Více
    6.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 2 prosince, 2021

    Jak cvičit jógovou pozici oko jehly (Sucirandhrasana)

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Oko jehly je skvělou pozicí, která otevírá boky, probouzí spodní část těla a připraví ji na hlubší protažení. Jak ji cvičit?

    Také známá jako: pozice obráceného holuba

    Cíle: otevření kyčlí, protažení hamstringů

    Úroveň: začátečník

    Pozice oko jehly je jemnou variací pozice holuba pro otevření napjatých boků. V některých případech je totiž pozice holuba příliš intenzivní pro lidi, kteří ji ovšem nejvíce potřebují. Oko jehly se provádí vleže na zádech, je tedy mnohem snazší ovládat její intenzitu. Funguje dobře v zahřívací sekvenci před lekcí jógy. Je také dobrá na ukončení sekvence vinyasy před meditací vsedě.

    Výhody

    Tato pozice protahuje svaly kolem boků, dolní části zad a hamstringy na zadní straně stehen. Flexory kyčle se často napnou, když dlouho sedíte, zatímco s napjatými hamstringy mají problémy hlavně běžci. Budete mít lepší držení těla a pohyblivost, když je budete udržovat flexibilní. Tato pozice vám pomůže připravit se na další ásany prováděné vsedě a záklony.

    Pokyny krok za krokem

    Lehněte si na záda s pokrčenými koleny a chodidly na podlaze.

    Přitáhněte si levé koleno k hrudi.

    Překřižte levý kotník přes tělo a opřete ho o pravé stehno.

    Nechte levé koleno uvolnit se od trupu.

    Zvedněte pravou nohu z podlahy a protáhněte levou ruku nohama (toto je oko jehly), aby se vaše ruce setkaly na zadní straně pravého stehna. Alternativně sepněte ruce na přední straně pravé holeně.

    S výdechem přitáhněte pravé stehno k hrudníku pomocí rukou. To způsobí otevření levé kyčle.

    Udržujte obě nohy pokrčené.

    Pokračujte v hlubokém dýchání a uvolněte levé koleno, abyste otevřeli kyčle.

    Opakujte na druhou stranu.

    Běžné chyby

    Chcete-li z této pozice vytěžit maximum, vyhněte se těmto chybám:

    Nucené protažení

    Do přílišného natažení se nenuťte, jděte jen tak hluboko, jak je to pohodlné. S praxí byste se přirozeně měli stát flexibilnějšími.

    Zakulacení zad, zvednutí hlavy

    Udržujte záda rovně na podložce. Nezvedejte hlavu ani ramena. Pokud se nemůžete chytit za stehno, použijte raději úpravu nebo popruh, než abyste se zvedli z podložky.

    Bezpečnost

    Vyhněte se této pozici, pokud máte problémy s rameny, krkem, kolenem, zády nebo kyčlemi. Po prvním trimestru by se těhotné ženy měly vyhýbat pózám, kdy ležíte na zádech. Neměli byste cítit žádnou bolest v koleni. Ucítíte velké protažení podél přední části kyčle, ale nemělo by to být bolestivé.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Pozice hory

    Jak praktikovat pozici hory (Tadasana)

    Pozice hory (Tadasana) je první a základní z pozic vestoje. Budete ji často používat k přípravě na jiné ásany, ale lze ji provádět i samostatně, aby vám pomohla zlepšit držení těla.
    jógové pozice

    Jógové pozice, které byste měli praktikovat každý den – část 2

    10 až 15 minut procvičování těchto pozic každý den zlepší vaši jógovou praxi. Postupem času uvidíte pozitivní efekt, který má důsledné provádění těchto strečinků na vaše delší tréninky.
    Jóga

    Jóga může zmírnit pracovní stres

    Nový výzkum naznačuje, že zaměření jógy na dech a pohyb by mohlo být klíčem k úlevě od stresu. Další studie zjistila, že jóga může být také prospěšná pro spánek a zdravé stravování.
    Jógové pozice

    Jógové pozice, které byste měli praktikovat každý den – část 1

    Některé dny prostě není možné věnovat celou hodinu józe. Ale většina dní umožní tuto 10 až 15minutovou sekvenci, která protáhne záda, hamstringy a boky.

    Jak provést předklon vsedě (Paschimottanasana)

    Předklon vsedě je klasická póza z Hatha jógy. Poskytuje dobré protažení celé zadní části těla, od lýtek přes hamstringy (zadní strana stehen) až po páteř.
    Plýtvání jídlem

    Neplýtvat jídlem a nelpět na pocitu štěstí. To nás učí pátá Jama

    Jak můžeme v našich životech pěstovat trochu více „nepřipoutanosti“, „nechamtivosti“ a „nevlastnictví“? Začněte v malém. Zamyslete se nad vaší stravou či pocity.
    Reklama
    Reklama
    Reklama