Pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti není výsadou pouze mašin ze Spojených států. Na své si v Evropě přijdeme i s legendou značky BMW, K 1600 B. Tahle cestovní motorka směle konkuruje zajetým značkám typu Harley-Davidson nebo Indian. Unikátní zpracování, neskutečná porce síly a pořádná dávka pohodlí. Dlouhé cestování nikdy nebylo jednodušší.
Ve stylu bagger se můžeme vydat na jakkoli dlouhou jízdu a nepřestane nás bavit. Motorkáři, kteří své cesty tráví nejraději v tom nejměkčím sedle s pořádnou váhou pod sebou, si budou nad touto verzí značky BMW libovat. Její odvážný styl na sebe upozorní kamkoli přijdeme a dokonale zpracovaná ergonomie a technologie nám posunou zážitky z jízdy na maximum. Přes svou mohutnou váhu je K 1600 B krásně ovladatelná motorka. Je pochopitelně lepší, pokud už jsme zkušení jezdci, protože výkon, který dokáže její motor vyprodukovat neodpouští chyby.
Design
Na první pohled klasický bagger se povedlo výrobcům protáhnout, a to propůjčilo motorce nevídanou ladnost a plynulost linií. Jízdní pozice se krásně vzpřímila. Může za to nízké sedlo (0,75 m od země), které nám dodává pěknou dávku pohodlí a dlouhá, široká řídítka, za kterými se nemusíme nesmyslně natahovat. Stupačku byly posunuty lehce vpřed, ale nijak extrémně výrazně. Nohy jsou tak v ideální pozici, což je pro dlouhé cestování zásadní. Nezapomeňme ani ne neméně důležitý audio systém. Ten dodá naší jízdě fantastický zvuk. Vše nastavíme na 10,25palcovém TFT displeji.
Délka včetně kufrů se protáhla na téměř 2,5 m, šířka pak na 1 m. Po natankování 26,5litrové nádrže se hmotnost ustálí na 344 kg. To už pěkná dívka kil na stabilní a tvrdou jízdu. Rám byl vyroben z hliníku, což na váze lehce ubírá. Ze stejného materiálu byla odlita i kola o rozměru 17 palců. Díky skvělé metodě rozvržení krycích materiálů máme pocit, že K 1600 B je jeden kus oceli bez konce. Design se výrobcům bezkonkurečně vydařil.
Motor, výkon a cena
Inovací prošel olejem/vodou chlazený šestiválec čtyřtakt, který disponuje objemem 1649 cc, což směle trumfuje vlastní název motocyklu. Dokáže vyprodukovat výkon až 118 kW, takže nějakých 160 koní. Tady končí legrace. Pokud si připočteme i krouticí moment 180 Nm, u kterého se podařilo srazit otáčky o 1000, dostaneme neskutečnou porci výkonu. Maximální rychlost 200 km/h je více než sympatická. Cena této nádherné motorky se vyšplhala až k 550 000 korun. Nemalá částka za nemalou porci zážitků a stylu. Za nás je BMW K 1600 B skvělou volbou.