Firma Hyundai se skutečně posunula kupředu a dnes již zásobuje trh sportovními vozy, masivními SUV a také městskými auty. Jedním z takových se stal model i10. Neskutečně malé, ale praktické vozítko. Pro početné rodiny se jedná o holý nesmysl, pro páry či lidi v důchodu jde ovšem o ideální kompromis. Pořizovací cena zároveň hlásá, že na tento model dosáhne skutečně téměř každý.
Dynamika. Slovo, které se pro výrobce stalo pojmem na prvním místě. Přestože známe mnoho modelů, které dosahují podobných velikostí jako i10, právě Hyundai se stal synonymem pružnosti a lehké závodní elegance. Nejedná se o typicky sportovní DNA, to ovšem ani nikdo nepožaduje. Důležitější je fakt, že se nejedná o unylé a vágní provedení městského automobilu. Toto a k tomu pořizovací cena zajišťuje modelu i10 skvělou startovací čáru pro prodej i popularitu napříč veřejností.
Design
Design jde ruku v ruce s ergonomií, která slouží skvělému ovládání. Model i10 má totiž těžiště pěkně nízko a tím pádem krásně sedí v zatáčkách. Přední část se pořádně zvětšila. Oblast, kde se Hyundai vytasil se znakem, je stejná jako u většiny ostatních modelů. Linie karoserie se zbíhají do světlometů s LED technologií. Mříž grilu se protáhla a zvětšila. Krásně na ni pasuje nárazník s ostrým profilem. Právě ten dodává automobilu lehce sportovní nádech. Celkově se jedná o velice povedenou masku.
Pořádné jízdní vlastnosti se rovněž odvíjí od kol. Pro model i10 byla skvěle navržena, co se designu týče, zároveň nás překvapí velikost. Můžeme si pro svůj automobil zvolit velikost 15 palců a 16 palců, což je takový ideální průměr. Překvapením je ovšem i průměr 14 palců. Ten nám zaručí větší stabilitu vozu v zatáčkách, protože se karoserie přiblíží znatelně vozovce. Zadní část kombinuje černou barvu střechy se zbytkem těla. Masivní nárazník předvídá onu stabilitu při jízdě.
Interiér nabral velice jednoduché provedení. Řadící páka je vcelku vysoko, 8palcová obrazovka infotainmentu funguje skvěle. Mnoho míst je obdařeno plastem, co bychom ovšem za tu cenu také chtěli? Vše je ovšem provedeno s důrazem na detail, což nebývá u levnějších aut zvykem.
Motor
Pod kapotou se ukrývají jedničkové motory s výkonem maximálně 67 koní. Všechny výbavy dostaly manuální řazení. I přes malý výkon je ale i10 hbité auto. V poslední řadě stojí verze N Line. Ta jako jediná nabízí výkon 100 koní.
Verdikt
269 000 korun jako start není vůbec špatné číslo. N Line se posunul na 330 000 korun. stále se jedná o skvělou cenu za vůz, který toho dokáže hodně nabídnout.