Více
    1.7 C
    Czech
    Středa, 26 ledna, 2022

    Dacia Duster je ostřílený matador, který má stále co nabídnout

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Už je to nějaký ten pátek, kdy společnost Dacia představila jednu ze svých dnes nejprodávanějších verzí. Pod křídly Renaultu, kam Dacia patří, vzniklo SUV, které si vysloužilo nevídanou oblibu, přestože jsou na trhu lepší značky typu VW nebo Škoda. Duster láká hlavně svou cenou a vcelku slušným designem i výkonem. Pojďme se na něj podívat zblízka.

    Na mysli by nám mohla přijít otázka, proč si Renault účtuje za podobná vozidla dvojnásobek. Když se podíváme hlouběji, dozvíme se pravdu. Vždycky se dá na něčem ušetřit a vzhledem k tomu, že Duster skutečně není prodělečné auto, musí být těch věcí hodně. Ne všechny z nich mají ovšem efekt na výsledek a jsou vlastně i docela důmyslné. Co není zrovna šťastné, je množství plastů i na místech, kde bychom normálně hledali plech.

    Duster se poprvé objevil v roce 2010 jako protiváha škodovkám, které byly nejen tehdy tak populární. Dacia přišla na trh jako levné a vcelku slušné rodinné auto. Škodě sice nemohlo konkurovat výkonem a už vůbec ne vzhledem, ale cena přeci jen rozhoduje, a tak se Duster dostal do garáží nejednoho Čecha. V modelech druhé generace už nezůstala suchá nitka a všechno prošlo renovací. Výsledek je slušný, přestože pro zaryté „škodováky“ je vzhled Dusteru stále lacinou náhražkou.

    Motor je sice malý, ale postačí

    Při čtení specifikací musíme mít na paměti cenu, která na oficiálních stránkách startuje na 289 000 Kč. To je na tak velké auto slušná cena. A co se tedy skrývá za tyhle peníze pod kapotou? Jedničkový turbo motor se čtyřmi cylindry, výkonem 96kW a krouticím momentem 240Nm. Maximální rychlost je proklamovaná na 196 km/h a z 0 na 100 Duster zrychlí za 10,6s. v porovnání s holdingem, o kterém jsme tu již mluvili, to jsou úsměvná čísla, ale cena je stále cenou, a to více než luxusní.

    Design je ve stylu Dacia

    Dacia má svůj osobitý design, který je sice nelogický, ale rozhodně nikoho neuráží. Spodní plasty vystupují přímo pod přední gril a SUV tak připomíná spíše loď, než auto do lesa. Zadní obří nápis Duster mezi sebe vměstnala dvě čtvercová světla, která přehlídnout opravdu nejdou.

    Interiér je kupodivu vcelku jednoduchý a vlastně docela povedený. Vedle masivního volantu najdeme dotykovou obrazovku, která působí přehledně a čistě. Jen pár ovládacích tlačítek, za které jsme hodně rádi. Sedačky jsou snad to nejlepší, co Dacia doposud představila. Krásné, pevné a pohodlné. Výhodu je rovněž nemalý kufr, kam sbalíme věci na velkou rodinnou dovolenou.

    Dacia Duster je auto, které si svou oblibu nevysloužilo náhodou. Nějaká ta chyba se najde vždycky najde, nicméně stačí odpůrcům zopakovat cenu a máme vyhráno. Snad nás bude Duster dopřeje ještě hodně šťastných kilometrů.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Audi RS e-tron GT

    Elektrické a šíleně dravé. Audi RS e-tron GT je elektromobil snů

    Elektromobily si vydobyly svou popularitu převážně jako malá autíčka do měst, kde neznečišťují vzduch a jsou tichá. Pak jsou tu ale auta, která dostlala elektromotor proto, aby dělala na silnicích slušnou paseku. E-tron je toho ideálním důkazem. Přes svou šetrnou povahu dokáže tohle auto drtit silnice svým obřím výkonem. Jednoduše elektromobil snů.
    Hyundai Tucson

    Konkurent věhlasným SUV se pyšní novým designem a motorizací. Tohle je Hyundai Tucson

    Někteří by mohli namítat, že nový Tucson je slepenec všemožných aut dohromady. Světla podobná Peugeotu, přední maska má tvar linií velice podobný Mercedesu. Na druhou stranu je potřeba říci, že i kdyby to byla pravda, je zde tolik nových věcí, že je nový Tucson opravdu originál. Oproti předešlé verzi působí sebejistěji a dává na výběr z mnoha motorizací.
    Renault Zoe

    Malé auto s velkou duší. Renault Zoe se nenechá zastrašit

    Už nějakou dobu se lidé po městě vozí v maličkém vozítku, které konkuruje svým elektrickým rivalům jako Škoda, Mini a další. Vyplatí se ale investovat zrovna do Renaultu? Přestože svým výkonem nezaostává za konkurencí, svůj vzhled by rozhodně mohl „poladit“. Oproti své starší verzi sice udělal Renault Zoe veliký pokrok, ale stále se pár chybiček najde.
    Lexus LX 600

    Nový a nablýskaný jako nikdy předtím. Lexus LX 600 boří zavedený design

    Tenhle „fešák“ je určený převážně pro americké silnice. K nám se pravděpodobně vůbec nepodívá. Navazuje na svého předchůdce LX 570, který si vydobyl věhlas po celých Státech. Toyota ví, jak se přes značku Lexus prosadit a co její zákazníci chtějí. Zajeté pořádky narušuje převážně svým novým vzhledem, který je americký až do morku kostí. Pojďme se na něj podívat.
    Nissan Qashqai

    Nissan Qashqai dominuje trhu. Ztělesňuje ideální volbu a zajetou klasiku

    O tomto autě se mluví jako o dostupném SUVčku, přestože cena je vždycky diskutabilní. Každý si pod pojmem „dostupný“ představí něco jiného. Pravdou ale zůstává, že Qashqai si vydobyl pověst legendy mezi stroji svého druhu. Poměr výkonu a ceny zůstává stále nedostižen, alespoň podle některých. Legendární design, silný motor a koncept SUV pro město. Čím nás Japonci ještě překvapí?
    Toyota RAV4 hybrid

    Toyota a její hybridy neznají hranice. RAV4 Adventure je to pravé SUV

    Jestli jsme si na něco zvykli, tak na fakt, že hybridy jsou nedílnou složkou automobilového průmyslu a mají světu stále co nabídnout. Pro lidi, kteří váhají mezi spalovací nádherou a trochou té ohleduplnosti k životnímu prostředí, se hybridy stavějí primárně. Zákazníci si navíc oblíbili SUV modely a to znamená, že žádná automobilka nesmí zůstat pozadu. Ani Toyota.
    Reklama
    Reklama
    Reklama