Audi v Miláně odhalilo nový elektrický koncept s názvem Concept C – dvoumístný roadster s pohonem zadních kol, zatahovací pevnou střechou a minimalistickým interiérem. Připomíná slavný model Audi TT i závodní vozy Auto Union ze třicátých let, ale současně naznačuje budoucí designovou filozofii značky.
Pod vedením nového šéfdesignéra Massima Frascelly se Audi vydává směrem k odvážnějším a snadno rozpoznatelným tvarům. Dosavadní šestiúhelníkové masky chladiče nahrazuje výrazný obdélníkový rám, který se má stát novým poznávacím znakem značky. Právě Concept C je prvním vozem, na němž Audi tento design ukazuje.
Rozměry konceptu překvapí – na délku měří 4,52 metru, je tedy větší než původní TT i ukončený supersport R8. Vzhled podtrhují ostré linie kapoty a blatníků, výrazná „ramenní linka“ nad zadními koly a dramatické difuzory z kovaného karbonu. Zadní partie doplňuje soustava lamel místo klasického okna, vpředu se objevuje úzká světelná grafika rozdělená do čtyř segmentů – motiv, který Audi hodlá přenést i do sériových modelů.
Střecha, interiér a technika
Zásadní novinkou je skládací pevná střecha, která zmizí pod zadní dekl a promění vůz v targa-roadster. Interiér vsadil na přírodní materiály: dvoubarevná vlna nahrazuje kůži, ovládací prvky odkazují na vertikální linie exteriéru a volant je kruhový – žádné ploché dno, ale klasika s mechanickými tlačítky.
Audi se zaměřilo i na hmatový vjem. Všechny přepínače a otočné ovladače poskytují charakteristickou odezvu, kterou automobilka označuje jako „Audi click“. Palubní deska má čistý vzhled díky zasouvacímu displeji o velikosti 10,4 palce, který se objeví jen tehdy, když je potřeba.
Elektrická budoucnost
Podrobnosti o pohonu zatím automobilka tají. Jisté je pouze to, že půjde o plně elektrický model se zadním náhonem. Audi však naznačilo, že případná varianta s pohonem všech kol je jen otázkou přidání druhého elektromotoru.
Sériová verze bude podle výrobce vizuálně téměř totožná s konceptem a na první pohled prý půjde rozdíly jen těžko poznat. Cenově se má novinka zařadit mezi bývalé TT a R8, tedy přibližně kolem hranice šesti cifer v dolarech.
Verdikt
Po premiéře v Miláně zamíří Concept C i na autosalon IAA v Mnichově. Audi tak dává jasně najevo, že chce po vstupu do Formule 1 v roce 2026 znovu upevnit pověst výrobce odvážných sportovních modelů – tentokrát v elektrické éře.