Mercedes-Maybach patří ve světě mezi nejznámější vozy, které se vyznačují abnormálním luxusem i cenou. Třída S není výjimkou. Kromě ní se před časem pustila firma ze Stuttgartu i do výroby stejně luxusního SUV Mercedes-Maybach GLS. Limuzína je ale přeci jen o něco více vnímána jako symbol vysokého statusu. Kromě jízdních vlastností nabízí přímo pohádkový interiér.
Filozofie Mercedes-Maybach je vcelku jednoduchá. Dopřát úzké skupině zákazníků luxusnější verze už tak špičkových vozů. Do rukou se proto vybraným lidem dostane limuzína třídy S, která bude každým coulem vyjadřovat majitelům vysoký společenský status. Po třídě S už sáhli herci a herečky, zpěváci, miliardáři a celebrity. Při pohledu na tuhle střelu není divu, že mnoho lidí touží mít takový kousek v garáži.
Pokud se zaměříme na cenu, pochopíme, proč si mohou Mercedes-Maybach S pořídit jen ti vybraní. Téměř 4,7 milionu korun v základu, to už není jen tak ledajaká suma. Pravdou ovšem je, že třída S této částce zkrátka odpovídá. Jak bychom si jinak vysvětlili takové množství luxusních detailů v interiéru, prvotřídní výkon, špičkové materiály i značku. Technologicky se tento vůz přehoupl přes většinu svých sourozenců z automobilky Mercedes-Benz. Pojďme se na něj podívat trochu více zblízka.
Design
Vzhledově nemá Mercedes-Maybach S konkurenci. Byl navržený právě proto, aby upoutal už na první pohled. Přední, dosti objemnou masku, zdobí robustní mříž, na kterou jsou napojeny dva LED světlomety. Spodní část se stará převážně o technickou podporu. Kola o průměru až 21 palců jsou díky paprskovému stylu naprostou chloubou exteriéru. Zadní část se může pyšnit masivními koncovkami výfuku.
Interiér se nedá popsat v několika větách, ten se musí zažít. Čtyři dokonale tvarovaná sedadla. Přední i zadní řada mají k dispozici středové sloupky, na jejichž obrazovkách nastavíme vše potřené. V zadní části nechybí lednice na víno, vysouvací stolky, podložky pod nohy. Takhle zkrátka vypadá luxus se vším všudy.
Motor
Na výběr máme ze dvou motorizací. Čtyřlitrový motor o výkonu 503 koní dá dohromady navíc 700 Nm točivého momentu. Druhý, benzínový, šestilitrový motor nabízí výkon 612 koní a krouticí moment 900 Nm. Když se vezme za plyn, můžeme letět přes 250 km/h. Při parkování využijeme možnosti zatáčení zadních kol. Tahle šikovná věcička usnadní život mnoha lidem. Kdybychom si snad nevěřili při parkování ani s touto technologií, Mercedes-Maybach S zaparkuje sám.
Verdikt
Drahé, luxusní, ojedinělé. Tahle se dá popsat model Mercedes-Maybach S. Limuzína, která předběhla svou dobu.