Už na plnou pětinu dosáhl podíl prodaných elektrických vozidel v globálním měřítku během května letošního roku. Vyplývá to z údajů specializovaného portálu EV Volumes. Podle něho si zákazníci na všech světových trzích v tomto jarním měsíci koupili celkem 1,3 milionu elektromobilů. Dvě třetiny z nich měly čistě elektrický bateriový pohon, zbytek pak činily plug-in hybridy.
Zatímco vloni byl celkový podíl obou těchto kategoriích na prodejích nových osobních automobilů šestnáct procent, letos už dosáhl na dvacet.
Zhruba šedesát procent ze všech elektromobilů se v současnosti prodává v Číně. Tam je meziroční tempo růstu 33 procent. To, společně s rychle rostoucím odbytem v dalších, dosud poměrně nevýznamných teritoriích jako je Mexiko, Chile Malajsie nebo Brazílie, bohatě vyrovnává desetiprocentní pokles, který nastal v Evropě. I v USA a Kanadě se zájem o elektrická vozidla oproti loňsku zvýšil o 18 procent.
Nejprodávanějším elektromobilem zůstává nadále Tesla Model Y, byť její prodejní čísla v porovnání s minulým rokem klesly o šest procent.
Nejvýznamnějším producentem elektrických vozidel je čínský BYD, který má velký náskok před Teslou. BYD zaznamenal odbyt 314.000 kusů za květen, zatímco Tesla 140.000. BYD ovšem stále prodává více plug-in hybridů než čistých elektromobilů. Třetí BMW následuje za Teslou s odstupem bezmála sto tisíc exemplářů.
V první desítce jsou zastoupeny již jen dvě další tradiční automobilky – konkrétně Volkswagen a Volvo.
V bilanci za prvních pět měsíců letoška je mezi značkami samozřejmě také jedničkou BYD. Tento koncern se jako jediný dostal přes hranici milionu prodaných elektrických vozidel.