Hodna na světové premiéře světu ukázala koncepty, které reprezentují zcela novou kapitolu v éře elektrických automobilů. Do prodeje by se měl minimálně jeden z nich dostat v roce 2026. Do té doby se z konceptu stane regulérní elektrický vůz, který nabere jasných kontur a bude připravený na každodenní používání. Celé jméno zbrusu nové série zní Honda 0 Series.
Jako své motto si automobilka Honda zvolila „Síla snů“. Marketingově chytlavý slogan naznačuje, že nové koncepty cílí převážně na naše emoce, čehož výrobci dosahují převážně originálním vzhledem. Co je ovšem daleko zajímavější, je nová varianta znaku. Většina světových automobilek, a to včetně Škody, už si svá loga změnila. Honda tak činí právě na divizi 0 Series. Písmeno „H“ směřuje do zcela nové éry, která se nese ve znamení elektrické energie.
Koncepty 0 Series
Hodna se předvedla na premiéře v Tokiu se dvěma zbrusu novými koncepty, které napovídají, jak budou vypadat elektrické vozy budoucnosti. Nesou jména Saloon a Space-Hub. Podle názvů je patrné, že prvním automobilka nabízí alternativu klasickým sedanům a limuzínám. Space-Hub by měl zase potěšit ty, kteří se vozí v SUV a nedají na ně dopustit. Obě varianty disponují předělaným logem, které budí jistý dojem luxusního pojetí designu. Pojďme se na oba koncepty podívat zblízka.
Význam názvu Zero „0“
Označením Zero, tedy nula, chce automobilka ukázat, že nová éra je skutečně nová. Jinými slovy, Honda začíná od nuly. Jedná se pro tedy o historický milník, který se zapíše do dějin, minimálně těch automobilových. Stejnou filozofii ukrývá i slogan „Síla snů“. I kreativní myšlení začíná od nuly. Z ničeho se firmě podařilo vybudovat koncepty, které podle ní dobydou svět.
Tenký, lehký, chytrý.
Tři slova, která si automobilka rovněž zapsala do svého portfolia. Prvním vyjadřuje eleganci, která je pro oba koncepty naprosto zásadní. Lehkostí vyjadřuje své odhodlání vyrábět vozy se sportovnější duší, protože taková dokážou lidi chytit za srdce. Chytrostí jasně navazuje na své technologie, které posouvají u obou konceptů hranici až na hranu možného.
Verdikt
Hodna překvapila svou odvahou. Uvést koncepty a vměstnat do nich tolik zpráv a ideálů rozhodně odvahu vyžaduje. My ji oceňujeme a těšíme se na rok 2026.