Hyundai představil světu SUV, které není primárně určeno pro pracanty a početné rodiny. Výkon této hračky patří jednoznačně na trať. Na první pohled bychom KONA N rozhodně nevnímali jako veliké SUV. Přesto tato kritéria splňuje. Mohutnost se zde skloubila s agresivním sportovním stylem, jaký známe z kategorie hot-hatch. Tohle není běžné SUV.
„Není to běžné SUV.“ Těmito slovy představila automobilka z Jižní Koreje svůj projekt, na kterém inženýři dlouho pracovali. Toto motto se jim podařilo naplnit až po okraj. Nový Hyundai si najde své podporovatele hlavně mezi těmi, kteří potřebují čas od času vozit více dětí najednou, zajet na veliký nákup a zároveň nemají rádi lenost velikých SUV. Hyundai vyslyšel přání zákazníků a prostornému SUV oblékl závodní kabát a přihodil pěkné stádo koní do stáje. Výsledek je jednoduše fascinující.
Design nezná hranice
Pokud pomineme výkon, vzhled je faktor, na který KONA n sází největším dílem. Nový model od automobilky Hyundai je skutečně SUV. Auto je svým způsobem robustní, jako pasažéři máme vzpřímenější pozici při sezení, a i místa v kufru najdeme docela dost. Ideální na běžné ježdění s tím rozdílem, že oproti jiným SUV můžeme směle přidat plyn a nechat rozezvučet šílený výkon pod kapotou.
Předek je zcela v režii masivního stylu SUV. Veliký gril, ostrá LED světla a opravdu masivní nárazník. Takto se profilují obří auta. Zadní část kontruje již zmíněné přední fantastickým sportovním vzhledem rychlého hot-hatche. Černý spoiler, úzké LED světlomety a drasticky zvětšený nárazník, který nechává vyniknout dvěma krásným koncovkám výfuku. Boční stranu reprezentují hlavně 18palcová kola, která se Korejcům opět neskutečně vydařila.
Interiér skvěle kombinuje praktičnost SUV se všemi specifikacemi a tvrdý, nesmlouvavý styl závodního automobilu. Krásný volant v kůži s pádly pro rychlejší přístup k jízdním módům, vysoce responzivní 10,2palcová obrazovka infotainmentu a kulatá, fyzická tlačítka pro ovládání teploty. Převážně za tento poslední prvek velmi děkujeme. Sedadla byla navržena do závodního tvaru a v zatáčkách nás krásně podpoří. Kufr je svědek toho, že zde mluvíme o menším SUV. 361 litrů je ovšem na takto ostré auto stále výhra.
Motor
Přeplňovaný turbo dvoulitr T-GDI žene do kol sílu 280 koní. To je neskutečná porce výkonu, která nás jen tak nepřestane bavit. Díky své konstrukci KONA N pěkně sedí a my tak můžeme využít ono zběsilé stádo opravdu naplno. Nový Hyundai přichází pouze s jednou variantou řazení a to automat, dvojspojková převodovka.
Cena této nádhery startuje na hodnotě 940 000 korun. Platíme si SUV s pořádným výkonem. Pokud máme toto na paměti, cena se už nezdá tak vysoká.