Severoamerická firma Indian Motorcycle kraluje trhu už nějaký ten pátek. Svůj věhlas si nezískala jen ikonickými tvary, ale také odvahou. Pořádnou kuráž totiž chce, aby společnost, která je známá svými oblými prvky a modely typu Cruiser, spustila výrobu závodního motocyklu. FTR R Carbon reprezentuje moderní dobu se vším všudy, z části si ovšem zachoval svou tvář.
Výrobcům se povedlo do motorky, která je určená na novodobé silnice a okruhy, vdechnout typického ducha amerických strojů. Právě proto je FTR tolik oblíbený model. Nejenže dokáže doslova trhat asfalt svým brutálním výkonem, zároveň ale všichni vědí, že se vezeme na motorce společnosti Indian. Autenticita, s jakou do projektu výrobci šli, je jednoduše obdivuhodná. Výsledek náročné práce budí respekt svou mohutnou stavbou a děsí zvukem svalnatého dvouválce. Typ FTR už dokázal, čeho se schopen. Laguna Seca už zažila, jak se umí modely rodiny FTR rozvášnit. Šampionát v roce 2022 Indian doslova ovládl. Pojďme se podívat, čím je FTR R Carbon specifický.
Design
Kromě špičkových technologií, ke kterým se postupně dostaneme, láka FTR R Carbon svým dokonalým vzhledem. Kdekomu můžou sice moderní křivky silničního motocyklu připadat vágní, bavíme se zde ovšem o skutečném americkém originálu. Indian vycházel při návrhu ze dvou pramenů. Prvním byla historie firmy, ke které se chtěl v jistých částech vracet. Druhým byla ryze praktická stránka. Závodní motorka musí plně odpovídat všem požadavkům závodníků po celém světě. Kombinace historické myšlenky a nového přístupu se vyplatila. FTR R Carbon působí jako zjevení. Dokonalost vykreslují zlaté linky. Inu, úspěch tkví v detailech.
Specifikace
O přední odpružení se stará 43 mm vidlice upside down a o zadní pak klasický tlumič Öhlins. Přední i zadní odpružení disponuje zdvihem 120 mm. O přední brzdění se starají dva kotouče Brembo 320 mm. O zadní pak jeden kotouč Brembo 260 mm. Přestože se jedná o závodní motorku, hmotnost převyšuje 220 kg. Docela slušný kalibr.
Motor
V rámu je zasazený legendární kapalinou chlazený dvouválec V-Twin o obsahu 1203 cc. Maximální točivý moment se vyšplhal na 118 Nm, výkon dosahuje 120 koňských sil. Solidní výsledek, který dokáže na trati konkurenci pěkně zatopit.
Verdikt
Pokud máme volných 500 000 korun, Indian FTR R Carbon může být náš. Jedná se o veliké množství peněz, za kvalitu a výkon ovšem stojí.