KTM, rakouská firma s dlouholetou tradicí, umí vyrobit skutečně všechno. Od elektrokola po nejtvrdší motocykly. Její endura jsou ta nejlepší. 300 XC TPI je bezpochyby ukázkou nejpreciznějšího inženýrství v tomto businessu. Závodní stroj, který dokonale spojil perfektní jízdní vlastnosti s mohutným výkonem. Pevný, lehký rám je u tohoto motocyklu základem úspěchu.
KTM se vyžívá v lehkých krosových strojích, které poté na závodní trati nadělají pěknou paseku. Výrobci umí precizně podchytit výkon, stabilitu, ergonomii a samozřejmě design. Ve jménu snižování hmotnosti musí jít mnohdy až na dřeň. Přesto se firmě daří držet vzhled svých strojů na té nejvyšší úrovni. Díky touze posovat věci až na hranu možného vznikají endura s osobitým vzhledem, nadměrným výkonem a špičkovými technologiemi. Mezi ty se řadí i motor, který pracuje s až obdivuhodnou přesností a dravostí. Výfuk vybavený HD (Heavy-Duty) svody jednak dotváří sportovní podstatu motorky, a rovněž podporuje výkon.
Design sportovní bestie
Lehká, svižná, agresivní. 300 XC TPI reprezentuje ten nejčistší adrenalin. Hmotnost se podařilo srazit na 101 kg, výška sedla se vyšplhala do 0,95 m. Co dodává endurám KTM ten pravý charakter? Provedení rámu. Ten je pro celkový vzhled i funkčnost naprosto zásadní. Vyrobený z lehoučké chrom-molybdenové oceli a disponující až překvapivou pevností. XC TPI je tak nejen vysoce pevná, ale zároveň dokáže zachytit veliké množství nehezkých prohnutí a nárazů s až dokonalou elegancí. Tomu pochopitelně napomáhá i odpružení. Zadní kyvná vidlice je vyrobena z litého hliníku, tudíž váží naprosté minimum. Přední vidlice s průměrem noh 48 mm se vyznačuje dvojí funkcí. Tlumení stlačení na levé straně, tlumení odskoku na pravé.
Řídítka NEKEN jsou v dostatečné výšce a nabízejí jezdci kromě pohodlí i řádnou oporu. Stupačky patří k těžkým vahám ve svém oboru. Pojistí, udrží a v případě nespokojenosti se dají jednoduše vyměnit. Sedlo nabízí vynikající ergonomii, a dokonce i jistou míru pohodlí. Primárně je ale stavěné na kratší agresivní jízdy. Pro brzdy si výrobci vyhradili Brembo. Přední 260 mm, zadní 220 mm.
Motor a cena
Jednoválcový dvoutakt o objemu 293 cc je lehký a neskutečně sofistikovaný stroj. Vstřikování TPI je pro jízdu doslova revoluční změnou. Cena se může vyšplhat až na hodnotu 256 000 korun. Za stroj podobných kvalit je to více než odpovídající nabídka.