Společnost Walt Disney Company vykázala ve třetím čtvrtletí návrat k zisku díky dobrým výsledkům v oblasti streamování a úspěchu filmu V hlavě 2. Provozní zisk zábavního segmentu se téměř ztrojnásobil na 1,2 miliardy dolarů díky zlepšení v oblasti přímého prodeje obsahu, licencování a dalších oblastech.
Společnost dosáhla čistého zisku 2,62 miliardy dolarů nebo 1,43 dolaru na akcii v období končícím 29. června. Ve stejném období loňského roku vykázala ztrátu 460 milionů dolarů nebo 25 centů na akcii.
Disney returns to profit as streaming service and Inside Out 2 boost income https://t.co/AFI7FEEO2D
— Guardian US (@GuardianUS) August 7, 2024
Celkové tržby společnosti z Burbanku v Kalifornii vzrostly o 4 % na 23,16 miliardy dolarů, čímž překonaly odhady Wall Street, které činily 22,91 miliardy dolarů.
Společnost zaznamenala provozní zisk 254 milionů dolarů z prodeje obsahu a licencování, k čemuž přispěl silný výkon filmu V hlavě 2 v kinech. Tento film se stal nejvýdělečnějším animovaným filmem všech dob. Disney+ uvedl, že původní film V hlavě z roku 2015 pomohl přivést více než 1,3 milionu nových předplatitelů a generoval více než 100 milionů zhlédnutí po celém světě od vydání prvního traileru na V hlavě 2.
Kombinované streamovací služby, včetně Disney+, Hulu a ESPN+, dosáhly poprvé zisku díky silným třem měsícům pro ESPN+ a lepšímu než očekávanému výkonu přímého prodeje spotřebitelům. Disney v květnu uvedl, že očekává zmírnění celkového výkonu svého streamovacího byznysu ve třetím čtvrtletí kvůli platformě v Indii, Disney+ Hotstar. Nicméně, překvapivě dosáhl zisku již ve třetím čtvrtletí, místo očekávaného čtvrtého.
V divizi Experience, která zahrnuje tematické parky, vzrostly tržby ve třetím čtvrtletí o 3 %. Mezinárodní tržby vzrostly o 5 %, zatímco provozní zisk z domácích parků a zážitků klesl o 6 %, a mezinárodní provozní zisk vzrostl o 2 %. Společnost uvedla, že pokles provozního zisku v domácích parcích a zážitcích byl způsoben zvýšenými náklady způsobenými inflací, technologickými výdaji a novými nabídkami pro návštěvníky.
Disney upozornil, že zmírnění poptávky, které zaznamenal ve svých domácích parcích ve třetím čtvrtletí, by mohlo přetrvávat i v následujících čtvrtletích. Očekává, že provozní zisk divize Experience ve čtvrtém čtvrtletí klesne ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o střední jednociferné číslo, a to kvůli poklesu v domácích parcích, cyklickému útlumu v Číně a nižší návštěvnosti Disneylandu v Paříži kvůli dopadu olympijských her na běžné cestování spotřebitelů.
Disney nyní očekává růst upraveného zisku na akcii za celý rok o 30 %. Akcie společnosti klesly ve středu během ranního obchodování v New Yorku o 3 %.