Let společnosti American Airlines směřující do Dallasu byl odkloněn do San Juanu v Portoriku poté, co si jeden z cestujících všiml podezřelé SMS zprávy na mobilu cestujícího na vedlejším sedadle. Mluvčí letecké firmy serveru People sdělil, že cestující měl obavy o bezpečnost letu a ohlásil to. Let po kontrole pokračoval do cíle. Cestující se zachoval správně, napsal web USA Today.
Let aerolinek American Airlines č. 1847 vzlétl z mezinárodního letiště Luise Muñoze Marína na ostrově Isla Verde v americkém Portoriku. Směřoval do Dallasu. Zhruba 30 minut po startu se však vrátil do Portorika – konkrétně na letiště ve městě San Juan. Důvodem byla jediná SMS zpráva.
American Airlines Flight Diverted After Passenger Misinterprets Seat Neighbor’s Text https://t.co/PeqYWIopcO
— People (@people) July 4, 2025
Podle amerického Úřadu pro výbušniny a veřejnou bezpečnost si cestující omylem všiml SMS zprávy na mobilu cestujícího na vedlejším sedadle. Zpráva obsahovala zkratku „RIP“ (odpočívej v pokoji). Cestující měl obavy o bezpečnost letu, zprávu si vyložil jako výhružnou a upozornil na ni palubní personál.
„Let společnosti American Airlines č. 1847, který letěl z Portorika do Dallasu, se krátce po vzletu vrátil na letiště v San Juanu z důvodu možných bezpečnostních obav,“ uvedl v prohlášení mluvčí aerolinek. „Letadlo bezpečně přistálo, policie ho prohlédla a povolila mu opětovný odlet. Bezpečnost a ochrana jsou našimi největšími prioritami. Omlouváme se našim zákazníkům za nepříjemnosti.“
Falešný poplach
Na palubě letadla žádná bomba nebyla. Zástupce ředitele bezpečnosti ze společnosti Aerostar, Félix Alvarado, zprávu prošetřil jako potenciální hrozbu. Cestující, který ji obdržel, potvrdil, že den předtím zemřel jeho příbuzný. Vysvětlil, že do letadla nastoupil, neboť kvůli tomu musel předčasně ukončit dovolenou.
„Šlo o záměnu, která byla vyřešena v souladu s bezpečnostními protokoly. Neexistovala žádná skutečná hrozba pro let ani pro jeho cestující,“ řekl novinářům Nelman Nevárez, provozní ředitel společnosti Aerostar.
Bezpečnost je, jak uvádějí samy aerolinky, na prvním místě. Cestující, jehož jméno nebylo zveřejněno, jednal správně. Obecně se doporučuje sdělit palubnímu personálu své obavy před nebo během letu.