 2022

    Sice slabší, ale stále zábavná. Honda Civic Si 2022 je skvělý sedan

    Nejnovější Honda Civic Si kombinuje relativně slušný výkon převážně se skvělými jízdními vlastnostmi, ale hlavně s designem, který nás doslova ohromí. Jestli exteriér působí závodně, počkejme si na kabinu. Ta působí jako ze hry Need for Speed. Dlouhý generační strom přinesl své ovoce a díky tomu máme skvělé auto s ověřenou spolehlivostí.
    Škoda Karoq 2022

    Na tohle jsme všichni čekali. Nová Škoda Karoq 2022 je konečně tady

    Jako malí jsme čekali, až se strhne pomyslná plenta, která pod sebou ukrývala skvost dosud nevídaný. Škoda světu představila svoje oblíbené SUV po faceliftu a je rozhodně na co koukat. Jestli Karoq zažil slávu a nadšení v roce 2017, kdy byl poprvé představen jako varianta pro ty, kteří nechtějí jezdit medvědem, teď to bude hotové šílenství.
    Škoda Enyaq

    Král mezi elektromobily. Škoda Enyaq iV prošla recenzí Top Gearu na výbornou

    Škoda Enyaq iV patří mezi špičky elektromobilů. Je takřka nemyslitelné, abychom v podobné cenové kategorii našli konkurenta. Škodě se povedlo skloubit design, sílu a dojezd. Najdeme zde i mouchy, ale jde o první SUV s elektromotorem, které vyjelo z vrat téhle automobilky, takže proč bychom nebyli shovívaví. Co si o Škodovce myslí v Top Gearu?
    VW Golf R

    VW Golf R vyzval k zápasu řadu závodních matadorů. Rozhodně nezklamal

    Přestože je značka VW považovaná za rodinnou platformu, z vrat téhle automobilky vyjíždějí i slušná žihadla, která nemají problém stačit strojům jako je Audi, Porsche, BMW a jiné. Model Golf R patří k těm, které si koupí fanoušek VW, který miluje sportovní nadupané vozy. Na závodní dráze se R utkalo s věhlasnými značkami. Jak to dopadlo?
    Suzuki S-Cross

    Japonské vozy patří ke špičkám. To platí i o Suzuki S-Cross

    Japonská auta jsou výplodem vlastností Japonců samotných. Ti přistupují ke všemu s respektem, rozvahou a trpělivostí. Jsou známí svou spolehlivostí a schopností dotahovat věci do konce. Nemají rádi přeplácanost a tak i například Suzuki S-Cross působí jednoduše, uhlazeně a až chirurgicky přesně sestavené. Tohle menší SUV je opravdu pro všechny.
    Dacia Duster dostala nový kabát

    Dacia Duster je ostřílený matador, který má stále co nabídnout

    Už je to nějaký ten pátek, kdy společnost Dacia představila jednu ze svých dnes nejprodávanějších verzí. Pod křídly Renaultu, kam Dacia patří, vzniklo SUV, které si vysloužilo nevídanou oblibu, přestože jsou na trhu lepší značky typu VW nebo Škoda. Duster láká hlavně svou cenou a vcelku slušným designem i výkonem. Pojďme se na něj podívat zblízka.
    Reklama
    Reklama
    Reklama