Patrně jeden z nejodvážnějších kousků, které nám BMW předvedlo. Nový model i7 je elektrickou variantou klasické třídy 7. Mezi všemi vozy se jedná patrně o ten nejvíce luxusní stroj. Nejen svou cenou nás dokáže tenhle koráb zarazit. Více elegantní interiér abychom pohledali. Kromě všech prvků pro maximalizaci pohodlí se výrobci rozhodli dopřát zadním pasažérům kino.
Nové BMW i7 je prvotřídní sedan, který sice dosahuje ceny přes 3 miliony korun, po prohledání celé kabiny a po prozkoumání všech designových detailů se ovšem není čemu divit. Výrobci z Mnichova skutečně neotáleli a dokázali do jednoho jediného sedanu vměstnat tolik technologií, až nám nad tím zůstává rozum stát. Elektromotor dokáže vyprodukovat výkon přes 500 koní a rovněž dojezd není zcela zanedbatelný. V době, kdy se bere 500 km jako lepší průměr, i7 nabízí až 625. Přitom doba nabíjení nepatří mezi ty, při kterých si zvládneme dát dvě kafíčka, a ještě přečíst noviny. Pojďme se na i7 podívat pořádně zblízka.
Design
Vzhled patří bezpochyby k hlavním faktorům, díky kterým se potenciální zákazník rozhodně si i7 koupit. Exteriér dává jasně najevo, že máme tu čest s velice luxusním vozem, který ovšem přijel v elektrické verzi. Přední masivní maska disponuje speciálně tvarovanými ledvinkami, které jsou zasazeny mezi rozdělené světlomety. Tato část vozu, mysleme tedy přední kapotu, se řadí mezi nejdelší prvky v katalogu rozměrů tohoto modelu. Kola dosahují průměru od 19 palců do 21 palců. Poslední hodnota už představuje skutečně znatelný rozměr. Zadní část působí jednoduše. Největší pozornost na sebe strhávají světlomety.
Interiér na nás chytá tolik detailů, že nebudeme vědět na který se zaměřit dříve. Místo řidiče patří k těm nejvíce povedeným. Skvěle tvarovaný volant, obrazovka infotainmentu se spojila s přístrojovým panelem a nabízí úhlopříčku 14,9 palce. Odborníci z BMW ovšem paradoxně tvrdí, že právě obrazovka infotainmentu za několik let z aut vymizí. Za zadní pasažéry je připraven zábavní program v podobě obrazovky o úhlopříčce 31,3 palce. Tady už se nebavíme o luxusu, ale o celé filozofii jeho vnímání.
Motor
Elektrická energie poskládá dohromady až 544 koní. Točivý moment se vyšplhal na 745 Nm. Z 0 na 100 se i7 dostane za 4,7 s, což je obdivuhodný výkon na vůz, který váží bez mála 2,7 tuny.
Verdikt
3,55 milionu korun. Tolik si BMW účtuje za luxus a pohodlí zabalené v elektrickém balení. Je to mnoho? Rozhodně! Reflektuje to reálnou skutečnost? Ano!