Švýcarská nadnárodní společnost Nestlé oznámila, že v následujících dvou letech propustí 16 000 zaměstnanců, což odpovídá 6 procentům zrušených pracovních míst. Do čela firmy se postavil nový generální ředitel Philipp Navratil, který zahájil rozsáhlou restrukturalizaci podniku a dostal ho tak z hluboké krize. Informují o tom servery The Business Standard a CNBC.
Jedna z největších potravinářských společností světa, Nestlé, oznámila rozsáhlé rušení pracovních míst v následujících dvou letech. Do roku 2027 hodlá propustit celkem 12 000 kancelářských zaměstnanců napříč funkcemi a globálním trhem. Další 4 000 lidí přijde o místo ve výrobě a v dodavatelském řetězci.
Nestlé zaměstnává přibližně 277 000 zaměstnanců ve 189 zemích světa. Společnost podniká také v České republice.
BREAKING: Nestle set to cut around 16,000 jobs globally.
— Sky News (@SkyNews) October 16, 2025
The global food and drink company behind brands like KitKat announced the job cuts will be carried out over the next two years.
Sky's @MattBarbet shares more.
📺 Sky 501 and YouTube pic.twitter.com/agpBeNFiNt
„Svět se mění a Nestlé se mu musí rychleji přizpůsobit, což bude znamenat přijetí obtížných, ale nezbytných rozhodnutí o snížení počtu zaměstnanců,“ oznámil Navratil.
Již pod vedením bývalého CEO Laurenta Freixeho oznámila firma program úspor v hodnotě 2,5 miliardy švýcarských franků (65,75 miliardy korun). Nyní byl upraven na 3 miliardy švýcarských franků do roku 2027. Akcie společnosti ve čtvrtek vzrostly o 7,2 procentního bodu.
Krize, kauza a cesta ven
Švýcarský gigant se dostal pod tlak minulý rok, když ve výkonnosti a ceně akcií začal zaostávat za konkurencí. Jeho akcie jsou o 40 procent níže, než bylo maximum v roce 2021. Za posledních 12 měsíců se propadly o 9 procent.
Firmu poškodil i odhalený románek Frexieho s přímou podřízenou, což vedlo k jeho odvolání 1. září jen po roce ve funkci.
Nestlé za posledních 9 měsíců zaznamenalo propad tržeb o 1,9 procenta na 65,9 miliardy švýcarských franků.
Ve čtvrtém čtvrtletí společnost vykázala organický růst o 4,3 procenta, což je lepší než očekávané tempo růstu, zejména v době nejistého výhledu ohledně spotřebitelských výdajů, růstu cen surovin, jako jsou kakao a kávová zrna, a amerických cel.
Pozoruhodný je i reálný vnitřní růst (RGI), který se ve třetím čtvrtletí vrátil do kladných hodnot, když dosáhl 1,5 procenta.
Strategie firmy „zaměřená na vítěze a otočení se zády k poraženým pomohla podpořit lepší než očekávané tržby ve třetím čtvrtletí“, okomentoval podnikání Nestlé Jon Cox, vedoucí oddělení evropských spotřebitelských akcií ve společnosti Kepler Chevreux.
„Celkově je to extrémně pozitivní a z provozního hlediska to vypadá, jako by společnost s lepšími výsledky překonala očekávání, zatímco otřesy v managmentu během léta ustoupily do pozadí,“ řekl dále Cox s tím, že očekává pozitivní změny v akciích firmy.