Reklama

Co je to paddleboarding a jak začít

Reklama

DOPORUČUJEME

NEJČTENĚJŠÍ

Paddleboarding se stává jedním z nejpopulárnějších vodních sportů. Je posilováním pro celé tělo, způsobem, jak si užít přírodu i skvělou zábavou. O co se vlastně jedná?

Co je to Paddleboarding?

Paddleboarding je populární vodní sport, který se nejlépe provozuje na otevřeném oceánu. Člověk při něm leží, klečí nebo stojí na prkně či surfu. K pohybu vpřed používá ruce nebo pádlo.

Stand up paddleboarding (SUP) je novější derivát paddleboardingu, který existuje teprve poslední desetiletí. Tento sport je každým rokem stále oblíbenější. Na rozdíl od surfování ho můžete provozovat na jezeře nebo řece.

Je to jako kombinace surfování a jízdy na kajaku. Vlny však nepotřebujete. Ve skutečnosti je klidná vodní hladina lepší, obzvláště pro začátečníky.

Cvičení pro celé tělo

Nejen zábavná příležitost, jak si v létě užít vodu, ale také pořádná dřina. Paddleboarding ve stoje permanentně zaměstnává vaše jádro (střed těla). Zlepšuje kardio kondici a trénuje vaši rovnováhu a flexibilitu. Navíc při něm neexistuje žádný dopad, takže je tento sport šetrný k vašim kloubům. Na rozdíl třeba od běhání.

Nezáleží na věku ani kondici, pádlování si může vyzkoušet kdokoli. Tento sport může pomoci zlepšit vaši celkovou kondici bez ohledu na to, jak jste na tom právě teď. Je snadné jej pochopit i se naučit, díky čemuž je pádlování ve stoje skvělým cvičením pro každého.

Tento vodní sport také pomáhá zbavit se stresu. Lidé dokonce cvičí jógu na paddleboardu!

Historie pádlování

Zatímco stand up pádlování je novější, původní pádlování má své kořeny v šedesátých letech minulého století. Beach Boys of Waikiki stáli na svých longboardech, aby získali lepší pohled na příboj.

Paddleboarding jako sport se však stal populárním až v roce 2000. Profesionální surfař Laird Hamilton se postavil na paddleboard, aby potrénoval v klidnějších vodách.

Dnes paddleboardy najdete v mnoha velikostech i stylech. Existují kluby, setkávání i závody v paddleboardingu.

Na čem pádlovat?

Výběr je obrovský. Pro začátečníky se hodí prkno široké alespoň 76 cm. Existují měkká či tvrdá prkna, odolná i méně odolná. Při nákupu se určitě poraďte s odborníkem. Je dobré si prkno vyzkoušet ve vodě před tím, než si ho koupíte.

Nezapomeňte na pádlo. To je o něco delší než pádlo pro kánoi a má malý ohyb v blízkosti čepele. Obecně by pádlo mělo být o 12 až 18 cm vyšší než vy.

Tipy pro začátek

Nyní víte, co je pádlování a máte vybavení, ale jak proboha zůstanete stát vzpřímeně? Počítejte s tím, že se vám to nemusí podařit na první pokus. Vyhněte se ale běžným začátečnickým chybám a vyzkoušejte následující tipy:

  • Vydejte se do klidné vody bez větru a vln.
  • Položte jedno koleno na každou stranu desky. Vaše kolena by měla obkročit otvor v rukojeti desky.
  • Položte ruce na hřídel pádla a přímo před kolena. Držte prsty široce roztažené.
  • jednu nohu zvedněte tam, kde bylo vaše koleno. Narovnejte loket na této straně, abyste získali více místa.
  • Opakujte na druhé straně a pomalu se postavte.
  • Zvedněte pádlo nahoru a použijte jej jako vyvažovací hůl.
  • Až budete připraveni, vložte lopatku pádla do vody, ohnutá část směřuje dopředu.
  • Lehce pokrčte nohy, jako byste lyžovali.
  • Dívejte se spíše dopředu než dolů.
  • Místo paží pracujte ze svého jádra.

Paddleboarding ve stoje je zábavné cvičení uvolňující stres, které zvládne každý. Jste připraveni začít?

Sledujte nás na sítích

NEJNOVĚJŠÍ

cvičení

Otázky, které byste si měli položit, než vynecháte cvičení – část...

Znáte ty dny, kdy máte spoustu důvodů, proč zrovna dnes vynechat pravidelný trénink? Jsou to legitimní důvody, nebo jen výmluvy? Na co byste se měli zeptat sami sebe si přečtěte v článku.

Otázky, které byste si měli položit, než vynecháte cvičení – část...

Rozhodnout se cvičit někdy v budoucnosti je snadné. Ve skutečnosti se často rozhodujete, když jste odpočatí, energičtí a motivovaní. Co se stane, když přijde čas to skutečně dodržet?
esenciální oleje

Využití esenciálních olejů mimo aromaterapii

Aromaterapie není jediným způsobem použití éterických olejů. Mnoho lidí používá esenciální oleje k provonění svých domovů nebo osvěžení prádla. Používají se také jako přírodní vůně v domácí kosmetice a vysoce kvalitních přírodních produktech.
Běh

Kdy a jak odpočívat při běžeckém tréninku

Pokud se rozhodnete, že zařadíte do běžeckého plánu dny odpočinku, je dalším krokem jejich strategické naplánování. Nejlepší dny pro odpočinek budou záviset na tom, jaký jste typ běžce, kdy obvykle běháte (a jak dlouho) a jestli trénujete na konkrétní událost.
Esenciální oleje

Co jsou esenciální oleje a jak fungují?

Esenciální oleje se často používají v aromaterapii. To je forma alternativní medicíny, která využívá výtažky z rostlin k podpoře zdraví a pohody.
Běh

Měli byste běhat každý den?

I když víte, že běh je skvělé cvičení, možná si říkáte, jestli je každodenní běhání chytrý nápad. Zvažte všechny přínosy i rizika, než si slíbíte běhat každý den.
Reklama
Reklama
Reklama