Více
    1.7 C
    Czech
    Středa, 26 ledna, 2022

    Jak praktikovat pozici hory (Tadasana)

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Pozice hory (Tadasana) je první a základní z pozic vestoje. Budete ji často používat k přípravě na jiné ásany, ale lze ji provádět i samostatně, aby vám pomohla zlepšit držení těla.

    Cíl: postoj a zarovnání

    Úroveň: začátečník

    Výhody

    Pozice hory zlepšuje vaše držení a vnímání těla, posiluje vaše nohy a vytváří dobrý postoj. Vypadá sice na první pohled jednoduše, ale udržet celé tělo aktivní a vyrovnané je těžká práce. Nestojíte jen tak běžným způsobem. Musíte si být vědomi každé části svého těla a její role, kterou hraje při udržování rovné páteře. Pokud co nejsilněji zapojíte svaly nohou, můžete se dokonce zapotit.

    Základní zarovnání pro pozici hory se promítá do mnoha dalších pozic vestoje (například válečník I nebo Virabhadrasana I) a obrácené pozice (stoj na rukou nebo Adho Mukha Vrksasana).

    Pokyny krok za krokem

    Postavte se tak, aby se vaše palce na nohou dotýkaly.

    Zvedněte všechny prsty na nohou a roztáhněte je, pak je spusťte zpět dolů, abyste vytvořili širokou pevnou základnu.

    Pokud se vám nepříjemně klepou kotníky, můžete paty mírně oddálit.

    Nechte svá chodidla a lýtka zakořenit až do podlahy.

    Zapojte kvadricepsy (svaly na přední straně stehen) a vytáhněte je nahoru, čímž se vaše kolenní čéšky zvednou.

    Otočte obě stehna dovnitř, čímž se rozšíří sedací kosti.

    Udržujte přirozené křivky páteře.

    Zapojte břicho a mírně ho vtáhněte.

    Rozšiřte klíční kosti a zkontrolujte, zda máte ramena nad pánví.

    Pokrčte ramena až k uším a poté je posuňte dozadu a dolů, abyste uvolnili lopatky.

    Paže nechte přirozeně viset s mírně pokrčenými lokty a dlaněmi směřujícími dopředu.

    Váš krk je dlouhý, bradu nemáte ani staženou, ani zvednutou a temeno hlavy se zvedá ke stropu.

    Jakmile zkontrolujete všechny body zarovnání, udělejte 5 až 10 nádechů v této pozici.

    Běžné chyby

    Ačkoli se pozice hory zdá být jednoduchá, mnoho lidí dělá chyby, které je dobré si uvědomit.

    Spěch

    Vzhledem k tomu, že tato pozice vypadá tak jednoduše, můžeme být v pokušení ignorovat její důležitost nebo ji uspěchat. Místo toho se ujistěte, že na začátku každého cvičení projdete alespoň jednou opravdu pozornou Tadasanou. Je skvělým způsobem, jak se spojit se svým tělem.

    Rotace stehen

    Pokud jste začátečník, můžete si v Tadasaně vybudovat správné uvědomění těla a zajistit, že svá stehna rotujete dovnitř tím, že mezi ně umístíte blok. Blok by měl být otočen tak, aby jeho krátký konec směřoval dopředu. Stiskněte blok nohama a jakoby jej posuňte mírně dozadu, abyste cítili zapojení a rotaci stehen.

    Proveďte to několikrát zároveň s nádechem. Poté blok odstraňte, ale opakujte činnost vašich stehen, jako by tam blok stále byl. Nemusíte ho používat pokaždé, ale když to uděláte, vaše tělo si zapamatuje, jak otočit stehna dovnitř.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    spánek

    Dechová cvičení pro lepší spánek: Dýchání do břicha

    Mnoho lidí má v dnešní době problémy se spánkem. Ať už jde o obtížné usínání, probouzení se uprostřed noci, či nekvalitní spánek, kdy se ráno vzbudíte neodpočatí. Co s tím?
    Kripalu jóga

    Co je Kripalu jóga

    Zatímco většina stylů jógy zahrnuje meditaci a dýchání, jóga Kripalu klade stejnou důležitost na mysl, tělo a ducha. Je ideální pro začátečníky a přizpůsobitelná každému, bez ohledu na váš věk, schopnosti, velikost nebo jiné okolnosti.
    Jóga v parku

    Jóga je ideální způsob, jak si ulevit od pracovního stresu

    Cítíte se ve stresu z práce? Najděte si čas na jógu. Nový výzkum zjistil, že jóga je zvláště účinná při snižování pracovního stresu.
    Výhody jógové terapie

    Výhody jógové terapie

    Zatímco praxe jógy je běžně spojována s úlevou od stresu, jógová terapie může být užitečná také při léčbě několika dalších stavů duševního zdraví.
    jógová terapie

    Co je jógová terapie?

    Jógová terapie je druh terapie, který čerpá z jógových cvičení, praktik a filozofií, aby zlepšil vaše duševní a fyzické zdraví.
    Pozice holuba

    Jak na jógové ásany: pozice holuba

    Pozice holuba je kyčelní předklon. Existují tři základní verze pozice holuba, z nichž každá navazuje na předchozí. Tato verze je první fází a je to ta, kterou budete běžně cvičit na hodinách jógy.
    Reklama

    1 komentář

    Comments are closed.

    Reklama
    Reklama