Cestování má člověka obohatit o nové zážitky. V případě amerických turistů v Evropě to ale často znamená hlavně hledání ledové kávy, klimatizace a porcí pro tři. Ať už se ocitnou v Lisabonu, Římě nebo Reykjavíku, poznáte je dřív, než vůbec promluví.
Podle evropských průvodců, blogerů i místních hostitelů Američané vyčnívají nejen vzhledem, ale i chováním. Často působí srdečně, hlučně, neprakticky, ale zároveň neodolatelně nadšeně. A právě tahle kombinace z nich dělá nejviditelnější turisty v každém městě.
Legíny v chrámu, tenisky do galerie
Sportovní móda, která klade důraz na pohodlí, doprovází americké turisty prakticky všude – i do gotických chrámů nebo michelinských restaurací. Legíny, mikina, tenisky, baseballová čepice a někdy i ponožky v sandálech. Praktické? Ano. Do Louvru? Spíš ne.
Věčná ledová káva a termoska do každé situace
Ledová káva v prosinci a obří termoláhev v kabelce – další jistý znak. Američané milují nápoje s ledem. Ať je zima nebo vedro, hledají ledovou verzi všeho. Když se k tomu přidá značka Stanley na lahvi nebo nápadná přítomnost průvodce Ricka Stevese, je jasno.
Úsměv, hlas a otevřenost
Američany většinou uslyšíte dřív, než je spatříte. Ne proto, že by byli hluční, ale protože komunikují se sebevědomím a otevřeností, která u Evropanů často vzbuzuje překvapení. Nadšení pro každou novinku, hlasité „awesome“ a spontánní komplimenty neznámým lidem jsou běžnou součástí jejich kulturního balíčku.
Štědré spropitné a přizpůsobení všeho
Zatímco Evropané dávají spropitné spíše symbolicky, Američané často automaticky přidávají 20 %. A nejen to – ke službám přistupují s pocitem, že vše lze přizpůsobit: mléko na přání, dresink zvlášť, rezervace na 18:00, kdy místní teprve přemýšlejí, co si dají k večeři.
Ať už to člověka rozesměje, nebo lehce zarazí, většina těchto zvyků vychází z kulturní otevřenosti a zvídavosti. Američané cestují s energií, kterou si často nelze splést. A i když se občas v katedrále objeví v mikině nebo žádají cappuccino k večeři, málokdo z nich projde Evropou bez toho, aby zanechal výrazný dojem.