Jedna z nejstarších motocyklových firem světa rozhodně nepatří mezi druhořadou sortu. Její Benelli Leoncino 500 je dokonalý scrambler. Přestože se o této italské značce příliš nemluví, její stroje se dokážou pořádně ozvat. Leoncino 500 se řadí mezi špičku technické dokonalosti a jízda na tomto scrambleru dokáže jezdci zprostředkovat nevídanou porci zážitků nabitých adrenalinem.
V době, kdy se stává tvar a styl motocyklů scrambler stále více populárním, přichází Benelli na trh s mašinou, která splňuje všechny potřebné parametry. Nejvýkonnější 500 uspokojí ostřílené jezdce, začátečníci pak jistě nepohrnou kubaturou 125.
Italská krása se u Leoncino spojila s precizním zpracováním a výsledek tak reprezentuje tu nejčistší zábavu na silnici. Perfektní ovladatelnost, skvělý výkon, pohodlná jízdní pozice a nemalá porce stylu, který může Benelli závidět plno světových značek. Firma vnesla do tohoto modelu veškeré know-how, které sbírá už od roku 1911.
Design
Leoncino nese jasné znaky mohutného a povedeného scrambleru. Vzpřímená jízdní pozice a sedlo krásně vyčnívá nad zadní kolo. Tento prázdný prostor nese na svých bedrech decentní tlumič a kyvná vidlice. Jasnou dominantou téhle motorky je ovšem předek. Masivní teleskopická vidlice 50 mm drží na svých brýlích kulatý LED světlomet. Ten společně s vysokými řídítky dotváří klasický a povedený design. Výrobci si rovněž pohráli s rámem. Ten je u typu scrambler obnažený a nechává vyniknout masivnímu motoru.
Za parádní ovladatelnost a stabilitu vděčíme velice pěkně zpracovanému podvozku. 17palcová kola nenabrala nijak zvlášť na tloušťce, tudíž se manévrování stává spíše potěšením. Rozvor 1,44 m a výška sedla 0,785 m. I díky těmto hodnotám můžeme na modelu Leoncino krásně pracovat s těžištěm a motorka nás bude na slovo poslouchat.
Pohotovostní hmotnost se vyšplhala na krásných 186 kg, což je u takto mohutného stroje milé překvapení. O brždění se starají přední dva kotouče 320 mm a zadní kotouč 260 mm.
Italské srdce bije pro rychlost
Kapalinou chlazený čtyřtaktní dvouválec o objemu 499 cc dokáže nahnat do kola výkon až 35 kW a krouticí moment 46 Nm. To je velice sympatická síla, která nám nezlomí vaz a zároveň nás nebude nudit. Šestistupňová převodovka a kapacita nádrže 13,5 l. Akcelerace je přesně taková, jakou firma slibuje. Agresivní a ostrá. Po silnici můžeme „svištět“ až 170 km/h.
Cenově se nijak neplácneme přes kapsu. Zbrusu nový italský stroj nás vyjde na 165 000 korun. Je snad někdo, kdo by odolal?