Francouzská automobilka Citroën od začátku své existence urazila velký kus cesty. Její modely brázdí evropské silnice s nevídanou grácií. Jeden z nejnovějších strojů v portfoliu je Citroën C5 X. Tenhle koráb nás překvapí jak elegancí, tak svými vlastnostmi. K dispozici má nemálo technologií, prostoru i výkonu. Firma samozřejmě zapracovala i na designu. Ten se dostal na světovou úroveň.
Pokud snad někdo někdy pochyboval o tom, že se Citroën nevymaní ze své pověsti vozů, které zrovna nepatřily mezi bijce, šeredně se zmýlil. Ideálním příkladem nám může být právě Citroën C5 X. Dlouhý kombík, který nás odveze skutečně komkoli, a to s maximálním pohodlím. Extrémně dobře se budeme cítit v kabině. Nejen díky ergonomii, ale také ojedinělému stylu. Citroën si stále více potrpí na klasické, logické, rovné tvary. Máme tak pocit, že design má konečně hlavu i patu.
Cenově se Citroën C5 X řadí mezi dražší vozy. I zde nastala nebývalá změna. Zatímco klasický benzín pořídíme v základu za cca 800 000 korun, výkonnější a dravější hybrid stojí i přes milion korun. Koupě se tak pořádně prodraží. Nabízí se tedy logicky otázka, zdali se Citroën C5 X vyplatí. Podle našeho testu jsme si jistí, že pokud máme početnější rodinu, máme rádi nevšední design a nepotrpíme si na značku lidových vozidel, tohle auto je přesně pro nás. Pojďme se na něj podívat zblízka.
Design
Přední část využívá nevšedního vzhledu masky chladiče. Znak je pouze součástí dvou hlavních lišt, které se rozdělují do LED světlometů. Pohled, hlavně v noci, je skutečně fenomenální. Z boku se nám budou zamlouvat 19palcová kola. Ta svým stylem přidávají autu na eleganci. Zadní část se výrazně protáhla. Využívá lehký spoiler a masivní nárazník. Skvělá práce návrhářů.
Interiér nás překvapí svou pravidelností. Palubní desku zvýrazňují rovné linie. Ty krásně kopírují obrazovku infotainmentu. Zde navíc nastavíme služby jako Citroën assist, drive plus nebo play plus. Do zavazadlového prostoru, který je navíc ergonomicky skvěle řešený, se vejde prakticky vše.
Motorizace
Klasický benzín poskytne cca 96 KW výkonu. Hybrid už je výrazně zajímavější. Do kol nahrne až 180 koní. Pokud sáhneme po dražší výbavě, dostaneme až 225 koní. Perfektní čísla.
Verdikt
K modelu Citroën C5 X lze dodat snad jen to, že nás rozhodně nezklamal. Francouzi zde odvedli skvělou práci.